شنبه 13 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه خاتمی به هاشمی شاهرودی در مورد آزادی بازداشت شدگان، اعتماد ملی

سیدمحمدخاتمی از‌هاشمی شاهرودی خواست در روزهای آخری که در قوه قضائیه به سر می‌برد زمینه آزادی نیروهای سیاسی، روزنامه‌نگاران و دانشجویان را فراهم آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش روزنامه اعتماد ملی خانواده‌های زندانیان سیاسی روز چهارشنبه به دفتر سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور سابق کشور ایران رفتند تا از او بخواهند برای آزادی فعالان سیاسی اخیر اقدامی انجام دهد. سیدمحمد خاتمی که خود نیز از بازداشت فعالان سیاسی نگران است، به تلاش‌های خود و هم‌طیفانش برای حضور پرشکوه مردم در پای صندوق‌های رای اشاره کرد و گفت: تلاش ما در تمام این مدت دعوت مردم به حضور در صحنه انتخابات بود و احساس‌مان این بود که ما هم جزئی از نظامیم؛ البته با تعریفی که از نظام داشتیم. تعریف ما از نظام جمهوری اسلامی‌ نظامی ‌است که مردم در آن محور و مدارند و بزرگ‌ترین سرمایه آن اعتماد مردم است و وظیفه خطیر حاکمیت صیانت از آرای ‌مردم است.
خاتمی با اشاره به اینکه بازداشت‌های اخیر خلاف بندبند بخشنامه رئیس قوه‌قضائیه صورت گرفته است،خطاب به دستگاهی که این فعالان را دستگیر کرده است، گفت: اگر معتقدید جرمی ‌واقع شده است، مکلفید به صراحت قانون، متهم را با رعایت تمام حقوق شهروندی و با ارائه حکم قضایی که دال بر طرح شکایت حقیقی یا حقوقی از وی باشد بازداشت کنید، به او حق انتخاب وکیل بدهید، و آنچه قانون‌اساسی به عنوان حقوق یک شهروند برشمرده برای او فراهم آورید و در دادگاهی صالح به جرمی‌که ادعا شده رسیدگی کنید، نه اینکه به این شکل فله‌ای علاقه‌مندان به نظام و ایران توسط عده‌ای که هیچ‌کس مسوولیت کارشان را به عهده نمی‌گیرد دستگیر شده، تحت فشار قرار گیرند و دستگاه قضایی و اطلاعاتی کشور رسما اظهار بی‌اطلاعی کند؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016