جمعه 19 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پليس برلين سفارت جمهوری اسلامی را بست، گزارشی از شبکه‏ی جوانان ايرانی در برلين

بيش از پنجاه نفر از ايرانيان مقيم برلين در پاسخ به فراخوان «شبکه‏ی جوانان ايرانی در برلين» ساعت ۹ صبح ۹ جولای برابر با ۱۸ تير ماه به مقابل سفارت حکومت اسلامی ايران رفتند تا در اقدامی نمادين، ضمن گراميداشت سالگرد ۱۸ تير ماه ۱۳۷۸ همبستگی خود را با جنبش آزاديخواهانه‏ی مردم ايران اعلام کنند.
اين در حالی بود که نزديک به دويست نيروی پليس ضد شورش از سفارت حکومت اسلامی محافظت می‏کردند و اضطراب و نگرانی به وضوح در رفتار ماموران سفارت مشهود بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضور نمادين ايرانيان مقيم برلين موجب شد پليس برلين از هرگونه رفت و آمدی به داخل سفارت جلوگيری کند و کارهای روزمره‏ی سفارت نيز به حالت تعطيل درآمد. تجمع ماموران سفارت در اتاق‏های پشتی ساختمان و به ويژه نبودن پرچم حکومت اسلامی روی تيرک پرچم در عمل از تعطيلی سفارت حکومت اسلامی در برلين خبر می‏داد.
تجمع کننده‏گان با در دست گرفتن پلاکاردهايی با مضمون حمايت از جنبش مردم و عکس‏هايی از حوادث اخير ايران در سکوت تحصن خود را آغاز کردند.
حضور ماموران خبرگزاری دولت کودتا (ايرنا) و فيلمبرداری مامور اين خبرگزاری از تجمع کننده‏گان موجب شد حاضران با سر دادن شعار و خواندن سرود اعتراض خود را به سرکوب مردم ايران اعلام کنند. هرچند کارمندان سفارت تلاش کردند با روشن کردن ماشين چمن‏زنی در کار تجمع اخلال کنند اما بلافاصله با تذکر پليس و نيز به کار افتادن بلندگوهای قوی از سوی تجمع‏کننده‏گان، مراسم بر اساس برنامه‏ی خود ادامه يافت.
ماموران سفارت از تمامی مراسم فيلمبرداری می‏کردند و حاضران با در دست گرفتن عکس‏هايی از زخمی‏ها و کشته‏گان مبارزه‏ی مردم در روزهای اخير، يعنی همان چيزی که در اخبار رسمی نفی می‏شود، امکان سواستفاده از اين فيلم‏ها را از ماموران سفارت گرفتند.
در حاشيه‏ی مراسم به ابتکار يکی از ايرانيان مقيم برلين پارچه‏ی سبزی که بر روی آن نوشته شده بود: «احمدی‏نژاد رييس جمهور ما نيست» از سوی برخی از شرکت‏کننده‏گان امضا شد. قرار است اين پارچه به همراه پارچه‏های ديگری که در سرتاسر جهان امضا می‏شود از برج ايفل آويخته شود.
تجمع در ساعت ۲ بعدازظهر در شرايطی پايان يافت که سفارت حکومت اسلامی به اجبار يک روز تعطيل را به تقويم سالانه‏ی خود اضافه کرد. ۱۸ تير ماه ۱۳۸۸ برای سفارتی‏ها روز تعطيلی بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016