چهارشنبه 17 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موسوی تبريزی: مطرح کردن اعتراف گيری در تريبون نماز جمعه مسئله ای غيرشرعی و غير قانونی است، سحام نيوز

سحام نيوز: دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به صحبت های آيت الله جنتی در نماز جمعه گفت: بحث اعتراف گيری از بازداشت شدگان اتفاقات اخير در تريبون نماز جمعه و مراسمات رسمی مسئله ای غير شرعی و غير قانونی است.
سيد حسين موسوی تبريزی با اشاره به اينکه بحث اعتراف گيری نه به نفع خودمان است و نه به نفع ديگران، افزود: اعتراف گيری زير فشار روحی، در زندان، بدون حضور وکيل در بی خبری از خانواده و ديگر وقايع هيچگونه ارزش حقوقی نداشته و خلاف شرع است.
اين روحانی مبارز اظهار داشت: اعتراف گيری بايد در آرامش و شرايط روحی مطلوب و با اراده کامل باشد که در برخی اوقات اعتراف بايد چندين بار گرفته شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منصوب به دادستان کل کشور در زمان امام (ره) همچنين گفت: مقام معظم رهبری با رهنمود های خود با خطی بزرگ دوست و دشمن را از هم جدا کرد و فرمودند که منتقدين حتی اگر از منتقدان جدی دولت و حکومت باشند دوست هستند و نبايد از آنان به عنوان بيگانگان و دشمن ياد کنيم.
دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم به حديث « بهترين دوست من کسی است که عيوب من را معرفی کند» گفت: نبايد کسانی را که با نقد خود عيوب ما را معرفی می کنند را دشمن تلقی کنيم.
موسوی تبريزی با بيان اينکه صدا و سيما و ائمه جمعه بايد رهنودهای مقام معظم رهبری را برای آگاهی بيشتر مردم مد نظر قرار دهند افزود: رهنودهای مقام معظم رهبری بايد عملی شود نه اينکه تنها در حد تعريف و تمجيد باقی بماند.
اين روحانی مبارز به قوه قضائيه اشاره کرد و اظهار داشت: قوه قضائيه بايد با حفظ استقلال خود در جهارچوب قانون عمل کند.
منصوب به دادستان کل کشور در زمان امام (ره) با اشاره به يکی از مواد قانون، تصريح کرد: تجمع افرادی که با هدف احقاق حق خود و بدون اخلال در مبانی اسلام و بدون اسلحه جمع شده جرم نيست و قوه قضائيه حق ندارد آنان را بازداشت يا اموال آنان را توقيف يا آنان را ممنوع الخروج کند.
موسوب تبريزی تصريح کرد: نقد دولت و حکومت جرم نيست.
دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری موجب می شود تا قاضی بداند برای کسانی که حکم صادر می کند دشمنان نظام جمهوری اسلامی ايران نيستند.
وی اظهار داشت: حضور ۴۰ ميليونی مردم در انتخابات يعنی اين افراد نظام را دوست دارند در غير اينصورت با عدم شرکت در انتخابات نظام را زير سوال می بردند.
منصوب به دادستان کل زمان امام (ر ه) افزود: برخی افراد با عدم آگاهی سعی دارند دوستان را به دشمن مبدل کنند.
اين مدرس حوزه علميه قم با تاکيد بر عدم تاثير پذيری قوه قضائيه از فضای بيرونی گفت: اين قوه بايد هرچه سريعتر افرادی را که به تنها به خاطر حضور در تجمعات و اجتماعات برای احقاق حقوق خود حضور پيدا کرده اند، آزاد کند.

سحام نيوز - سعيده ساعدی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016