دوشنبه 1 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توصيه هاي مراجع عظام تقليد به حفظ آرامش و رسيدگي دقيق به اعتراضات انتخاباتي، جمهوری اسلامی

حضرات آيات عظام و مراجع تقليد صافي گلپايگاني مكارم شيرازي و جوادي آملي بر ضرورت حفظ امنيت و آرامش در كشور و رسيدگي دقيق به اعتراضات و شكايات انتخاباتي تاكيد كردند.

بگزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله صافي گلپايگاني تعدادي از فقها و حقوقدانان شوراي نگهبان به همراه سخنگوي اين شورا با مرجع عاليقدر حضرت آيت الله صافي ديدار و گفتگو كردند.

در ابتداي اين ديدار حضرات فقهاي محترم و آقاي دكتر كدخدايي گزارش مبسوطي پيرامون برگزاري انتخابات رياست جمهوري به محضر معظم له ارائه كردند.
حضرت آيت الله صافي با تشكر و تقدير از ملت بزرگ ايران كه هميشه در مواضع مختلف حضور يكپارچه و با شكوه دارند فرمودند : از حوادثي كه بعد از انتخابات پيش آمده است بسيار متاثر و متاسف هستم و اميدوارم كه به بهترين وجه مشكلات برطرف گردد.

ايشان بااشاره به وقايع چند روز گذشته فرمودند : آنچه براي ما بالخصوص اهميت دارد حفظ امنيت و آرامش و نظم مملكت و حفظ نظام اسلامي است . اگر اين دعواها ادامه پيدا كند بيم آن مي رود كه اصل نظام مورد تضعيف قرار بگيرد. اشخاص مي آيند و مي روند و آنچه مي ماند نظام و در اصل اسلام و حاكميت آن است ; حتي اگر بشود يك طرف براي حفظ مصالح اسلام از حق خود كوتاه بيايد جا دارد. البته من مطالب مهمي را دارم كه الان نمي توانم بيان نمايم .

حضرت آيت الله صافي با تقدير و تشكر از اعضاي محترم شوراي نگهبان درباره جايگاه اين شورا فرمودند : شوراي نگهبان داراي مقام بالايي است و قداست اين شورا بايد محفوظ باشد و در مقام قضاوت و داوري وجهه المصالحه قرار نگيرد.

ايشان فرمودند : در اين جلسه درباره افراد كه غائب هستند و « الغائب علي حجته » حرفي نمي گويم . اما بايد اين قضايا به شكلي منطقي و مستدل طوري حل شود كه تمام بحث ها و نزاع ها در اين باره تمام گردد و اصرار به اين نكته كه به طرف مقابل بگوييم تو مقصري كار صحيحي نيست .

اين مرجع عاليقدر در ادامه فرمودند : ما بايد از همان ابتدا كاري مي كرديم كه جلوي اين مطالب گرفته مي شد; مواضع و سخنراني ها و اظهارنظرها را تعديل مي كرديم و به هر حال الان بايد با صفا و صميميت و رافت و مهرباني مطلب را خاتمه دهيم . همه بايد با احترام به قانون و عرف جامعه دست به دست هم داده و به بهترين وجه ممكن رفع مشكل كنيم و عقلاي قوم و بزرگان كشور و انقلاب بايد در اين مقطع حساس با درايت كالم اين نزاع ها و خصومت ها را رفع نمايند. نبايد اختلاف سليقه ها موجب تضعيف اصل نظام گردد.

ايشان در پايان به حفظ نظم و آرامش و امنيت كشور تاكيد فراوان داشته و فرمودند : ان شاالله دعاي حضرت بقيه الله الاعظم ارواح العالمين له الفدا شامل حال مردم متدين و عزيز ما باشد و با دعاي ايشان مشكلات برطرف شود و اين كشور در سايه لطف و عنايات آن بزرگوار هميشه موفق و سرافراز باشد.
ادامه اين ديدار به صورت محرمانه برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته كدخدايي : سخنگوي شوراي نگهبان اعضاي اين شورا در قم با حضرات آيات مكارم شيرازي و جوادي آملي نيز ديدار كردند. به گفته كدخدايي در اين ديدارها حضرات آيات و مراجع عظام رسيدگي دقيق به اعتراضات و شكايات را مورد تاكيد قرار دادند.

سخنگوي شوراي نگهبان گفت : در ديدار اعضاي اين شورا با سه تن از مراجع عظام تقليد از سوي اعضاي شورا اين اطمينان داده شد كه شوراي نگهبان در رسيدگي به شكايات و اعتراضات با رعايت بي طرفي كامل و دقت لازم اقدام و نتيجه را نيز براي عموم مردم منتشر كند.

دكتر عباسعلي كدخدايي در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه مراجع عظام تقليد در جامعه اسلامي داراي جايگاه برجسته اي هستند و نظام اسلامي هم براي مرجعيت اهميت خاص قائل است اظهار كرد : شوراي نگهبان تصميم گرفت گزارشي را از روند نظارت بر انتخابات خدمت مراجع عظام تقليد ارائه كند كه به همين منظور بنده به همراه آيت الله مومن آيت الله مدرس يزدي و آيت الله كعبي امروز (يكشنبه ) خدمت حضرات آيات عظام صافي گلپايگاني مكارم شيرازي و جوادي آملي رسيديم و گزارش نظارت بر انتخابات و اقدامات شوراي نگهبان در اين راستا براي اين مراجع تبيين شد.

كدخدايي ادامه داد : در ابتدا گزارشي را بنده به عنوان مسئول نظارت بر انتخابات ارائه كردم و سپس هر كدام از اعضا توضيحاتي را ارائه كردند و همچنين حضرات آيات عظام نكاتي را تبيين كردند. ازجمله اين كه هر سه بزرگوار بر رعايت قانون تاكيد داشتند.

وي خاطرنشان كرد : اين مراجع عظام بر پيگيري امور از طريق مجاري قانوني و حفظ آرامش و خويشتنداري تاكيد داشتند و همچنين رسيدگي دقيق به اعتراضات و شكايات را مورد تاكيد قرار دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016