سه شنبه 16 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار کروبی، خاتمی و موسوی درباره مسايل سياسی روز: بايد بلافاصله موج بی‌حاصل دستگيری ها خاتمه يابد و دستگيرشدگان آزاد شوند، قلم

قلم - مهدی کروبی، سيدمحمد خاتمی و ميرحسين موسوی روز دوشنبه با يکديگر ملاقات کردند و درباره مسايل سياسی روز تبادل نظر کردند.

به گزارش قلم نيوز، در اين ملاقات در مورد مسايل سياسی روز کشور به ويژه پی‌آمدهای انتخابات و اعتراضات مردم صحبت شد.

در اين جلسه به شدت از حمله به مردم بی‌گناه و حمله به خوابگاه ها و منازل مردم انتقاد شد و نمونه‌های بسيار تکان‌دهنده‌ای از وحشی‌گری‌های لباس‌شخصی‌ها که با حمايت قوای امنيتی صورت گرفته، ذکر شد و با اشاره به شهادت هموطنانی که تنها جرمشان اعتراض به تقلبات انتخاباتی بوده، گفته شد که مردم حرکت های مسالمت جويانه‌ای داشته اند و يک راهپيمايی چند ميليونی خودجوش را با آرامش و نظمی فوق‌العاده اداره کردند که با اندک تدبير و اعتنا به حق آنها و بيزاری جستن از دروغ و بی‌احترامی به مردم امکان داشت جريان امور به يک بحرانی ملی تبديل نشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين جلسه با اشاره به سخنان تأسف‌بار خطيبی از منبر نماز جمعه که اقدامی خلاف قانون و خلاف شرع و ضدبشری چون اعتراف‌گيری را تأييد کرده بود، گفته شد که اين نوع رفتارهايی است که اعراب جاهلی با عمار ياسرها داشته اند و جای تعجب است خطيبی که خود بايد حافظ ارزش های اسلامی باشد به اين رفتار اذعان و افتخار نمايد.

کروبی، خاتمی و موسوی با تأکيد بر ضرورت پايان يافتن فضای فوق امنيتی موجود، ادامه اين وضع را تنها به سود افراطی شدن حرکت های سياسی دانستند و گفتند: بايد بلافاصله موج بی‌حاصل دستگيری ها خاتمه يابد و کسانی که پيش از اين بدون ارتکاب کمترين گناهی محبوس شده اند، آزاد شوند و نيروهای نظامی و امنيتی به پايگاه های خود بازگردند.

در پايان اين جلسه دکتر عليرضا بهشتی، دکتر مقدم، مهندس الويری و دکتر امينی به عنوان نمايندگان موسوی و کروبی برای پيگيری امور مربوط به دستگيرشدگان و خانواده شهدا و آسيب‌ديدگان تعيين شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016