یکشنبه 21 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک ماه اعتراض: ٤١ روزنامه نگار در زندان، گزارشگران بدون مرز

گزارشگران بدون مرز سرکوب افزايش يابنده عليه روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در ايران را محکوم می کند. در آستانه آغاز دومين ماه اعتراضات مردمی به تقلب در انتخابات، دست کم چهل و يک روزنامه نگار در زندان بسر می برند. گزارشگران بدون مرز از دستگيری ٥ روزنامه نگار ديگر مطلع شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می کند که " شرايط زندانيان بسيار نگران کننده است. چهار نفر از روزنامه نگاران بازداشت شده همچون ديگر زندانيان به محلی نامعلوم منتقل شده‌اند. خانواده‌های آنها از حق ملاقات با عزيزان خود محروم و وکلای اين زندانيان علت بازداشت موکلين خود را نمی‌دانند، از دسترسی به پرونده محروم شده‌اند. بزرگترين زندان روزنامه‌نگاران در جهان، امروز به خطرناکترين زندان برای روزنامه نگاران تبديل شده است."

٢٠ تيرماه توحيد بيگی عکاس خبرنگار سايت مشروطه يکی از سايت‌های حامی مهدی کروبی بازداشت شده است. جمعه ١٩ تيرماه مجيد سعيدی عکاس خبرنگار و همکار بسياری از خبرگزاری های داخلی و خارجی در منزلش از سوی ماموران لباس شخصی بازداشت شد. وی از جمله همکار مجله تايم برای پوشش رويدادهای افغانستان بعد از سقوط طالبان بود و مدتی نيز مسئوليت سرويس عکس خبرگزاری فارس را بر عهده داشت. هنگامه شهيدی روزنامه‌نگار بسياری از روزنامه های اصلاح طلب و وبلاگ نويس وبلاگ "پی نوشت" از تاريخ ٩ تيرماه در بازداشت بسر می‌برد و سميه نصرتی خبرنگار روزنامه‌های تهران امروز و حيات نو از تاريخ ٣٠ خرداد بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.

از سوی ديگر سعيد متين پور روزنامه نگار هفته نامه يارپاق و همکار روزنامه های محلی استان آذربايجان در تاريخ ٢٠ تيرماه پس از احضار به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران بازداشت و برای طی کردن هشت سال محکوميت روانه‌ی زندان اوين شد.

اين روزنامه‌نگار در تاريخ ٨ اسفند ماه ١٣٨٧ با سپردن وثيقه ٥٠٠ ميليون تومانی از زندان آزاد شده بود. وی از تاريخ ٥ خرداد ماه در زندان بسر می‌برد. در ٢٢ خرداد ماه ١٣٨٧ اعلام شد که سعيد متين پور از سوی شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به هشت سال زندان محکوم شد. دادگاه وی را برای " ارتباط با بيگانگان به ٧ سال و برای "تبليغ عليه نظام" به يک سال حبس تعزيری محکوم کرده بود. چند ماه بعد عليرغم تلاش های محمدعلی دادخواه وکيل اين روزنامه نگار که خود هم اکنون زندانی است، حکم محکوميت از سوی دادگاه تجديد نظر تائيد شد. سعيد متين پور پس از آزادی از زندان از بيماری‌‌های متعددی حاصل از فشارهای زندان از جمله کمر درد و ناراحتی های گوارشی رنج می‌برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016