شنبه 6 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت امور خارجه: بيانيه وزرای خارجه گروه هشت درباره ايران، شتابزده و مداخله‌جويانه بود، ايلنا

ايران، به پارلمان اروپايی توصيه می‌نمايد به جای مداخله در امور داخلی ديگر کشورها، راه‌های توسعه ارزش‌های مشترک انسانی و تحکيم روابط ملت‌ها را در چارچوب احترام متقابل دنبال نمايد.


ايلنا: سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص بيانيه وزرای خارجه گروه هشت درباره انتخابات رياست جمهوری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ايران با ابراز تاسف از موضع‌گيری مداخله جويانه و شتاب‌زده وزرای خارجه هشت کشور صنعتی در خصوص انتخابات رياست جمهوری ايران، يادآوری می‌نمايد که اين انتخابات با شرکت ۸۵ درصد واجدين شرايط و در فضايی کاملا رقابتی و آزاد و با رعايت کليه موازين قانونی برگزار شده و نقطه عطفی در تاريخ مردم سالاری دينی محسوب می‌گردد و در جوامع غربی مدعی دمکراسی نظير و مشابه‌ای ندارد.
به گزارش ايلنا، حسن قشقاوی افزود: جمهوری اسلامی ايران که در ۳۰ سال گذشته حدود سی انتخابات دمکراتيک و عادلانه را برگزار کرده است،‌ در انتخابات اخير خود بهترين گواه بر اعتماد رای دهندگان ايرانی به سلامت مکانيسم‌های انتخاباتی و امانت‌داری نهادهای برگزار کننده و ناظر در انتخابات در ايران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قشقاوی تصريح کرد: انتظار جهانيان از نشست وزرای خارجه هشت کشور صنعتی آن بود که با توجه به دستور کار از قبل تعيين شده، به مشکلات جدی فراروی اين کشورها و جامعه بين‌المللی بپردازند.
وی درباره موضع جمهوری اسلامی ايران در قبال اظهارات مداخله‌جويانه رييس پارلمان اروپايی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ايران اظهارات مداخله جويانه رييس پارلمان اروپايی درباره دهمين انتخابات رياست جمهوری و مسائل داخلی کشورمان را غيرمسوولانه و غيرقابل قبول دانسته و آن را محکوم می‌نمايد، اين اظهارات مداخله جويانه و شتابزده در حالی صورت می‌گيرد که هنوز فرآيند رسيدگی به شکايات در شورای نگهبان تمام نشده است.
قشقاوی خاطرنشان ساخت: سفر رييس و ديگر نمايندگان پارلمان اروپايی به ايران چنانچه در چارچوب احترام و منافع متقابل و براساس دستور کار و در زمان توافق شده صورت گيرد می‌تواند گام مثبتی در توسعه روابط پارلمانی ايران و اروپا باشد اما چنانچه با اهدافی مغاير با اين دنبال گردد، قطعا کمک کننده نخواهد بود طبعا با توجه به نوع اظهارات رويکرد ايشان، انجام چنين سفری در شرايط کنونی نه تنها کوچکترين کمکی به بهبود و ارتقاء مناسبات نمی‌نمايد بلکه مغاير با روح دوستی و همکاری دو طرف خواهد بود.
قشقاوی تصريح کرد: جمهوری اسلامی ايران از توسعه روابط پارلمانی با پارلمان اروپايی در چارچوب احترام و منافع متقابل حمايت می‌کند، اما نه به پارلمان اروپايی و نه به هيچ کس ديگر اجازه مداخله در امور داخلی خود را نخواهد داد.
وی افزود: اگر آقای پوئترينگ در گفته خود مبنی بر حساسيت پارلمان اروپايی نسبت به نقض حقوق بشر، آزادی‌های اساسی و احترام به شخصيت انسنها صادق است بايستی هنگاميکه مردم بی دفاع غزه تحت حملات و کشتار وحشيانه رژيم صهيونيستی قرار داشت نيز از اين مردم بی‌گناه و مظلوم حمايت می‌کرد. اين در حالی است که پارلمان اروپايی در جريان کشتار مردم بی‌دفاع غزه فعاليتی را که افکار عمومی مردم دنيا و مردم اروپا از آن پارلمان انتظار داشته و آقای پوئترينگ هم اشتياقی برای سفر به منطقه و فشار بر سران رژيم صهيونيستی يا همدردی با ملت مظلوم فلسطين از خود نشان نداد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ايران پارلمان اروپايی را به پرهيز از بهره‌گيری های ابزاری از اصول و ارزش‌های حقوق بشر فراخوانده و توصيه می‌نمايد به جای مداخله در امور داخلی ديگر کشورها راههای توسعه ارزش‌های مشترک انسانی و تحکيم روابط ملت‌ها در چارچوب احترام متقابل و براساس ارزش‌های شناخته شده و مشترک بين‌المللی را دنبال نمايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016