جمعه 8 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی: غنی‌سازی را ادامه خواهيم داد، آزادی اقتصادی را گسترش خواهيم داد، ايسنا

ـ سهام مولد را جانشين سهام عدالت می‌کنم

محسن رضايی گفت: در دولت جديد سهام عدالت کنونی را متوقف و سهام مولد را جايگزين آن خواهم کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) اين نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار فرانس پرس مبنی بر اصلاحات اقتصادی اظهار کرد: با کاهش اقتصاد دولتی و فعال‌سازی بخش‌خصوصی می‌خواهيم انقلاب صنعتی به وجود آوريم؛ لذا در اين راستا آزادی اقتصادی را گسترش خواهيم داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: همچنين در زمينه جذب سرمايه‌های خارجی نيز راه را برای سرمايه‌گذاری‌های خارجی هموار خواهيم ساخت.

وی در پاسخ به پرسشی ديگر درباره تورم و بيکاری افزود: در صورت پيروزی در اين انتخابات مطمئنا در دو سال اول با مشکلات زيادی روبه‌رو خواهيم بود، اما در پيش گرفتن سياست‌های مناسب در زمينه درآمدهای نفتی در دو سال انتهايی وضعيت بهتری خواهيم داشت.

رضايی در بحث نتايج اقتصادی ناشی از تحريمات نيز خاطرنشان کرد: ما سياست‌های خارجی را بهبود خواهيم داد و با ارائه يک بسته سياسی در اين زمينه به آمريکا چالش‌های سياسی و اقتصادی را کمتر خواهيم کرد.

وی افزود: اين بسته کامل در تمامی زمينه‌های اقتصادی، هسته‌يی و همچنين منطقه‌ايست.

وی در پاسخ به سوالی در زمينه غنی‌سازی هسته‌يی اظهار کرد: غنی‌سازی را ادامه خواهيم داد؛ اما نه مانند گذشته، بلکه با ايجاد کنسرسيوم از دولت‌های اروپايی و همچنين همسايگان اين روند را ادامه خواهم داد. هم‌چنين در تشکيل اين کنسرسيوم از ايرانيان در بخش مديريت و از سهامداران در هيات‌مديره آن استفاده خواهم کرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره تفاوت‌های خود با احمدی‌نژاد نيز گفت: مهمترين تفاوت من و آقای احمدی‌نژاد نحوه ديدگاه‌های ماست و ديدگاه من چه در مسائل داخلی و چه خارجی بسيار متفاوت‌تر است؛ زيرا بنده معتقد به ادبيات ماجراجويانه در بخش سياست خارجی و همچنين انفعال نيستم. از جمله تفاوت‌های ديگر من با ايشان مساله اقتصاد است، زيرا ايشان به نوعی دچار مساله سوءمديريت در بخش اقتصاد هستند البته اين قضيه تنها مختص به ايشان نمی‌شود؛ چراکه نامزدهای ديگر نيز برنامه‌ای مدون در بخش اقتصاد ندارند، اما برای من اقتصاد دارای موضعی بالاتر از سياست است. تفاوت ديگر من با ايشان نيز مساله نخبگان و خروج آنان از کشور است، زيرا سياست ايشان در اين مساله به صورت پوپوليستی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره بند آخر پاسخ قبلی خود توضيح داد: متاسفانه اين کار سختی است ولی بايد جلو اين کارها گرفته شود، زيرا ادامه اين روند قطعا به اقتصاد ايران آسيب خواهد رساند و ما بايد در مرحله اول با متوقف کردن اين اقدامات برنامه اقتصادی خود را در جهت اشتغال و درآمد احيا کرده و محيط مناسبی را در زمينه کسب و کار راه‌اندازی کنيم و با گسترش خصوصی‌سازی و جذب سرمايه‌های خارجی امنيت را برقرار و اين مدل را جايگزين مدل آقای احمدی‌نژاد کنيم.

وی درباره تغيير ساختارهای اجتماعی در جذب هرچه بيشتر جوانان افزود: نگاه من به آينده است زيرا اين هدف مکمل گذشته است، در بحث آزادی‌ها، اقتصاد نقش مهمی خواهد داشت و جوانان ما با آزادی‌های اينچنينی ارضا نخواهند شد و من می‌خواهم با استفاده جوانان در بحث‌های مديريتی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها روش نوينی را در بخش مديريتی کشور ايجاد کنم زيرا به اعتقاد بنده جوانان فرشته نجاتند.

رضايی در ادامه در زمينه جايگاه زنان در دولت خود نيز خاطرنشان کرد: متاسفانه زنان در جامعه ما به حاشيه رفته‌اند و با توجه به توانايی‌های بالايی که دارند از ظرفيت آنان برای توسعه جامعه استفاده خواهيم کرد. در هيات دولت خود از بانوان استفاده خواهم کرد و همچنين خانه‌داری را به صورت يک شغل تعريف کرده و برای هر يک بيمه و حقوق جداگانه قائل خواهيم شد.





















Copyright: gooya.com 2016