یکشنبه 21 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوم مرداد ماه ۱۳۸۸: روز جهانی اقدام برای حقوق بشر در ايران

۱۷ تيرماه ۱۳۸۸- فعالان حقوق بشر بطور هماهنگ روز جهانی اقدام برای حقوق بشر در ايران را برای تاريخ سوم مرداد ماه سازماندهی کرده اند تا در آن خواستار رعايت حقوق بشر مردم ايران شوند. آنها همچنين برای ابراز همبستگی جهانی خود با جنبش حقوق شهروندی مردم در ايران دست به تظاهرات خواهند زد. سازمان های عمده حقوق بشری از حاميان اين اقدام روز جهانی هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در سراسر جهان، مردم برای همبستگی با مردم ايران تجمع خواهند کرد. بيش از يک ماه است مردمی که در تجمعات مسالمت آميز خواهان حقوق خود هستند مورد سرکوب های گسترده دولتی قرارمی گيرند. بسياری از مردم در خيابان ها کشته شدند، چند صد نفر در خيابان ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجروح شده اند و بنظر می رسد که حداقل ۲۰۰۰ نفر بازداشت شده اند.
روز جهانی اقدام در دفاع از حقوق بشر مردم ايران وابسته به هيچ گروه و برنامه سياسی نيست و هدف آن تضمين حقوق مردم ايران است که بطور جهانی به رسميت شناخته شده است.
برگزار کنندگان اين روز جهانی اقدام بر اين باروند که مسائل سياسی پيش روی ايران تنها توسط مردم ايران قابل حل است اما سرکوب خشونت بار حقوق تضمين شده بشر مردم ايران دغدغه همه مردم جهان است.
روز اقدام جهانی حقوق بشر مردم ايران برای دستيابی به اين خواسته ها برگزار می شود:
۱. جامعه جهانی اين موضوع را که حقوق بشر مردم ايران يک دغدغه جهانی است، تائيد می کند و تاکيد می کند که دبير کل سازمان ملل متحد بايد برای بررسی وضعيت زندانيان و تعداد بسيار زياد ناپديدشدگان هئيتی را فورا به ايران اعزام کند.
۲. همه زندانيان سياسی و عقيدتی از جمله روزنامه نگاران، دانشجويان و فعالان جامعه مدنی بايد بدون قيد و شرط و فورا آزاد شوند.
۳. به خشونت های دولتی و مورد حمايت دولت بايد پايان داده شود و دولت برای جناياتی که اتفاق افتاده بايد پاسخگو باشد، و
۴. آزادی تجمع، آزادی بيان و آزادی مطبوعات که در قانون اساسی ايران تضمين شده و از الزامات بين المللی ايران تحت پيمان ها و ميثاق های بين المللی است، بايد تامين شود.

حاميان اوليه روز جهانی اقدام عبارتند از: شيرين عبادی؛ برنده جايزه صلح نوبل، جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران (ال دی دی اچ آی)، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران، ديده بان حقوق بشر، گزارشگران بدون مرز، عفو بين الملل- امريکا، ابتکار زنان برنده جايزه صلح، و مروجان حقوق بشر اميد.

برای اطلاعات بيشتر با هادی قائمی، با ايميل united4iran@gmail.com تماس بگيريد.
برای آخرين اطلاعات و شهرهايی که تظاهرات روز اقدام جهانی در آنها برگزار می شود، به وب سايت www.united4iran.org مراجعه کنيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016