شنبه 23 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام مهدی کروبی: سکوت نخواهم کرد! سحام نيوز

سحام نيوز :‌مهدی کروبی در اعتراض به روند شمارش آرا بيانيه ای را صادر کرد . وی در اين بيانيه اعلام کرده است که در مقابل اين مهندسی و تنظيم ناشيانه رای ملت سکوت نخواهد کرد . مهدی کروبی در بيانيه های ديگر گزارش های اقدامات خود را برای صيانت از آرای مردم منتشر می کند . متن کامل اولين بيانيه کروبی به شرح زير است :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

ملت شريف ايران
۲۲ خرداد ماه که از حيث مشارکت کم سابقه شما مردم عزيز می توانست جشنواره بزرگ جمهوريت در نظام امام خمينی (ره) باشد به سوگواری تبديل شد ،‌ و در سوگواری جز مرثيه چه می توان خواند ،‌ مرثيه ای برای اعتبار و آبروی رای فردی که به عشق و ايمان برای تغيير اوضاع کشور به صحنه آمدند و چنين تخلف در امانت ديدند . نتايج اعلام شده برای انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری چنان مضحک و شگفت است که در بيان و بيانيه نمی آيد و بايد فکر ديگری کرد . اين شيوه رای گيری و شمارش آرا يادآور شمارش آرا مرحوم مدرس است که حتی از شمارش رايی که آن مرحوم به خويش داده بود دريغ کردند و تکرار دروغ پردازی های تلويزيونی يادآور آمارهای منتشر شده در مناظره هاست . شگفتا که مشارکت ملت به ابزار تحکيم دولت تبديل شد ،‌ واز دموکراسی به سوء استفاده از مشارکت ملت بسنده شد . بديهی است که نتايج اعلام شده از چنين شمارش آرايی فاقد مشروعيت است و مورد قبول اينجانب نيست . من به پيشگاه ملت شکايت می برم و دستان همه رای دهندگان به خصوص دانشجويان ،‌روشنفکران ،‌زنان محرومين و افراد مورد تبعيض اعم از دگر انديشان ،‌اقليت های حقوقی و مذهبی ،‌دراويش ،‌اهل حق را می بوسم و حتما در مقابل اين مهندسی و تنظيم ناشيانه رای ملت سکوت نخواهم کرد و به عنوان فردی مستقل در چارچوب فکری و سياسی خاص خود و بر اساس مواضع و بيانيه هايی که منتشر کرده ام در صحنه خواهم ماند و گزارش اقدامات خود را در بيانيه های بعدی به اطلاع ملت بزرگ ايران خواهم رساند . اين تازه اول داستان است .

مهدی کروبی
۲۳ / ۳/۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016