یکشنبه 3 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد به منتقدان پاسخ داد، پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري

آقای احمدی نژاد روز شنبه ۲ خرداد در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:

درمناظره هاي انتخاباتي به انتقادات و تخريب ها پاسخ مي دهم

رييس جمهوري با اشاره به انتقادات و هجمه هاي شديدي که عليه دولت انجام مي شود اظهار داشت: به فضل الهي در مناظره با نامزدهاي انتخاباتي به بسياري از اين انتقادات و تخريب ها پاسخ خواهم گفت.

دکتر محمود احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاري که از وي درخصوص علت اين همه تخريب و انتقاد به دولت سوال کرد اظهار داشت: کساني که دولت را با هجمه هاي سنگين تخريب مي کنند به اعتقاد من دو خطا مرتکب مي شوند.خطاي اول اينكه طبق قانون انتخابات کسي حق ندارد نامزدهاي انتخابات را تخريب کند و تخريب جرم است و خطاي دوم نيز اين است كه بسياري از اتهاماتي که به دولت نهم وارد مي کنند بعدا نمي توانند آن را اثبات کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ورود به فضاي تخريبي روندخدمتگزاري به مردم را با مشكل مواجه مي كند

رييس جمهوري با اشاره به سکوت دولت دربرابر انتقادات اظهار داشت: در چهار سال گذشته بويژه در طول سه ماه که حجم انتقادات و تخريب ها عليه دولت افزايش شديدي داشته است، براي اينکه نمي خواستم به فضاي آلوده اي که ايجاد شده بود وارد شوم سکوت را به نفع کشور مي دانستم.

احمدي نژاد افزود: اگر ما به اين فضا وارد مي شديم بطور يقين روند خدمتگزاري به مردم با مشکل مواجه مي شد.البته ما پاسخ هاي بسيار روشن و متقني براي اين تخريب ها و انتقادات داريم که انشاءالله در مناظره با نامزدها بسياري از آنان را تشريح خواهم کرد.

وي با انتقاد از تخريب ها و هجمه هاي بي اماني که توسط مخالفان دولت نهم صورت مي گيرد ،اظهار داشت: اين همه سياه نمايي و نسبت دادن همه کاستي ها به دولت را از اخلاق انتخاباتي و روحيه ملت ايران به دور مي دانيم و عملکرد دولت نهم معلوم و ثابت است و با تبليغات نمي توان آن را تغيير داد.


وضع سياست خارجي كنوني نشان دهنده تأثيرگذاري ديپلماسي دولت نهم است

رئیس جمهور با اشاره به مبانی سیاست خارجی دولت نهم از ابتدای کار دولت تاکنون گفت: مقایسه وضع سیاست خارجی چهارسال پیش با امروز نشان دهنده تاثیرگذاری دیپلماسی دولت نهم است.

دكتر احمدي نژاد ارکان کار یک دولت را هدایت سیاست خارجی دانست و گفت:در ابتدای دولت نهم اعلام کردیم به دنبال سیاست خارجی فعال و اثرگذار هستیم البته با تکیه بر منابع ذاتی اقتدار ملی.

رئیس جمهور گفت: سیاست خارجی را بر همین مبنا پیش بردیم و شما شاهدید که امروز کسانی به دنبال گفتگو با ما هستند و می گویند ایران باید در کنار ما بنشیند و به اتفاق هم برای مسائل جهان تصمیم بگیریم که چهار سال قبل می گفتند ایران باید از جغرافیای جهان حذف شود آنان چهار سال قبل دنبال براندازی ما بودند و پشت مرزهای ما روزانه ما را تهدید به حمله نظامی می کردند. مقایسه این دو وضع نشان دهنده تاثیر سیاست خارجی دولت نهم است.

دكتر احمدي نژاد تصریح کرد: دولت نهم در دو جبهه سیاست خارجی موفق بود اول این که دشمنان گستاخی را که30 سال به ملت ایران بی احترامی و گزافه خواهی می کردند به پشتوانه ملت و با عنایات امام عصر (عج) به جای خودشان نشاند.در جبهه دوم که اتفاقا مهمتر از موفقیت اول بود، دولت موفق شد سازوکارهای ظالمانه پشتیبان قدرت ها را از کار بیاندازد.

رییس جمهور گفت: دولت های بزرگ به اتکا قوانین بین المللی و خود ساخته شان به ملت ها فشار می آوردند و خواسته هایشان را به جهان تحمیل می کردند اما دیپلماسی ملت ایران در 4 سال گذشته این عرصه را مورد هدف قرار داد.

دكتر احمدی نژاد افزود:‌ این قدرت ها امروز همچنان از سازوکارهای ظالمانه شان حمایت می کنند آنها نگران حیثیت از دست رفته شورای ناعادلانه امنیت هستند به دنبال حفظ بانک جهانی و صندوق بین المللی پول هستند.

ایران معادلات جدیدی بر پایه عدالت در جهان جاری کرده است

وي با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران ناعادلانه بودن و ناکارآمد بودن روابط یکسویه قدرت ها را در مجامع بین المللی اثبات کرده است، گفت: ایران در این امر چنان موفقیتی به دست آورد که امروز آنها نمی توانند بار دیگر از این روابط دفاع کنند سازوکارهای ظالمانه آنها از منظر افکار عمومی ملت ها زیر سوال رفته است.

رييس جمهور تصریح کرد: معنی دیپلماسی تن دادن به معادلات جهانی نیست معادلاتی که مستکبران نوشته اند اگر کسی با همین معادلات می خواهد دیپلماسی داشته باشد نتیجه ای جز شکست و پذیرش سلطه برای او متصور نیست.ایران معادلات جدیدی بر پایه عدالت، عشق به انسان ها و ارزش های انسانی نوشته و در جهان جاری کرده است.


ملت ایران امروز عزیزترین ملت ها در جهان

دكتر احمدی نژاد سیاست خارجی دولت نهم را بسیار روشن دانست و گفت: در دولت قبل سیاستی با عنوان سیاست تنش زدایی اجرا شد و نتیجه اش را هم دیدیم.
رییس جمهور در ادامه نشست خبری با خبرنگاران داخلی افزود: در مسئله افغانستان با ناتو همراهی کامل شد اما به محض این که ناتو مستقر شد ایران را به طور کامل کنار گذاشتند و گفتند ایران باید 500 میلیون دلار فقط برای بازسازی افغانستان بدهد. این در حالیست که ما بیش از 30 سال است که پذیرا و میزبان 2 و نیم میلیون افغان هستیم و طولانی ترین مرز را با این کشور داریم. همراهی دولت قبل با ناتو باعث شد تا آنان مزدشان را بلافاصله کف دستشان بگذارند.

دكتر احمدي نژاد با بیان این که در مسئله عراق نیز سیاست تنش زدایی تا حدود زیادی ادامه یافت گفت: وقتی در عراق مستقر شدند آمدند سراغ ایران و مسئله هسته ای را بهانه کردند و فشار آوردند.

وی افزود: در مسئله هسته ای هم سیاست تنش زدایی خود را نشان داد به طوری که تاسیسات هسته ای را پلمپ کردند و به اصطلاح این مسئله داوطلبانه بود.
رییس جمهور افزود: اگر کسی می خواهد سیاست خارجی را مدیریت کند باید ماهیت نظام سلطه و اقتدار ملی ایران را خوب بشناسد. تحقیری که در سایه سیاست تنش زدایی بر ملت ایران تحمیل شد در طول بعد از انقلاب بی سابقه است.
دكتر احمدي نژاد اظهار داشت: خط قرمز ما عزت ملت ایران است عزتی که پای آن بیش از 200 هزار شهید دادیم و چطور می توانیم با تهدید چند زورگو از آن بگذریم. دیپلماسی ما برپایه عزت، حکمت، ‌مصالح ملی، اثرگذار و فعال خواهد بود.

رييس جمهور با بیان این که ملت ایران امروز عزیزترین ملت ها در جهان است، گفت: ساختن ایران بدون حضور در صحنه های جهانی ناممکن است، اگر ما حضور نداشته باشیم آنها را عرصه را از ما می گیرند.سیاست انقلاب را امام (ره) ترسیم و مقام معظم رهبری تاکید کردند و دولت نیز آن را اجرا می کند آثار آن هم عزت ایران در همه دنیاست.


نگاه ما به زنان نگاهی فرهنگی و انسانی است

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درخصوص زنان و استفاده از ظرفیت آنان در مناصب دولتی گفت: مناصب دولتی متعلق به شخص خاصی نیست و ما هیچ پافشاری و نگاه ویژه ای به کسی نداریم.ما از همه دعوت به همکاری می کنیم و نگاه ما به زنان نگاهی فرهنگی و انسانی است.

رييس جمهور با اشاره به این که در طول انقلاب اسلامی زنان همواره از مردان در عرصه های گوناگون جلوتر بوده اند گفت: امروز هم بالاترین سطوح پژوهشی کشور در اختیار زنان است.

وی زن را هدیه خدا به آفرینش دانست و افزود: اگر شرایط زنان و مردان برای استفاده در مناصب مساوی باشد استفاده از زنان را ترجیح می دهم اما اصل نخست شایستگی است.

رییس جمهور با اشاره به این که ایران آزادترین کشور دنیاست گفت: در دولت من کمترین توقیف صورت گرفته است و من موافق توقیف روزنامه ای نیستم.
احمدی نژاد افزود: برخی روزنامه ها در دولت نهم در حالیکه به حقوق عمومی هم تجاوز می کنند آزادی مطلق هم دارند.





















Copyright: gooya.com 2016