سه شنبه 29 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه نگهداری علی کلايی در بند ۲۰۹ زندان اوين، کميته گزارشگران حقوق بشر

علی کلايی فعال دانشجويی که دوشنبه گذشته در دادگاه انقلاب بازداشت شده بود، همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوين نگهداری می شود.

به گفته مادر اين دانشجوی زندانی درحالی که قاضی سبحانی، اواخر هفته گذشته به آنها اعلام کرد که قراروثيقه ۵۰ ميليونی را برای آزادی کلايی تأمين نمايند، صبح امروز و در پی مراجعه مجدد وی به دادگاه، مسئولان صدور قرار وثيقه را تکذيب کرده و گفته اند که خودشان با خانواده کلايی تماس خواهند گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مادر علی کلايی که اين روزها با مراجعه مکرر به دادگاه انقلاب،شرايط فرزندش را در بند ۲۰۹ پيگيری می کند، درحالی که به شدت نگران اوست و هر از چندگاهی، اشکها امانش نمی دهند، می گويد پسرش روز جمعه در تماسی از زندان اوين از ادامه نگهداری خود در بند ۲۰۹ خبر داده است. "او می گويد:" به نظر می رسيد،پسرم از نظر روحی شرايط خوبی ندارد."

اين مادر به همراه خانواده های بازداشت شدگان هفته های اخير، برای اطلاع از آزادی فرزندش هر روز از صبح تا ظهر در برابر دادگاه انقلاب حضور دارد و مرتب از مأموران دادگاه می پرسد که آيا ماشينی از ۲۰۹ به دادگاه آورده شده است؟ و با صدای بلند از چند تن از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر که از زندان به دادگاه آورده شده اند، می پرسد که " آيا علی کلايی را ديده اند؟" اين بچه ها اما از پشت شيشه های ضخيم اتوبوس زندان، صدای او را نمی شنوند و او چند بار فرياد می زند " علی کلايی!، او هم با شماست؟"

علی کلايی دوشنبه هفته گذشته، درحالی که به همراه دکتر نعمت احمدی( وکيلش) جهت رسيدگی به اتهاماتش در دادگاه انقلاب حاضر شده بود، توسط فردی که خود را مأمور پليس امنيت معرفی می کرد، بازداشت و مستقيما به بند ۲۰۹ انتقال يافت.

بازداشت وی در دادگاه انقلاب در شرايطی صورت می گيرد، که قرار بود در روز مذکور وی به دليل پرونده مربوط به بازداشتش در آذرماه ۸۶ مورد محاکمه قرار گيرد. با اين حال، مأموران امنيتی بدون هيچ گونه دليل مشخص و روشنی وی را مجددا دستگير نمودند. کلايی در ۱۳ آذرماه ۸۶ نيز، در تجمع دانشجويان طيف چپ به مناسبت ۱۶ آذرماه، بازداشت و بيش از ۵۰ روز در بند ۲۰۹ زندان اوين به سر برده بود.

به نظر می رسد؛عدم ابلاغ قرار وثيقه به خانواده کلايی، تنها درجهت افزايش فشار و آزار و اذيت خانواده او صورت می گيرد و با اصل " مصونيت خانواده متهم از هر گونه آزار و تهديد" در تناقض قرار دارد.





















Copyright: gooya.com 2016