سه شنبه 5 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشارکت برای دفاع از منافع ملی، بيانيه شورای فعالان ملی – مذهبی

به نام خداوند جان و خرد

۱ – شورای فعالان ملی – مذهبی از دی ماه ۱۳۸۷ با شعار «رفع تبعيض در همه جا، از همه کس» و با رويکردی مطالبه‌محور وارد فرآيند انتخابات شد. اين رويکرد که حاصل مبارزات مدنی و سياسی سال‌های اخير است در فرايند انتخابات رياست‌جمهوری بسط اجتماعی مناسبی يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۲- عليرغم نفوذ گسترده قدرت‌های پنهان و نيز ساخت نامتوازن قدرت و مسئله نظارت استصوابی ( رد صلاحيت زنان و افراد با سابقه نمايندگی مجلس) و محدوديت‌ اختيارات رياست‌جمهوری در نظام سياسی ايران؛ رييس قوه مجريه در همين حد و چارچوب نيز دارای نقش‌و تأثير فراوانی در روند جاری امور کشور، زندگی روزمره و معيشت و رفاه مردم، فضای سياسی و مدنی، سياست ‌خارجی و..... می‌باشد.
۳- سياست ها و برنامه های دولت در چهارساله اخير هر روز عرصه را بر زندگی و معيشت مردم تنگ تر کرده ، منافع ملی را در معرض تهديد قرار داده و فشار امنيتی را بر فعالان سياسی ،اجتماعی و حقوق بشری ( دانشجويان، زنان، معلمان، کارگران و...)تشديد کرده است.
۴- شورای فعالان ملی مذهبی؛
- با توجه به زندگی سخت روزمره شهروندان (آن هم در شرايطی که بالاترين درآمد نفتی نصيب کشور شده)،
- با تأکيد بر نياز به فضای تنفسی برای فعالان سياسی و مدنی،
- و با وقوف بر اين تجربه استراتژيک که کسب مطالبات مرتبط با زندگی عينی شهروندان و فعالان صنفی و مدنی لزوما نبايد موکول به گذار کامل به دموکراسی شود؛
بر ضرورت برخورد فعال با فضا و فرايند انتخابات و مشارکت گسترده در آن تأکيد نموده و اين مشارکت را در ارتباط با سرنوشت ملی بسيار حياتی ارزيابی می‌کند.
۵- بر اين اساس شورای فعالان ملی – مذهبی در آخرين نشست خود بر شرکت فعال در انتخابات با مضمون «تغيير قوه مجريه » («نه» به احمدی‌نژاد و حمايت از دو نامزد اصلاح‌طلب) تاکيد نمود و اعضا نظر خود را مبنی بر حمايت از آقايان موسوی( ۵/۴۵ درصد)، کروبی (۸/۳۰درصد)و هريک از دو نامزد اصلاح‌طلب بدون تاکيد بر هيچيک (۵/۲۰درصد) اعلام کردند.
۶- شورای فعالان ملی - مذهبی ضمن توصيه به هواداران هر دو نامزد اصلاح طلب به همسويی در برابر رقيب مشترک و تسامح و عدم تخريب يکديگر؛ همگان را به حضور فعال در انتخابات و اعلام «نه» به وضع موجود و «آری» به تغيير، با حمايت از دونامزد اصلاح طلب، دعوت می‌نمايد. ما ضمن فاصله فکری- سياسی که با هريک از دو شخصيت اصلاح‌طلب داريم، برای هردو احترام قائليم و در شرايط موجود آنها را واجد نمايندگی حداقلی از مطالبات خود می دانيم .
۷- ما تلاش همه جانبه برای دفاع از سلامت انتخابات را از وظايف مشترک همه افراد و نيروهای اصلاح‌طلب و تحول‌خواه، بويژه ستادهای دو نامزد فوق، می دانيم.

شورای فعالان ملی – مذهبی
۵ خرداد ۱۳۸۸





















Copyright: gooya.com 2016