چهارشنبه 27 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان مهدی کروبی برای راهپيمايی روز جمعه

بيانيه شماره ۳

بسم‌رب‌الشهدا والصديقين

ملت بزرگ ايران
حماسه ۲۵ خرداد شما در راهپيمايی آرام از ميدان امام حسين تا ميدان آزادی تهران دو نشان بر چهره ايران گذاشت: اول، اعتراض ملت به خيانت دولت در امانتی که به آنها سپرده شده بود و آرايی که مالک حقيقی آنها مردم ايران بودند و ارباب دولت ربودند؛ دوم، آرامش و متانت ملت در شيوه اعتراض که در فضايی سرشار از سکوت برگزار شد که سکوت سرشار از ناگفته‌هاست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متاسفانه کسانی که عظمت اين رفتار مدنی مردم تهران و ديگر شهرهای ايران آنان را می‌آزرد کوشيدند با اتهام‌افکنی و مهندسی آشوب – که چون مهندسی انتخابات در آن زبردست هستند – برخی رفتارهای اعتراض‌آميز مانند آتش‌زدن‌ها و تخريب‌ها را به نام ملت ايران و حاميان اصلاحات و تغيير بنويسند و در اين جريان گروهی از هم‌ميهنان در ميدان آزادی و کوی دانشگاه به شهادت رسيدند. من با تسليت اين شهادت‌ها اعلام می‌کنم اين ملت از آشوب به دور است و اينان می‌خواهند با هراساندن مردم کوچه و خيابان از آشوب و بزرگنمايی آنها در صداوسيما و رسانه‌های وابسته و سانسور رسانه‌های آزاد اصل اعتراض ملت را ناديده بگيرند چراکه اگر صداقت داشتند به‌جای نمايش صحنه‌های خشونت‌بار بعد از راهپيمايی ۲۵ خرداد شکوه اصلاح‌طلبانه و صلح‌طلبانه بودن اين راهپيمايی ملی و ميليونی را نشان می‌دادند.
اينجانب که خود در روز ۲۵ خرداد قطره‌ای از دريای حضور شما در خيابان آزادی بودم ضمن دعوت به حضور ملت در ميادين اعتراض نسبت به توطئه به آشوب کشيدن اجتماعات از سوی عناصر مشکوک هشدار می‌دهم که هدف نهايی اين اقدامات پايان دادن به حضور شما ملت عزيز است. ذره‌ای در تداوم حضور خود و ذره‌ای در مشکوک بودن اين آشوب‌ها ترديد نکنيد.
اينجانب از آنجايی که انتخابات ۲۲ خرداد را نامشروع می‌دانم و نتايج برآمده از آن را قبول ندارم و اين فرد را برای رياست‌جمهوری اسلامی ايران به رسميت نمی‌شناسم از همه مردم تهران دعوت می‌کنم ساعت ۱۱ صبح روز جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ با لباس سياه به نشانه سوگواری برای شهدای راه جمهوريت نظام اسلامی ايران از ميدان ۷تير تا محل برگزاری نماز جمعه تهران حضور يابند و با حضور آرام و آگاهانه خود اعتراض خويش به انتخابات را اعلام کنند و خواسته ابطال انتخابات نامشروع ۲۲ خرداد ۸۸ را به گوش عالی‌ترين مقام کشور برسانند.
حضور شما در نماز جمعه تهران – که به امامت رهبری نظام برگزار می‌شود – باطل‌کننده القائات افرادی است که معتقدند اصلاح‌طلبان خواهان آشوب و حرکت در ورای چارچوب‌های قانون هستند. قانون اساسی به همه شما اين حق را داده است که در خيابان‌ها حضور يابيد و بدون هرگونه تخريب به اموال عمومی صدای خود را به گوش حاکمان برسانيد و به نشانه جدايی خود از صفوف اخلال‌گران مشکوک با نشان‌های سياه خويش را از ايشان جدا سازند.

مهدی کروبی
۲۷ خردادماه ۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016