دوشنبه 1 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه تجمعات اعتراض آميز در ايران، بی بی سی

از ايران گزارش شده است که امروز (يکشنبه ۳۱ خرداد) تجمعی از معترضين به نتايج انتخابات ايران در مرکز تهران برگزار شده است.

برخی از گزارشها تعداد تجمع کنندگان را چند هزار نفر گزارش کرده اند اما بدليل محدوديتهای رسانه ای اعمال شده در ايران از تعداد دقيق تجمع کنندگان و اينکه آيا اين تجمعات به خشونت گراييده است يا خير اطلاعی در دست نيست.

در همين حال برخی ديگر از گزارشها نيز حاکی است که تجمعات اعتراض آميزی در تعدادی ديگر از شهرهای ايران رخ داده است که اطلاع دقيقی از چند و چون آنها نيز در دسترس نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين از تهران گزارش شده است که امشب نيز مانند شبهای گذشته مردم بر بام های منازل در تهران ندای الله و اکبر سر داده اند. برخی از شاهدان عينی می گويند که به نظر می رسد بانگ الله و اکبر در مقايسه با شبهای گذشته بيشتر شده است.

از سوی ديگر به نقل از مقامات نيروی انتظامی تهران گزارش شده است که امروز تهران در مقايسه با روزهای گذشته نسبتا آرامتر بوده است.

کشته های درگيريهای شنبه

پيشتر تلويزيون دولتی ايران گزارش داد که در درگيری های معترضان به نتايج انتخابات و نيروی های امنيتی عصر روز شنبه (۳۰ خرداد) در تهران "ده نفر" کشته و "يکصد نفر" زخمی شده اند. پيش از اين نيز گزارش شده بود که هشت نفر در درگيرهای يکی دو روز پس از اعلام نتايج انتخابات کشته شده اند

اين در حالی است که آمار تاييد نشده حاکی از کشته شدن تعداد بيشتری از معترضان است.

اين درگيری ها در خيابان آزادی که قرار بود به دعوت مجمع روحانيون مبارز در آن راهپيمايی برگزار شود، رخ داده و به گزارش تلويزيون دولتی ايران "عناصر اغتشاشگر عصر روز شنبه مسير ميدان انقلاب تا آزادی را به آشوب کشيدند و مقدسات ملت را مورد تعرض قرار دادند."

بنابر اين گزارش، سرتيپ احمدرضا رادان معاون فرمانده نيروی انتظامی، گفته است که نيروی انتظامی برای پراکنده کردن آشوبگران از هيچ گونه سلاح گرم استفاده نکرده است. او گفت "وجود اشرار و عناصر نفوذی گروهکهای تروريستی در داخل جمعيت و استفاده آنان از انواع سلاح گرم و سرد عامل اصلی تلفات آشوب های ديروز است."

درگيری های روز شنبه ۳۰ خرداد در خيابان انقلاب، ميدان انقلاب، خيابان آزادی، خيابان اسکندری، خيابان فرصت، صادقيه، خيابان کارگر شمالی، بلوارکشاورز، ميدان ولی عصر، گيشا، ستارخان، پل حافظ، ميدان توحيد و نقاط ديگر گزارش شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016