جمعه 19 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"پرس تی وی"، شبکه تلويزيونی جمهوری اسلامی: ديروز ۲۰ نفر دستگير شدند، تابناک

در همين حال شاهدان عينی خبر دادند که روز گذشته تجمعاتی در محدوده ميدان انقلاب، خيابان جمالزاده تا ميدان ولی عصر صورت گرفت که با هشدار پليس و برخوردهای جزيی ميان معترضين و پليس پايان يافت.
شبکه خبری انگليسی زبان پرس تی وی از تجمع صدها نفری معترضين در حوالی دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار "تابناک"، اين شبکه خبری ديروز در گزارشی خبر داد که صدها نفر در اطراف دانشگاه تهران، پس از ناآرامی های اخير انتخاباتی تجمع کرده اند. در اين گزارش که به همراه پخش تصاويری از تجمعات همراه بود، آمده است که نيروهای امنيتی حضوری پر رنگ و چشمگير داشتند و سعی کردند به متفرق کردن جمعيت مبادرت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"پرس تی وی" در ادامه گزارش خود دليل اين تجمعات را فرارسيدن سالروز حادثه کوی دانشگاه در سال ۷۸ عنوان کرد. در ادامه اين گزارش آمده است که مقامات انتظامی و دولتی ايران پيش از اين، دريافت هرگونه مجوزی برای برپايی مراسم يادبود حادثه کوی دانشگاه را رد کرده و نسبت به چنين تجمعاتی هشدار داده بودند.

در همين حال شاهدان عينی خبر دادند که روز گذشته تجمعاتی در محدوده ميدان انقلاب، خيابان جمالزاده تا ميدان ولی عصر صورت گرفت که با هشدار پليس و برخوردهای جزيی ميان معترضين و پليس پايان يافت.

همچنين "سی ان ان"در گزارشی، تعداد تظاهرکنندگان را دو تا سه هزار نفر اعلام کرده و از دستگيری حدود ۲۰ نفر خبر داد.

دانشجويان دانشگاه اميرکبير نيز مدعی شدند که نيروهای لباس شخصی در ساعت ۲۰:۳۰ ديشب در حمله لباس شخصی ها به خوابگاه گلشن در خيابان به آفرين، و ورود آنها به خوابگاه، تعدادی از دانشجويان و نگهبانان خوابگاه را مورد ضرب و شتم قرار داده و بخش هايی از ساختمان و امکانات خوابگاه را تخريب کرده اند. در حمله ادعا شده، اين افراد از گاز اشک آور استفاده کرده و به سالن مطالعه، حمام، نمازخانه و طبقات مختلف خوابگاه گلشن حمله کرده اند.

گزارشهايی نيز از تجمعاتی در خيابان اميرآباد رسيده است که با هشدار پليس مواجه شده و پس از مدتی به پايان رسيده است.

گفتنی است تاکنون از تعداد افراد دستگير شده و آسيب ديدگان احتمالی اين تجمعات از سوی منابع رسمی خبری منتشر نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016