چهارشنبه 3 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه فدائيان خلق ايران (اکثريت) به باراک اوباما رئيس جمهور امريکا

آقای باراک اوباما!
مردم امريکا روز چهارم جولای سالگرد صدور بيانيه استقلال امريکا از بريتانيای کبير را جشن می گيرند. ما مايليم اين مناسبت بزرگ را به شما و به مردم امريکا تبريک بگوئيم و خود را در شادی شما سهيم بدانيم.
ما مدتی پيش از اقدام دولت شما به دعوت از مقامات ايران برای شرکت در جشن‏های روز استقلال و واکنش وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی مبنی بر بررسی دعوت شما اطلاع يافتيم. اين ابتکار دولت شما و اقدامات و اظهارات متعدد شما که متوجه کاستن از تنش‏های سی ساله بين دو کشور ايران و امريکا، گشودن باب مذاکره و حل و فصل مسائل فيمابين از اين طريق بوده‏اند، نمی تواند مورد تأئيد نيروهای صلح دوست چه در ايران و چه در امريکا قرار نگيرد. موضع پايدار ما برای حل تمامی مسائل بين دو کشور، تشويق به تقرب‏جوئی، توسل به گفتگو و پرهيز از خشونت و تهديد به خشونت بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با اين حال رويدادهای پس از برگزاری دهمين انتخابات رياست جمهوری ايران که شما همراه با جهانيان با نگرانی ناظر آنها هستيد، ما را بر آن داشت تا از اين طريق بر انتظاری که در اين شرائط از شما هست، تأکيد کنيم.

آقای رئيس جمهور!
در اين روزها جهان شاهد اعتراضات مکرر مردم ايران که خواست قانونی و مقدماتی خود برای کنترل رأيشان را پی می گيرند، بوده است. جهان هم چنين شاهد آن بوده است که چگونه رهبر نظام در همدستی با کسانی که عملشان مورد ترديد و اعتراض است، در صدد تحميل خفقان بر مردم بر آمده و آنان را سرکوب می‏کند.
مادام که حکام کنونی در جمهوری اسلامی مردم را سرکوب می‏کنند و برای رفع ترديدها نسبت به نتايج اعلام شده انتخابات به اقدام اعتماد برانگيزی دست نمی‏زنند، اين برداشت تلخ فعلی که مقامات مذکور عليه رأی و خواست مردم دست به کودتا زده اند، پابرجا خواهد ماند. همزمانی دعوت دولت شما از مقامات ايران برای حضور در جشن‏های روز استقلال، در اين شرائط می‏تواند به برداشتی يکجانبه به نفع زمامداران فعلی، عليه مردم و حتی عليه سياست تنش زدائی از مناسبات دو کشور بيانجامد.
از اين روی، جدا از اين انتظار عمومی که وضع حقوق بشر مبنای پايداری در مناسبات بين کشورها باشد، انتظار خاص در اين لحظه از شما اين است که مانع از برداشت يکجانبه پيش‏گفته شده و بر حمايت دولتتان از مبارزات آزاديخواهانه مردم ايران و از آزادی که در بيانيه استقلال مکرراً همدوش استقلال از آن تجليل شده است، تأکيد ورزيد.

هيئت سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)
۲۸ ژوئن ۲۰۰۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016