جمعه 12 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحاديه اروپا در انتظار پاسخ ايران؛ "آماده اقدام هستيم"، راديو فردا

اتحاديه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که اگر جمهوری اسلامی ايران کارمند ايرانی سفارت بريتانيا در تهران را آزاد نکند آماده است تا عليه اين کشور اقدام کند.

لندن به نشست مقام های ارشد امور خارجه اتحاديه اروپا پيشنهاد کرده است در صورتی که تهران کارمندان ايرانی بازداشت شده سفارت بريتانيا را آزاد نکند ۲۷ کشور عضو آن سفيران خود را از پايتخت جمهوری اسلامی ايران فرا بخوانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک سخنگوی کارل بيلت، وزير امور خارجه سوئد، که کشورش رياست دوره ای اتحاديه اروپا را بر عهده دارد گفت: در صورتی که پاسخی از رژيم ايران دريافت نکنيم ما آماده اقدام هستيم.

بر اساس اعلام بريتانيا، تاکنون هشت نفر از ۹ کارمند ايرانی سفارت اين کشور در تهران آزاد شده اند.

اين افراد روز ۲۸ ژوئن از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و به اتهام آنچه دخالت در آشوب های داخلی اين کشور خوانده شده است، بازداشت شدند.

مقام های ايرانی بريتانيا را متهم کرده اند که کارمندان خود را به تظاهرات مخالفان نتايج انتخابات رياست جمهوری فرستاده و به نا آرامی های دو هفته پس از انتخابات دامن زده است.

لندن به شدت اين اتهام را رد کرده است.

در جريان اعتراض های خيابانی به انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد، حداقل ۲۰ نفر از معترضان کشته شده اند.

نشست دو روزه مقام های ارشد وزارتخانه های امور خارجه کشورهای عضو اتحاديه اروپا روز پنجشنبه در استکهلم آغاز شد و هدف آن نيز نحوه پاسخ به وقايع ايران پس از انتخابات رياست جمهوری روز ۲۲ خرداد است.

ايرنا بوسيچ، سخنگوی وزير امور خارجه سوئد، اظهار اميدواری کرده است که نيازی به تعليق مناسبات ديپلماتيک بين اتحاديه اروپا و تهران نباشد.

وی گفت: ما علاقمنديم که روابط خود را با ايران حفظ کنيم و انتظار می رود که به رغم بروز مسئله کارمندان سفارت بريتانيا، تماس های بيشتری با تهران داشته باشيم.

خانم بوسيچ افزود: ما گام به گام پيش می رويم و منتظر پاسخ ايرانی ها می مانيم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحاديه اروپا مايل نيست سفيران خود را از تهران فرا بخواند ولی آنها اميدوارند که جمهوری اسلامی ايران هر چه زودتر تمام کارمندان سفارت بريتانيا را آزاد کند.

قرار است که موضوع ايران يکی از محورهای مذاکرات سران گروه هشت کشور صنعتی جهان باشد و در همين زمينه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، روز پنجشنبه ابراز اميدواری کرد که اين نشست «پيام همبستگی محکمی» در حمايت از مردم ايران بفرستد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016