جمعه 12 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت بازداشت شدگان مشهد: هاشم خواستار، رضا عرب، روح الله شهسوار و صد ها تن از مردم عادی همچنان در بازداشت به سر می برند (خبر ويژه)

هاشم خواستار عضو کانون صنفی معلمان ايران ، رضا عرب فعال دانشجويی شهر مشهد و دبير انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه مازندران ، روح الله شهسوار عضو جبهه مشارکت منطقه خراسان و صدها تن از مردم شهر مشهد معترض به کودتا ۲۳ خرداد، همچنان در بازداشت به سر ميبرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هاشم خواستار عضو کانون صنفی معلمان مشهد ، در حالی که در روز ۲۵ خرداد در پارک ملت مشهد روی صندلی در حال استراحت بود توسط ماموران لباس شخصی بازداشت شد و علی رغم قول آزادی وی از هفته گذشته، وی هنوز در زندان مرکزی شهر مشهد بدون آنکه جرمی مرتکب شده باشد در بازداشت به سر ميبرد. گفتنی است با توجه به کهولت سن وی ، همسر و فرزندانش به شدت نگران سلامتی آقای خواستار می باشند. آقای خواستار از بيماری قلبی رنج ميبرد. وی پيش از اين در سال ۸۶ به دليل شرکت در تجمعات اعتراضی معلمان بازداشت و به صورت اجباری بازنشسته شده بود.
همچنين رضا عرب دبير انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه مازندران که در هفته های گذشته به دليل بيماری شديد از ناحيه کمر و ممنوع الورود شدن به دانشگاه در منزل پدری اش در شهر مشهد در حال استراحت بود و در هيچ يک از تجمعات اعتراضی در دانشگاه مازندران حضور نداشت ، روز دوشنبه هفته جاری پس از مراجعه به دانشگاه برای شرکت در امتحان مجدد و در حالی که هيچ جرمی مرتکب نشده بود ، مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه مازندران بازداشت شد. گفتنی است روز سه شنبه برای عرب قرار تامينی کفالت صادر ميشود و در حالی که روز چهارشنبه کفيل وی برای سپردن قرار کفالت و آزادی عرب به دادگاه مراجعه ميکند ، مطلع ميشود که قرار کفالت عرب به قرار بازداشت موقت تبديل شده و وی از بازداشتگاه پليس به زندان مرکزی بابلسر منتقل شده است . گفتنی است به گفته مسئولان قضايی شهر بابلسر رضا عرب با عنوان مجعول و غير قانونی بازداشت پيشگيرانه ، راهی زندان شده است.
بنا به اين گزارش روح الله شهسوار دبير شاخه دانشجويان جبهه مشارکت منطقه خراسان و عضو برجسته ستاد مهندس موسوی و موج سوم در شهر مشهد از روز ۲۳ خرداد همچنان بدون انکه اتهامی متوجه وی باشد در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر مشهد زندانی است.
همچنين به گزارش فعالين حقوق بشری شهر مشهد از سرنوشت صدها تن از مردم بازداشت شده در اعتراضات مردمی شهر مشهد نسبت به کودتا انتخاباتی ۲۳ خرداد اطلاعی در دست نيست و علی رغم گفته دادستان مشهد در مصاحبه با خبرنگار مهر مبنی بر آزادی همه دستگير شدگان ، هنوز صدها تن از مردم در بازداشت به سر ميبرند.
بنا به اين گزارش همچنين در اعتراضات مردمی شهر مشهد دست کم سه تن از مردم معترض به شهادت رسيدند که نام شهيد مصطفی غنيان دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مکانيک دانشگاه تهران تا کنون منتشر شده است. همچنين در اعتراضات مردمی شهر مشهد نسبت به کودتا انتخاباتی شهر مشهد بيش از ۲۰۰ تن از مردم نيز مجروح و زخمی شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016