سه شنبه 5 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکنجه برای اعتراف فعالان کارگری، خرابات

جعفر عظيم‌زاده از فعالان سنديکاها و اتحاديه‌های کارگری که در زندان به سر می‌برد، به اتفاق دو کارگر ديگر زير فشار و ضرب و شتم قرار گرفتند تا به اقداماتی که انجام نداده‌اند، اجباراً اعتراف کنند.

در روزهای گذشته و نيز امروز دوشنبه ۴ خرداد تعدادی از زندانيان که همگی برخلاف رویّه عادلانه قضايی بازداشت شده‌ بودند، از جمله آقايان همايون جابری، منصور حيات‌غيبی، ستار امينی، نبی معروفی، اسدالله اقبالی، حميد شرقی، جمشيد رجبی، داوود ميرزايی و نودهی آزاد شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است چند روز قبل از روز جهانی کارگر وزير کار جمهوری اسلامی ايران در حاشيه يک اجلاس بين‌المللی به نمايندگان سازمان بين‌المللی کار(ILO) قول داده بود که امسال در اول ماه می، هيچ فعال کارگری در ايران بازداشت نخواهد شد.

خانواده جعفر عظيم‌زاده، رييس اتحاديه آزاد کارگری، از وضعيت نامساعد و سرگيجه‌ی اين سنديکاليست مورد تعرض جسمی قرار گرفته، خبر دادند و اضافه کردند در اعتراض به اين فشارجسمیِ وارد آمده، به دفتر حقوق شهروندی قوه قضاييه رسماً شکايت خود را تسليم کرده‌اند.

بسياری از فعالان که در روز جهانی کارگر بازداشت شده‌اند از جمله عليرضا ثقفی و پسر ايشان محسن ثقفی، حسين اکبری، ابوالحسن شفا، عبدالله وطن‌خواه، عزيز محمدی، حسين اکبری، مصطفی حاتمی، ناصر ابراهيمی و عزيز ياری همچنان در بلاتکليفی و زندان به‌سر می‌برند.





















Copyright: gooya.com 2016