دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرحسين موسوی ابطال انتخابات را خواستار شد، قلم

مهندس ميرحسين موسوی در نامه‌ای خطاب به اعضای شورای نگهبان، رسيدگی به رفتارهای غير قانونی مجريان و برگزارکنندگان انتخابات و همچنين بررسی ابطال انتخابات ٢٢ خردادماه را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار قلم‌نيوز، متن نامه ميرحسين موسوی به اعضای شورای نگهبان به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسمه تعالی
شورای محترم نگهبان
سلام عليکم

پيرو ده‌ها مکاتبه ستاد انتخاباتی اينجانب با آن شورا داير بر تخلفات صريح انتخاباتی عوامل اجرايی وزارت کشور و نيز يکی از نامزدها که قطعاً در نتيجه انتخابات ٢٢ خرداد ماه مؤثر بوده است و ذيلاً به مواردی از آنها اشاره می‌شود، عدم صحت انتخابات محرز است و رسيدگی و ابطال آن درخواست می‌گردد:

١ - در ايام تبليغات خصوصاً در مناظره آقای احمدی نژاد، اتهامات بزرگی عليه بعضی از شخصيت‌های حقيقی ازجمله آيت الله هاشمی رفسنجانی، رياست محترم مجلس خبرگان و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و نيز آقای ناطق نوری عضو محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس بازرسی ويژه مقام معظم رهبری، در رسانه ملی مطرح شد که بنا به اظهار صريح رياست محترم قوه قضاييه و دادستان محترم کل کشور مصاديق روشن عمل مجرمانه بوده است. اين اتهامات خوراک اصلی تبليغات انتخاباتی آقای احمدی نژاد عليه ساير نامزدها، خصوصاً اينجانب قرار گرفت.

٢ - ايشان در مناظره‌های انتخاباتی اقدام به بيان مطالب خلاف امنيت ملی نمود که نتيجه آن زير سؤال بردن بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران حضرت امام خمينی سلام الله عليه بود. به علاوه عمل ايشان در افشای بعضی از موضوعات محرمانه و سری با تلفيق موارد نادرست، ازجمله متهم کردن دولت جمهوری اسلامی و وزارت کشور به سازماندهی اوباش برای حمله به جوانان و مردم و بريدن کراوات‌ها و تراشيدن موی سر جوانان اتهاماتی واهی است که در هيچ مرجع قضايی مورد رسيدگی قرار نگرفته و بديهی است که عملی مجرمانه محسوب می‌شود.

٣ - کارشکنی‌های عديده مسئولانه وزارت کشور و بسياری از فرمانداری‌ها، ازجمله فرمانداری تهران در ارائه کارت‌های نمايندگان جناب حجت الاسلام والمسلمين کروبی و اينجانب منجر به عدم امکان حضور تعداد قابل توجهی از نمايندگان ما دو نفر در محل شعب اخذ رأی و محل‌های شمارش و تجميع آرا گرديد و نمايندگان نامزدها هيچگونه نظارتی بر انتخابات نداشته‌اند.

٤ - برخلاف اعلام کتبی قبلی مبنی بر اينکه شمارش آرا و تجميع آن دستی خواهد بود، ستاد انتخابات کشور در حالی که هنوز تعدادی از شعب در حال شمارش آرای مردم بودند اقدام به اعلام نتايج در حجم انبوه نمود. اين در حالی بود که هنوز صورت جلسه‌های موسوم به فرم‌های ٢٢ و ٢٨ از هيات‌های اجرايی دريافت نشده و تنها ملاک ارائه آمار ارقام موجود در سيستم‌های رايانه‌ای بود که هيچگونه وجاهت قانونی ندارد و موجب التهاب اجتماعی و نگرانی در جامعه براساس آمارهای فاقد مبنای قانونی می‌شود.

٥ - صدها شعبه اخذ رأی در مناطق مختلف کشور ازجمله شيراز، تبريز، تهران و… در ساعات قبل و بعد از ظهر دچار کمبود تعرفه اخذ رأی شدند و اين امر موجب توقف چند ساعته رأی گيری در آنها گرديد. با توجه به اينکه تعداد تعرفه‌های چاپ شده با فرض بالاترين تعداد متصوره شرکت‌کنندگان به گونه‌ای بوده است که بيش از ١٧ ميليون تعرفه اضافی می‌توانست در اختيار وزارت کشور باشد تعلل شديدی که در جريان توزيع تعرفه‌های انتخاباتی به چشم می‌خورد کاملاً ابهام برانگيز بود و نشان می‌داد که اين تعلل و نيز اعلام توقف زمان رأی‌گيری، در حالی که هنوز تعداد قابل توجهی از مردم خواستار شرکت در انتخابات بودند از سر نگرانی نسبت به افزايش تعداد آرای ماخوذه از مرز ١٠٠ درصد افراد واجد شرايط بوده است. طبيعی است که چنين اموری شائبه وقوع اقدامات غيرقانونی گسترده و وجود تعداد بی‌شمار آرای تقلبی در صندوق‌ها را تحکيم می‌کند.

٦ - علاوه بر موارد فوق تخلفات فراوان صورت گرفته در روز و زمان اخذ رأی طی بيش از ٨٠ مورد نامه خطاب به آقای کدخدايی سخنگوی محترم شورای نگهبان توسط رابط اينجانب به آن شورا تقديم شده است.

٧ - آقای احمدی نژاد در وقت تبليغات اضافی که سازمان صدا و سيما به صورت غيرقانونی به ايشان اهدا کرد وقوع اقدامات ضد امنيتی را پيش‌بينی کرد و به طور ضمنی موفقيت خود را مسلم دانست و رقبا را متهم به توطئه چينی نمود، که تمامی اينها حاکی از برنامه‌ريزی‌های پشت پرده برای دستکاری نتايج انتخابات است. به همين ترتيب تيتر خبر پيروزی آقای احمدی نژاد در سايت رجانيوز، فارس و ايرنا که چند ساعت قبل از پايان اخذ رأی رويداد و نيز تعيين تيتر روزنامه کيهان با همين عنوان طراحی قبلی اعلام چنين نتيجه‌ای را مشخص می‌سازد.

٨ - نقص ماده ٤٠ قانون جرائم نيروهای مسلح جمهوری اسلامی و مداخله نظاميان و بسيج در انتخابات و شرکت در ميتينگ‌های تبليغاتی آقای احمدی‌نژاد و استفاده گسترده از امکانات دولتی و نقض ماده ٦٨ قانون انتخابات ازجمله تورگردی وزرا در استان‌ها و شهرستان‌ها (تا جايی که پس از سخنرانی معاون اول رياست جمهوری در گيلان به ستاد اينجانب حمله شد) و حضور آقای وزير خارجه در شهرهای مختلف ايلام، کرمانشاه، سمنان، گيلان و… در جلسات تبليغاتی و استفاده آقای احمدی‌نژاد از هواپيمای اختصاصی دولت برای حضور در ميتينگ‌های تبريز و اروميه و اصفهان و… نمونه‌های ديگری از تخلفات از فصول مختلف قانون مذکور به ويژه فصل هفتم آن بوده است.

نظر به موارد فوق انتظار دارم درخواست اينجانب در مورد ابطال انتخابات ٢٢ خرداد ماه مورد رسيدگی و اقدام قرار گيرد.

ميرحسين موسوی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016