سه شنبه 30 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موسوی تبريزی با اشاره به پيشنهاد خاتمی: يکی از راه های رفع شبهه و تقويت دولت آينده همه پرسی است، سحام نيوز

سحام نيوز: دبير کل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: يکی از راه های رفع شبهات افراد شرکت کننده در انتخابات، آرای خاموش، تقويت رياست جمهوری و دولت آينده همه پرسی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيد حسين موسوی تبريزی افزود: يکی از راه های مردمی بودن نظام و حکومت همه پرسی است که در همين راستا نيز در اصل ۵۶ قانون اساسی آمده است که حاکميت نظام متعلق به خداست و او حاکميت را به انسان ارزانی کرده است.
رئيس شورای مرکزی خانه احزاب ايران اضافه کرد: در اصل ۵۹ قانون اساسی نيز آمده است در مواردی که در مسائل مهم سياسی، اقتصادی و اجتماعی اختلاف وجود داشته باشد نياز به همه پرسی و نظر خواهی از عموم مردم است که اين اصل در همه کشورهای مترقی از جمله سوئيس، فرانسه، آمريکا و اروپا رواج دارد.
اين فعال سياسی با اشاره به اينکه اين اصل در کشور ايران نيز با توجه به عقل و عقلانيت وجود دارد، اظهار داشت: قانون اساسی توسط دهها نفر از علما و مجتهدين تصويب شده است که شايد برخی از آنان بر موادی از قانون اختلاف داشتند اما اصل های ۵۶، ۵۷ . ۵۹ از اصولی است که بدون کمترين اختلافی به تصويب رسيده است.
موسوی تبريزی با اشاره به روش اعمال همه پرسی که بر پايه پيشنهاد دوسوم از نمايندگان مجلس است، گفت: نامه خاتمی يا افراد ديگر مبنی بر اجرای همه پرسی پيشنهادی بر مجلس و رهبری بوده است که در صورت صلاحديد آن را اجرايی کنند که اين امر به هيچ وجه خلاف شرع و قانون نيست.
دبير کل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم اظهار داشت: برخی از آقايان هر فرايند و روندی را که مطابق ميل خود ندانند سفارش يا هماهنگ شده با کشورهای بيگانه از جمله آمريکا و اروپا دانسته که اين امر مسئله تازه ای نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016