چهارشنبه 27 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش کامل ايسنا از راهپيمايی و تجمع هواداران دولت در ميدان وليعصر

صديقی، رييس دادگاه عالی انتظامی قضات: "ما هرگز برای ريختن خون خود داوطلب نمی‌شويم، اما اگر رهبری و ولايت از ما خون بخواهد در همه عرصه‌ها حضور می‌يابيم و به محض آن‌که مقام معظم رهبری حکم جهاد با بيگانگان را بدهند، همگی برای دادن خون خود لحظه‌ای درنگ نخواهيم کرد."


راهپيمايی و تجمع گسترده در تهران به دعوت شورای هماهنگی تبليغات اسلامی برای پايان دادن به فتنه‌جويی و گسترش ناامنی‌های اخير بعد از ظهر روز سه‌شنبه از مسيرهای چهارگانه تعيين شده به سمت ميدان وليعصر در ساعت ‌۴ بعدازظهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) در اين تجمع بزرگ شرکت‌کنندگان شعارهای مرگ بر اسرائيل، مرگ بر آمريکا، مرگ بر منافق سر می‌دادند. برخی از ديگر شعارهای راهپيمايان به اين شرح بود " وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند که جوابم دهد/ حزب فقط حزب علی رهبر فقط سيد علی/ مرگ بر منافق/ عناصر مسلح اعدام بايد گردند/ ای رهبر آزاده آماده‌ايم آماده/ خونی که در رگ ماست هديه به رهبر ماست/حسين حسين شعارماست شهادت افتخارماست/مرگ بر آشوب‌گر/آشوب‌گر منافق اعدام بايد گردد/آمريکا در چه فکريه ايران پر از بسيجيه/و..." سر می‌دادند.

برخی از شرکت کنندگان در اين راهپيمايی پلاکاردی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود:«بی.‌بی.‌سی خوشحال نباش؛ خواهران و برادران ايرانی در مقابل هم نمی‌ايستند»، « ما همچون برادران شهيدمان در صحنه انقلاب حضور داريم»،« فقط ايران فقط آرامش»،« مردم خواهان همدلی ، آرامش و قانون هستند»« آقای موسوی راه خود را از آشوب‌گران جدا کنيد» ، « چرا ۴۰ ميليون رای مردم را زير سوال می‌بريد»، « آمريکا و انگليس ۲۸ مرداد تکرار نمی‌شود»، « وحدت و يکپارچگی توصيه رهبری است»، « درگيری و اغتشاش کار منافقين است»، « مردم هوشيار باشيد تاريخ وطن ما با خط بيگانه نوشته نشود» و...



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در دست تجمع کنندگان عکس‌های مقام معظم رهبری ، امام خمينی (ره) ديده می‌شد.

تعداد زيادی از مردم شرکت کننده در اين راهپيمايی نيز عکس‌های محمود احمدی‌نژاد و پرچم ايران را در دست داشتند.

در پايان اين مراسم مجری برنامه خطاب به جمعيت اعلام کرد که ساعت ۲۲ امشب، الله اکبر بگويند و از جمعيت خواست بدون شعاردادن له يا عليه کانديدای خاصی ميدان وليعصر را ترک کنند.

در اين مراسم همچنين دعای فرج و وحدت خوانده شد و حداديان يکی از مداحان اهل بيت به مناسبت تولد حضرت زهرا(س) به مداحی پرداخت.

در اين مراسم علاوه بر حداد عادل، باقر لنکرانی وزير بهداشت، تعدادی از نمايندگان مجلس و شخصيت‌های سياسی نيز حضور داشتند.

در بيانيه‌ای که صبح امروز از سوی شورای هماهنگی تبليغات اسلامی منتشر شد آمده بود:

«با سلام و درود بی‌کران به ملت بزرگ و رشيد، فهيم و بصير ايران اسلامی، ملتی که افتخار آفريد و بار ديگر در ‌۲۲ خرداد سال ‌۱۳۸۸، حماسه‌ای سترگ و اعجازآفرين را از دريای خروشان و توفنده اراده‌های راسخ و پولادين خويش و به دست توانای فرزندان غيور خود خلق نمود و با لبيک به دعوت مقام عظمای ولايت، مشت محکمی بر دهان ياوه‌گويان و مستکبران جهان زد و اراده‌های برخواسته از بطن جامعه را به صندوق سرنوشت ملت ريخت و موجی تازه از اميد و نشاط را بر تمامی کشور مستولی نمود.

بدخواهان و دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی که چشم ديدن ايرانی آباد و آزاد، پيشرفته و عدالت‌طلب را ندارند با سوءاستفاده از تجمعات هواداران محترم نامزدها، اقدام به تخريب اماکن عمومی و اموال شهروندان و حمله مسلحانه به مراکز نظامی، انتظامی و بسيج نمودند که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از شهروندان تهرانی گرديد، تا از شيرينی اين افتخار بزرگ و حماسه‌ اعجازگونه آن در کام تمامی مردم ايران بکاهد. اکنون وظيفه همه به خصوص هواداران محترم نامزدهای انتخاباتی است که هوشيارانه و آگاهانه نسبت به جريان منحرف و خشونت‌طلب که به جان و مال و ناموس ملت گستاخانه می‌تازند حساس بوده و حساب خود را از آنان که نمی‌خواهند ايرانی سربلند و سرافراز داشته باشيم جدا نمايند.

از اين رو بنا بر درخواست‌های مکرر مردم شهيدپرور انقلابی ايران اسلامی، شورای هماهنگی تبليغات اسلامی استان تهران از امت بيدار و هميشه در صحنه و مردم مؤمن و انقلابی تهران به خصوص تمامی دلسوزان کشور و انقلاب اسلامی و کليه طرفداران محترم نامزدهای انتخاباتی دعوت به عمل می‌آورد که برای پايان دادن به فتنه‌جويی و گسترش ناامنی، که می‌خواهد کشور را به سمت تشنج و آشوب ببرد، با حضور گسترده، انقلابی و فکورانه خود در "راهپيمايی و تجمع مردمی" به سمت ميدان وليعصر دشمنان قسم خورده کشور اسلامی ايران را در اجرای نقشه‌های شومشان مثل هميشه ناکام گذارند.»

رييس دادگاه عالی انتظامی قضات در اين راهپيمايی طی سخنانی رمز وحدت و کشتی نجات ملت ايران را ولايت فقيه دانست.

به گزارش خبرنگار ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين صديقی طی سخنانی درميدان ولی عصر تهران ودر جمع مردمی که در اعتراض به اغتشاشات و فتنه‌جويی عوامل خشونت‌طلب، راهپيمايی کرده بودند، با بيان اين مطلب تصريح کرد:« امام خمينی روح بود و آحاد مردم جسم روح‌الله . امامت رمز وحدت است و اختلافات حزبی و گروهی با وجود اين کعبه آمال که آحاد مردم از اول انقلاب زير پرچم آن بوده‌اند، برطرف می‌شود.»

وی در ادامه با بيان اين‌که وحدت ملت ايران را دشمنان قسم‌خورده نمی‌توانند از بين ببرند، افزود:« امام خمينی رهبری را بر خدمت‌گزاری ترجيح نداد. پس از امام نيز رهبر معظم انقلاب که ذخيره الهی بود، خودش داوطلب رهبری و مرجعيت نشد، بلکه همواره رهبری و مرجعيت به دنبال ايشان قرار گرفت.»

رييس دادگاه عالی انتظامی قضات خاطرنشان کرد:« محبوبيت ، الهی بودن و وابسته نبودن رهبر، وحدت ملت را حفظ خواهد کرد. حبل‌الله همان ولايت است و قرآن اعتصام به حبل‌الله را توصيه می‌کند؛ لذا با احترامی که برای همه نامزدهای انتخابات رياست‌جمهوری قائل بوده و هستيم، بايد بگوييم اين دولت منتخب مردم است و قاطبه مردم آن را برگزيده‌اند.»

صديقی شعار هيات منا الذله را لبيک به رهبری خواند و اظهار کرد:« اگر ملت ايران رمز وحدت خود را ياد کند، زنده می‌ماند و متلاشی نمی‌شود. روزی که دشمن بتواند جدايی بيفکند و رهبری را از ملت بگيرد، آن روز، روز مرگ ملت است و چنين روزی برای ايران پيش نخواهد آمد.»

وی اضافه کرد:« برخی از عزيزان ما و ياوران هميشگی امام و رهبری امروز بايد بگويند تحت سيطره آمريکا و انگليس نيستند و به دهان دشمنانی که آن‌ها را بهانه قرار داده‌اند، مشتی بکوبند تا مردم و امام زمان(عج) را خوشحال کنند.»

رييس دادگاه عالی انتظامی قضات امنيت را واجب‌تر از ساير نيازمندی‌های انسان برشمرد و گفت:« قرآن کسی را که به امنيت خدشه وارد کند محارب معرفی می‌کند و جزای محارب نيز قتل است؛ اما بايد بگوييم حساب طرفداران نامزدها از آشوب‌گران جداست.»

صديقی خاطرنشان کرد:« ما هرگز برای ريختن خون خود داوطلب نمی‌شويم، اما اگر رهبری و ولايت از ما خون بخواهد در همه عرصه‌ها حضور می‌يابيم و به محض آن‌که مقام معظم رهبری حکم جهاد با بيگانگان را بدهند، همگی برای دادن خون خود لحظه‌ای درنگ نخواهيم کرد.»

وی تاکيد کرد:« طرفداران کانديداهای معترض، مسلمان و مردم همين کشور هستند. اگر کسی، بی‌گناهی را بکشد، در نامه عملش او را دشمن يک نسل می‌خوانند و لازم است همه بدانند که ناامنی به دنبال خود، نسل‌کشی را می‌آورد. برهمين اساس اگر کسی اعتراض و شکايتی دارد بايد از طريق منطقی ادعايش را مطرح کند و تلاش نکند که با هرج و مرج به حق خود برسد؛ زيرا اولين قربانيان هرج و مرج خود عاملين آن‌ هستند.»

رييس دادگاه عالی انتظامی قضات با بيان اين‌که عوامل فتنه، خير فتنه‌شان را نخواهند ديد، اظهار کرد:« اين انقلاب صاحب دارد و خون‌های شهدا چشمه جوشانی است که می‌جوشد و فتنه‌گران را نابود می‌کند.»

صديقی درپايان خطاب به جمع حاضر افزود:« نسبت به کسانی که اجتماع می‌کنند به چشم دشمن نگاه نکنيد؛ زيرا آن‌ها گاهی در فضا قرار می‌گيرند؛ لذا آن‌ها را بايد با مکاشفه عميق و توسلات خود به دريای خروشانتان وصل کنيد و کشور را از آشوب در امان نگه داريد.»

دکتر غلامعلی حداد عادل رييس کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نيز درجمع مردم تهران که در ميدان ولی عصر و خيابان‌های اطراف آن تجمع کرده ‌بودند با تبريک ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمينی(ره) گفت: همان طور که حضرت زهرا کوثر هستند امام هم برای ملت ايران خير کثيری را داشته است.

به گزارش خبرنگار سياسی ايسنا حداد عادل با بيان اينکه تمام جهان می‌دانند که انقلاب اسلامی ايران مردمی‌ترين انقلاب بوده است و به دست خود مردم ايجاد شده است و به پيروزی رسيده است گفت: در ۳۰ سال گذشته اين مردم همواره تعيين کننده سرنوشت خود بوده‌اند و در انتخابات متعددی شرکت کرده‌اند. از بالاترين مقام اجرايی کشور گرفته تا اعضای شوراهای دورترين روستاها توسط مردم انتخاب می شوند و در واقع مردم‌سالاری دينی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است و آنچه که در ايران رخ می‌دهد انتقال مسالمت‌آميز قدرت از فرد به فرد ديگری است و فردی که بر مسند قدرت نشسته است به رای و تصميم مردم تمکين می‌کند و امور را به فرد ديگری که منتخب ملت شده واگذار می‌کند.

وی با بيان اينکه در طول تاريخ ايران قبل از انقلاب اسلامی هميشه انتقال قدرت در اين کشور خونين بوده است و اين امر با خشونت و خونريزی همراه بوده گفت: با وقوع انقلاب اسلامی مردم پای صندوق‌های رای می‌آيند و خود سرنوشت‌شان را تعيين می‌کنند. افراد گرچه ممکن است اختلاف نظر داشته باشند اما به فردی که توسط اکثريت انتخاب می‌شود احترام گذاشته و در واقع آرای اکثريت را می‌پذيرند و اين انتقال مسالمت‌آميز قدرت در کشور ماست که ارزش و اعتبار بسياری دارد.

حداد ادامه داد: آنچه که دشمنان انقلاب را نااميد کرده حضور دائم و آگاهانه مردم در صحنه انتخابات و در واقع برپايی مردم‌سالاری دينی و انتقال مسالمت‌آميز و نرم قدرت است. آمريکايی‌ها و غربی‌ها هميشه برای دخالت در ايران و منطقه فقدان دموکراسی را بهانه می‌کردند و به دروغ خود را نماينده مردم جهان آزاد معرفی می‌کردند و تحت عنوان دموکراسی و دفاع از آزادی در امور ديگر کشورها از جمله کشور ما دخالت می‌کردند و انقلاب اسلامی اين بهانه را از دست آن ها گرفت. مردم ايران با حضور در صحنه نشان دادند که عالی‌ترين مظهر مردم‌سالاری در جهان، در ايران است.

حداد عادل در ادامه سخنان خود در جمع مردم تهران به انتخابات اخير و حضور بيش از ۸۵ درصد واجدين شرايط در پای صندوق‌های رای اشاره کرد و گفت:‌ اين حضور باشکوه يک افتخار بزرگ برای ملت ايران است و باعث شگفتی شده است و دوستداران جمهوری اسلامی ايران با اين حضور اميدوارتر و دشمنان نااميدتر شده‌اند. حضور شما مردم در صحنه انتخابات دل مقام معظم رهبری را شاد کرد و بنده می‌خواهم بگويم که امام زمان(عج) را نيز شاد کرد.

وی گفت: خطری که مردم‌سالاری دينی حاکم در ايران برای کشورهای غربی دارد فقط اين نيست که دست آن‌ها را از ايران کوتاه می‌کند بلکه اين حضور مردم و تعيين سرنوشت توسط مردم يک الگويی می‌شود برای کشورهای منطقه و اين خطر بزرگی برای آن‌هاست و نگران کننده است.

وی با بيان اينکه آن‌ها می‌خواهند شيوه انتخابات و حضور مردم در صحنه را از بين ببرند و اين طور وانمود کنند که مردم‌سالاری در ايران نيست گفت: شما ديديد که قبل از انتخابات نيز مردم چه حضور باشکوهی داشتند و احساسات خود را در مورد کانديداهايشان بيان کردند بدون اينکه خونی از بينی کسی بيايد و در ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه ۲۱ خرداد ماه وقتی تبليغات تمام شد، شهر آرام شده بود و مردم از قانون تبعيت کردند. انتخابات در سراسر کشور با نظم برگزار شد و اين حضور باشکوه کام دشمنان را تلخ کرد. آن‌ها اين مساله را نمی‌پسندند. آن‌ها شروع به شبهه افکنی در انتخابات کردند. بحث تقلب را مطرح کردند و اينکه بايد انتخابات ابطال شود.

حداد عادل با بيان اينکه اين کشور دارای قانون اساسی است، گفت: ممکن است که مردم با سلايق مختلف پای صندوق آمده باشند و راه تشخيص بررسی صحت انتخابات را قانون مشخص کرده است و شورای نگهبان مرجع رسيدگی به شکايات است و اگر کسی گله و شکايتی دارد بايد آن را با دليل به شورا ارائه کند.

وی گفت: اين مردم برای انقلاب شهيد داده‌اند و برای باطل کردن حق کسی قيام نکردند و من مطمئن هستم که مقام معظم رهبری و فقهای شورای نگهبان قبول نمی‌کنند که يک رای با تقلب از نامزدی گرفته شود و به کسی ديگری داده شود.

وی با طرح اين پرسش که مگر برای اولين بار است که بعد از انقلاب اسلامی انتخابات برگزار می‌شود گفت: آيا در سال ۷۶ وقتی آقای خاتمی رای آوردند کسانی که به ايشان رای نداده بودند و طرفدار آقای ناطق نوری بودند و تعداد آن‌ها حدود ۱۰ ميليون نفر بود آمدند شيشه شکستند و شبهه افکنی کردند؟ اين ۱۰ ميليونی که در سال ۷۶ به فردی غير از آقای خاتمی رای داده بودند فردای پس از انتخابات به حکم قانون تمکين کردند. آقای ناطق نوری رقيب آقای خاتمی در انتخابات سال ۷۶ ظهر روز شنبه فردای انتخابات به آقای خاتمی تبريک گفت.

وی با بيان اين که می‌خواهم در اين جا چند جمله‌ای را خطاب به دوست عزيزم ميرحسين موسوی بگويم گفت: ما به شما به عنوان نخست وزير دوران امام و سال‌های سخت جنگ احترام می‌گذاريم. شما را فرزند انقلاب می‌دانيم. رهبر عزيز انقلاب با شما ملاقات کردند، صحبت کردند. ما شما را جزو خانواده انقلاب می‌دانيم. من و آقای موسوی از قبل از انقلاب با يکديگر دوست هستيم و آشنايی داريم. من با ايشان همکار هستم. آقای موسوی در فرهنگستان هنر فعاليت می‌کنند و بنده در فرهنگستان زبان و ادب فارسی ولی چند سوال را خدمت آقای موسوی عرض می‌کنم.آقای موسوی وقتی هنوز انتخابات به پايان نرسيده بود و در صندوق آرا باز نشده بود و مراجع قانونی اعلام نظر نکرده بودند می‌آيد با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کند و اعلام پيروزی در انتخابات می‌کند. شما از کجا مطمئن بوديد که در ۴۵ هزار صندوق آرا پراکنده در سراسر کشور اکثريت آرا را به دست آورده‌ايد که اعلام پيروزی در انتخابات را کرديد؟ جناب آقای موسوی شکی نيست که عده‌ی زيادی از مردم به شما رای دادند و بيش از ۱۳ ميليون آرا جمعيت کمی نيست در دوران تبليغات نيز شما می‌ديديد که مردم به استقبال شما می‌آمدند و می‌گفتند که به شما رای می‌دهند، ولی آيا شما فقط رای مردم مناطق تهران و اطراف را ديديد. آيا شما به رای مناطق دور افتاده استان‌های پهناور، شهرهای کوچک و بزرگ آشنا بوديد و آگاه بوديد؟

حداد عادل ادامه داد: خدا گواه است که من اين سخنان را به قصد دشمنی نمی‌گويم اين سخنان را برای رفع شبهه برای کسانی که به ايشان رای داده‌اند می‌گويم. در کجای دنيا قبل از اين که مقامات مسوول اعلام نظر کنند فرد کانديدا خبرنگار داخلی و خارجی را جمع می‌کند و خود را رييس جمهور اعلام می‌کند و اعلام می‌کند که پيروز انتخابات است؟

وی گفت: من خطاب به کسانی که به آقای احمدی نژاد و آقای موسوی رای داده‌اند می‌گويم که از چند ماه قبل از انتخابات نظرسنجی‌هايی توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شد و برای نمايندگان مجلس و مسوولان کشور ارسال می‌شد. در ابتدا اين نظرسنجی‌ها هفتگی و ماهانه بود ولی بعدا هر دو سه روز يکبار و حتی هر روز شد. اين نظرسنجی‌ها توسط يک يا دو دستگاه نبود توسط دستگاه‌های مختلف صورت می گرفت، در تهران و نقاط مختلف ايران و بنده می‌گويم که در هيچ نظرسنجی که مربوط به کل ايران بود،‌ آقای موسوی از آقای احمدی نژاد جلوتر نبود.

وی گفت: اين نظرسنجی‌ها در سال ۷۶ نيز انجام می‌شد در اوايل زمانی که اقای خاتمی در صحنه حضور پيدا کرده بود نظرسنجی‌ها برتری آقای ناطق نوری را نشان می‌داد ولی از حدود ۱۰ روز و يک هفته مانده به انتخابات نظرسنجی‌هايی که ما در اختيار داشتيم بيانگر اين بود که نظر مردم به آقای خاتمی است. اين دستگاه‌هايی که در سال ۷۶ در نظرسنجی‌های خود می‌گفتند خاتمی رای اول را دارد به ما در سال ۸۸ گفتند که احمدی نژاد رای بيشتری دارد.

وی گفت: البته بنده می‌خواهم بگويم تشخيص اين موضوع احتياج به نظرسنجی نداشت. اگر کسی جامعه ايران را بشناسد و به رفتار دولت احمدی نژاد در طول چهار سال گذشته با دقت نگاه کند متوجه می‌شود. واقعيت اين است که در طول ۴ سال، ۶۰ سفر استانی داشت به شهرستان‌های مختلف و روستاها رفت. به آن مناطق سر زد. برای اولين بار در طول ۴ سال دو بار هيات دولت را به استان‌ها برد. کارهای عمرانی و زيربنايی انجام داد و طبيعی است که مردم به اين دولت رای بدهند.

وی گفت: در اين شکی نيست که آقای موسوی در تهران و تعدادی از شهرستان‌ها رای بالايی داشته و اعلام شده که بيش از دو ميليون نفر به ايشان در تهران رای داده‌اند ولی آقای موسوی ايران فقط تهران نيست.

وی خطاب به موسوی گفت: آقای موسوی بزرگی شما در اين است که به رای مردم احترام بگذاريد. من خدمت آقای موسوی عرض می‌کنم که بسيار مهم است که ما به نظامات انتخاباتی و قواعد انتخاباتی در ايران احترام بگذاريم و اين چهارچوب را محکم نگه داريم ولو اين که خود شکست بخوريم و برای آينده حفظ لوازم اين انتخابات بسيار ضروری‌تر و مفيدتر است تا پيروزی و شکست يک نفر.

حداد ادامه داد:‌ من به آقای موسوی می‌گويم اين صحيح نيست که قبل از برگزاری انتخابات نزديکان شما بيايند بگويند ای مردم اگر احمدی نژاد در انتخابات پيروز شودحتما در انتخابات تقلب شده است.

وی خطاب به موسوی گفت: جناب آقای موسوی بدانيد و می‌دانيد که رهبر معظم انقلاب به شما علاقه‌مند هستند و می‌دانيم که ايشان به شما نصيحت کرده است که اگر شکايتی داريد به شورای نگهبان تسليم کنيد و به شورای نگهبان نيز تاکيد کرده‌اند که به شکايت شما رسيدگی کنند. شما نصيحت رهبری را گوش کنيد و انشاءالله گوش می‌کنيد. خير ما در دنيا و آخرت در اطاعت از ولايت فقيه است.

وی ادامه داد: من می‌خواهم در اينجا چند جمله نيز خطاب به طرفداران عزيز و محترم جناب اقای موسوی بگويم. ما همه يک ملت هستيم. همه ما پای صندوق‌های رای حاضر شديم و معنای آن اين است که به نظام و جمهوری اسلامی معتقديم اين انتخابات نبايد ميان ملت ما تفرقه ايجاد کند هر انتخاباتی يک برنده و بازنده دارد اما نبايد دشمنی ايجاد شود. اگر شکايتی وجود دارد بايد از سازوکار قانونی مورد رسيدگی قرار گيرد و اين سازو کار دارد. همه ما يک ملت هستيم. حساب طرفداران آقای موسوی از آشوبگران و کسانی که مردم را تهديد می‌کنند و اتوبوس آتش می‌زنند جداست.

وی با بيان اينکه من در حضور مردم تهران که نمونه‌ای مردم کشور هستند به کسانی که اغتشاش می‌کنند و فکر می‌کنند با تخريب چند جا می‌توانند به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدشه وارد کنند می‌گويم که اين نظام ارزان به دست نيامده است که مردم بنشينند و تماشا کنند که شما به اين انقلاب لطمه بزنيد. من به کسانی که در آمريکا و اروپا به اين شورش‌ها و ناامنی ها دلخوش کرده‌اند و فکر می‌کنند که انقلاب صدمه می‌بيند می‌گويم که اين ملت برای پيروزی انقلاب و حفظ آن شهيدهای زيادی داده است و اين ملت از انقلاب خود حمايت می‌کند. من به فتنه‌گران داخلی و آن‌هايی که ناامنی را به پا می‌کنند می‌گويم که آيا ۲۳ تير ۷۸ را فراموش کرده‌ايد که مردم به صحنه آمدند و به بلواها پايان دادند اين مردم در صحنه هستند.

حداد ادامه داد: دنيا بداند که ملت ايران گوش به فرمان رهبر خود برای حمايت از انقلاب خود در صحنه ايستاده است و اجازه نمی‌دهد که کسی به انقلاب اسلامی ايران و عزت آن صدمه‌ای وارد کند و شما مردم سيد علی را تنها نخواهيد گذاشت.

وی ادامه داد: انشاءالله دوستان ما جناب آقای موسوی و ديگرانی که اعتراض دارند اعتراض خود را از راهکارهای قانونی و حقوقی پيگيری خواهند کرد و مطمئن باشند که شورای نگهبان و رهبری از باطل جانبداری نمی‌کنند و اجازه نمی‌دهد که حق کسی ضايع شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016