جمعه 19 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفيران آلمان و ايتاليا به دليل نقض حقوق بشر، به وزارت امور خارجه فراخوانده شدند، مهر

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران با احضار سفيران آلمان و ايتاليا از برخورد گزينشی با موضوع حقوق بشر در موضوع شهادت مروه الشربينی، از سوی آلمان و نشست سران G8 در ايتاليا انتقاد کرد .
به گزارش خبرگزاری مهر، صبح جمعه ۱۹ تير ماه ۸۸ سفير ايتاليا در تهران توسط مدير کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ايران نسبت به سکوت مدعيان دمکراسی و حقوق بشر در قبال قتل مظلومانه زن مسلمان مصری به وی ابلاغ شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدير کل غرب اورپا به سفير ايتاليا اعلام کرد ، برخورد غرب به ويژه اعضای گروه ۸ با قتل مروه الشربينی، مصداق بارز برخورد دو گانه غرب با موضوع حقوق بشر و اقليت ها به ويژه حقوق مسلمانان در اروپا به شمار می رود.

وی افزود: دولت های اروپايی روز به روز به بهانه مبارزه با افراط گرايی، محدوديت های جديدی عليه مسلمانان اعمال می کنند.

مدير کل غرب اروپا همچنين بکارگيری خشونت توسط پليس ايتاليا عليه تظاهر کنندگان و مخالفان اجلاس گروه ۸ در آکوئيا ايتاليا را محکوم و خواستار عمل به تعهدات بين المللی از سوی دولت اين کشور شد.

ايتاليا رياست اجلاس سالانه گروه هشت کشور صنعتی جهان از تاريخ ۱۷ لغايت ۱۹ تير ماه را بر عهده دارد.

همچنين با توجه به شهادت مظلومانه مروه الشربينی ؛ مسلمان مقيم آلمان؛ در دادگاه شهر درسدن آلمان، سفير جمهوری فدرال آلمان در تهران نيز روز جمعه توسط مدير کل غرب اروپا وزارت امور خارجه فراخوانده و مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ايران به اين اقدام غير انسانی به وی ابلاغ شد.

در اين ديدار با اشاره به اهمال دولت آلمان در واکنش سريع به اين جنايت هولناک، بر مسئوليت اين کشور برای تامين حقوق و امنيت اقليت ها و نيز شهروندان مسلمان ساکن در خاک آلمان تاکيد گرديد.

در اين ديدار همچنين جنايت صورت گرفته در دادگاه شهر درسدن به عنوان نمونه ديگری از گسترش موج اسلام ستيزی در غرب ياد شده و از برخورد گزينشی با موضوع حقوق بشر و بايکوت خبری شهادت خانم الشربينی انتقاد به عمل آمد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016