پنجشنبه 28 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت کشور: قانون حق دسترسی به جزئيات رای صندوق ها را به نامزدها نمی دهد، بی بی سی

رئيس ستاد انتخابات وزارت کشور ايران احتمال بازشماری کامل آرای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری اين کشور را بعيد دانست و درخواست محسن رضايی را برای اطلاع از جزئيات مربوط به شمارش آرای صندوق ها رد کرد.

کامران دانشجو روز چهارشنبه ۲۷ خرداد (۱۷ ژوئن) در يک برنامه تلويزيونی در شبکه خبر سيمای جمهوری اسلامی، در پاسخ به پرسشی در مورد درخواست آقای رضايی گفت که قانون چنين حقی برای نامزدها در نظر نگرفته است، "ما به مر قانون عمل می کنيم".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای رضايی چند ساعت پيش تر در نامه ای به وزير کشور ايران، "تا پايان وقت اداری" روز چهارشنبه به او فرصت داده بود که اطلاعات مربوط به شمارش آرای صندوق ها را در اختيار نمايندگان او قرار دهد.

آقای رضايی اعلام کرده بود که در غير اين صورت ناچار خواهد شد چيزی جز بازشماری آرا را از شورای نگهبان درخواست کند.

او دسترسی به اطلاعات مربوط به شمارش آرای صندوق ها را "ابتدايی ترين حق" نامزدها دانسته بود.

اما رئيس ستاد انتخابات کشور گفت که حتی اعلام آرای شمارش شده به تفکيک شهرستان ها "تا اين تاريخ سابقه نداشته است".

کامران دانشجو در برنامه تلويزيونی شبکه خبر همچنين احتمال بازشماری کامل آرا را بعيد دانست و گفت تنها در صورتی اين امر ممکن است که شورای نگهبان در صحت شمارش همه صندوق ها تشکيک کند.

آقای دانشجو گفت که تا کنون "حتی يک اعتراض مستند" به دست وزارت کشور نرسيده و آنچه نامزدهای رقيب محمود احمدی نژاد و طرفداران آنها می گويند "کلی گويی" و غير قابل بررسی است.

او به اظهارات روز قبل علی اکبر محتشمی پور، رئيس کميته صيانت از آرای ميرحسين موسوی که گفته بود در ده ها حوزه انتخابيه آرای اخذ شده بيش از کل واجدان شرايط بوده است اشاره کرد و گفت که اين مسئله به دليل وجود "آرای شناور" اتفاق افتاده است.

آقای دانشجو به عنوان نمونه گفت که در استان مازندران تعداد آرای اخذ شده ۱۰۰.۲ درصد واجدان شرايط بوده که اين امر به دليل مسافرت شهروندان از نقاط مختلف به اين استان رخ داده است.

رئيس ستاد انتخابات ايران گفت که همين موضوع در برخی نقاط خراسان هم اتفاق افتاده است که به دليل حضور زائران امام رضا بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016