دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فریاد الله اکبر در تهران به حمایت از موسوی، سرو

سرو: از دقایقی پیش در برخی از مناطق تهران مردم به طور خودجوش فریاد الله اکبر در حمایت از مهندس موسوی سر داده اند. این فریادها به حدی است که یادآور روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است و بیش تر جوانان بانگ الله اکبر سرداده اند.

در همین حال بستن راه های ارتباطی با مهندس موسوی و ستادهای انتخاباتی او و همچنین فیلترینگ گسترده سایت های اصلاح طلبان ، قطع پیامک ها و... باعث بروز شایعاتی شده است. برخی از شایعات درباره سیدمحمد خاتمی، میرحسین موسوی، هاشمی رفسنجانی و مهدی کروبی حاکی از حصر خانگی و تحت الحفظ بودن آنهاست، اما پیگیری های خبرنگار سرو حاکی است که هیچ یک از آنان در حصر به سر نمی برد، اگرچه طبیعی است در چنین موقعیت هایی ممکن است مراقبت های بیشتری اعمال شود.

بر اساس پیگیری های خبرنگار ما مهندس موسوی تاکنون بیانیه های مختلفی صادر کرده و سکوت نکرده است . سیدمحمد خاتمی هم معتقد است که باید در این ماجرا از تصمیم های مهندس موسوی حمایت کرد و احتمالا فردا در نشستی اعلام موضع کند. مهدی کروبی نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که احمدی نژاد را رییس جمهور نمی داند. مهدی کروبی و میرحسین موسوی هر دو خواهان ابطال انتخابات هستند.

به نظر آنان اگر در مقابل تقلب های گسترده مقاومت نشود، نهاد انتخابات در ایران برچیده خواهد شد. در همین حال شایعه شده بود که هاشمی رفسنجانی از مجمع مصلحت نظام استعفا داده است که این خبر به سرعت تکذیب شد . هاشمی رفسنجانی به رویه همیشگی اش باز هم سکوت اختیار کرده است و موضوع را از طریق رایزنی هایش پیگیری می کند.

در همین حال برخی از منابع خبر از دیدار مهندس موسوی با مقام معظم رهبری داده اند. بنا بر این اخبار موسوی در این دیدار نیز ابطال انتخابات را پیگیری خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرو همچنین در گزارشی دیگر خبر داده که گروه‌های فشار به شیشه شکستن متوسل شده‌اند.

به گزارش سرو جمعی از لباس شخصی‌ها یا آنان که به گروه فشار معروف شده‌اند، به خیابان‌های شهر تهران آمده‌اند و شیشه‌های مغازه‌ها، بانک‌ها و منازل را می‌شکنند.

به نظر می‌رسد این یک شگرد تبلیغاتی باشد برای مخدوش کردن تصویر حامیان موسوی و مردمی که حق خود را با فریادهای الله اکبر مطالبه می‌کنند.

شکستن شیشه‌ها و اقدامات آشوبگرانه‌ای از این دست به هیچ وجه با خوی آزادی‌خواهان سازگار نیست و میرحسین موسوی نیز در بیانیه‌های خود همواره هواداران خود را از آن منع کرده‌است.

بنابراین هموطنان ایرانی باید هوشیار باشند که این قبیل اقدامات تنها برای دلسرد کردن آنان صورت می‌گیرد و بس.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016