دوشنبه 1 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چه کسانی پس از اعلام نتايج انتخابات بازداشت شده اند؟ بی بی سی

ساعاتی پس از اعلام نتايج دهمين دوره انتخابات ر ياست جمهوری ايران، برخی از چهره های سياسی و اجتماعی و همچنين روزنامه نگاران ايرانی که در شمار هواداران دو نامزد اصلاح طلب اين انتخابات بودند، توسط نيروهای امنيتی در تهران و شهرهای مختلف ايران بازداشت شدند.

اين بازداشت ها که از روز شنبه ۲۳ خرداد آغاز شده بر اساس گزارش های دريافتی از ايران همچنان ادامه دارد. برخی از گزارش ها از بازداشت های وسيع در شهرستان های ايران حکايت می کند که شماری کثيری از اين افراد را دانشجويان معترض تشکيل می دهند.

اخبار مربوط به بازداشت های پس از اعلام نتايج انتخابات ايران در صورت رخداد تاييد شده تازه، روزآمد خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فائزه هاشمی
فائزه هاشمی، از فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی رئيس مجلس خبرگان رهبری و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ايران است. خانم هاشمی مدير مسئول روزنامه توقيف شده "زن" و از نمايندگان مجلس در دوره پنجم است. خانم هاشمی از حاميان نامزدی ميرحسين موسوی است و در جريان اعتراضات مردمی نيز با حضور در جمع معترضان در خيابان، از اعتراض آنها حمايت کرده بود. وی يک روز پس از بازداشت بعد از ظهر روز يکشنبه (۳۱ خرداد) آزاد شد.

سعيد حجاريان
سعيد حجاريان از اعضای دفتر مرکزی حزب جبهه مشارکت ايران اسلامی و از چهره‌های جنبش دوم خرداد و معروف به نظريه پردازان جريان اصلاحات است. آقای حجاريان در سال ۱۳۷۸ در مقابل شورای شهر تهران مورد سوء قصد نافرجام قرار گرفت اما بر اثر اين سو قصد، دچار اختلالات گفتاری و در حال حاضر بدون صندلی چرخدار قادر به حرکت نيست. آقای حجاريان از موسسان وزارت اطلاعات ايران است و مدتی هم در زمان رياست جمهوری محمد خاتمی روزنامه "صبح امروز" را منتشر کرد که در ارديبهشت ۱۳۷۹ توقيف شد.

محمد عطريانفر
محمدعطريانفر از اعضای هيات موسس و شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ايران است. آقای عطريانفر در خلال سال های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ در دوران وزارت کشوری عبدالله نوری مدير کل سياسی اين وزارتخانه بود. او پيش از اين نيز رئيس حفاظت اطلاعات نيروی انتظامی بود. تا پيش از انتخاب محمود احمدی نژاد به عنوان شهردار تهران، آقای عطريانفر سردبير روزنامه همشهری بود که متعلق به شهرداری تهران است.

محسن امين زاده
محسن امين زاده رئيس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان حامی ميرحسين در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری بود. آقای امين زاده از دانشجويان حامی تسخير سفارت آمريکا در تهران بود که بعدها از موسسان جبهه مشارکت ايران اسلامی شد. او به مدت هشت سال معاون وزير خارجه ايران در زمان رياست جمهوری محمد خاتمی بوده است.

مصطفی تاج زاده
مصطفی تاج زاده عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و از اعضای سازمان مجادهدين انقلاب اسلامی است. اين دو تشکل سياسی اصلاح طلب در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران از نامزدی مير حسين موسوی حمايت می کردند. آقای تاج زاده در دولت محمد خاتمی مدتی معاون وزارت کشور ايران بود.

عبدالله رمضان زاده
عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت محمد خاتمی پس از استعفای عطاالله مهاجرانی است. آقای رمضان زاده پيش از اين رئيس اداره‌ طرح و برنامه‌ وزارت کشور، مدير کل سياسی وزارت کشور و استاندار کردستان بوده است. او اينک از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی است.

محمد علی ابطحی
محمد علی ابطحی روحانی اصلاح طلب و از چهره‌های جنبش اصلاحات در ايران است. او در دولت محمد خاتمی مدتی رئيس دفتر رئيس‌جمهور بود و سپس به معاونت پارلمانی و حقوقی رياست جمهوری ايران برگزيده شد. آقای ابطحی در اين دوره از انتخابات پس از کناره گيری محمد خاتمی از نامزدی در انتخابت، از نامزدی مهدی کروبی دبيرکل حزب اعتماد ملی حمايت کرد.

بهزاد نبوی
بهزاد نبوی از اعضای سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران است. او در دولت اول مير حسين موسوی، وزير مشاور در امور اجرايی بود. آقای نبوی در دوره ششم مجلس شورای اسلامی نماينده تهران شد و از نواب رياست اين مجلس بود و صلاحيت او برای نامزدی در دوره هفتم مجلس از سوی شورای نگهبان رد شد.

محسن ميردامادی
محسن ميردامادی دبيرکل جبهه مشارکت ايران اسلامی است. آقای ميردامادی از دانشجويان مسلمان پيرو خط امام بود که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ سفارت آمريکا در تهران را به اشغال درآوردند. آقای ميردامادی در مجلس ششم نماينده و رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی بود، اما صلاحيت او برای انتخابات مجلس هفتم مورد تأييد شورای نگهبان قرار نگرفت.

محسن صفايی فراهانی
محسن صفايی فراهانی رئيس سابق فدراسيون فوتبال و رئيس هيات اجرايی جبهه مشارکت ايران اسلامی است. در يکی از مناظره های تلويزيونی در جريان رقابت های دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری، محمود احمدی نژاد اتهام هايی را متوجه آقای صفايی فراهانی کرده بود که به واکنش منفی و تصميم به شکايت از سوی آقای فراهانی منجر شد.

هدايت الله آقايی
هدايت الله آقايی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ايران است که در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری از نامزدی ميرحسين موسوی حمايت می کرد.

عيسی سحرخيز
عيسی سحرخيز از چهره های فعال سياسی و مطبوعاتی در ايران است که در دوره رياست جمهوری محمد خاتمی مدتی مديرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

داوود سليمانی
داوود سليمانی از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی است. آقای سليمانی از نمايندگان مجلس ششم بود که صلاحيت او برای شرکت در انتخابات مجلس هفتم مورد تاييد شورای نگهبان قرار نگرفت.

علی تاجر نيا
عـلـی تاجرنيا از مسئولين ستاد تهران ميرحسين موسوی نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری است. آقای تاجرنيا از اعضای جبهه مشارکت ايران اسلامی و از نمايندگان اصلاح طلب مردم مشهد در مجلس ششم است.

جهانبخش خانجانی
جهانبخش خانجانی سخنگوی وزارت کشور در دولت محمد خاتمی و عضو حزب کارگزاران سازندگی است. آقای خانجانی دراين دوره از انتخابات معاون تبليغات و اطلاع رسانی ستاد استان تهران مير حسين موسوی بود.

محمد توسلی
محمد توسلی نخستين شهردار تهران بعد از انقلاب اسلامی است. او عضو شورای مرکزی و رئيس دفتر سياسی نهضت آزادی ايران است. اين نهضت آزادی از مهدی کروبی و ميرحسين موسوی هر دو نامزد اصلاح طلب دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری حمايت می کرد.

احمد زيد آبادی
احمد زيدآبادی روزنامه نگار و دبيرکل سازمان ادوار تحکيم است که در اين دوره از انتخابات از نامزدی مهدی کروبی حمايت می کرد.

سعيد ليلاز
سعيد ليلاز از مديران اقتصادی در دولت محمد خاتمی است. او از نامزدی ميرحسين موسوی در انتخابات حمايت کرده است.

عبدالفتاح سلطانی
عبدالفتاح سلطانی وکيل دادگستری، عضو کانون مدافعان حقوق بشر و عضو هيات مديره کانون وگلای دادگستری است. او وکالت چندين پرونده‌ که دارای جنبه حقوق بشری است را دارا است.

محمد قوچانی
سردبير روزنامه اعتماد ملی ارگان حزب اعتماد ملی است که دبير کل آن، مهدی کروبی نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران بود.

شهاب طباطبايی
شهاب طباطبايی، رئيس ستاد جوانان حامی مير حسين موسوی است.

بهمن احمدی امويی
بهمن احمدی امويی روزنامه نگار و از نويسندگان اصلاح طلب است.

ژيلا بنی يعقوب
ژيلا بنی يعقوب روزنامه نگار و از نويسندگان اصلاح طلب و از فعالان حقوق زنان است.

کيوان صميمی
کيوان صميمی مدير مسئول ماهنامه نامه و از چهره های نزديک به نيروهای ملی مذهبی است.

عبدالرضا تاجيک
فعال سياسی و روزنامه نگار و از چهره های نزديک به نيروهای ملی مذهبی و نهضت آزادی ايران است.

مهسا امر آبادی
مهسا امر آبادی خبرنگار روزنامه اعتماد ملی ارگان حزب اعتماد ملی به دبيرکلی مهدی کروبی است.

محمدرضا جلايی پور
محمد رضا جلايی پور مسئول و سخنگوی پويش حمايت از مير حسين موسوی و فرزند حميدرضا جلايی پور مدير مسئول روزنامه توقيف شده "جامعه" است.

سميه توحيد لو
سميه توحيدلو کارشناس ارشد جامعه شناسی و فعال سياسی و نويسنده وبلاگ بر ساحل سلامت است. خانم توحيد لو از وبلاگ نويسان حامی ميرحسين موسوی است.

ابراهيم يزدی
ابراهيم يزدی دبير کل نهضت آزادی ايران و وزير امور خارجه دولت موقت نيز در حالی که برای معالجه به بيمارستان رفته بود بازداشت شد اما بعد آزاد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016