چهارشنبه 31 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پیام کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران به حمایت از حرکت اعتراضی زندانیان سیاسی سابق در آستانه اعتصاب غذای آنان

بازگشته ام از سفر

سفر از من

باز نمی گردد!

سالهای سخت و دهشتناک زندان چیزی نیست که از یاد شما و همبندانتان برود.همان سالهایی که حتی شنیدن نام خود لرزه بر اندام می انداخت و بقول شاعری ایکاش می شد نام را همچون پیراهنی از تن بیرون کرد.

سهم شما زندانیان سیاسی سابق در ابراز نگرانی های عمیق در باره زندانیان و نا پدید شدگان در حوادث اخیر ایران ستودنی است. بخشی از این ابراز نگرانی های وسیع، حاصل سالها تلاش های خستگی ناپذیر شماست که دست به آگاهی سازی در مورد وضعیت زندان ها، شکنجه ها و شیوه های بازجویی و محاکم پنهان در زندان ها در سالهای دهشتناک دهه شصت زده اید. امروز باز هم وضعیت زندان های دهه شصت غلبه یافته است و زنان و مردان ایرانی را در حفره تاریک خود به کام کشیده است، تاریکخانه ای که لحظات دردناک آن را شما بیش از دیگران با تمام وجود احساس می کنید.

شما زندانیان سیاسی سابق که امروز از آزادی برخوردارید و در کشورهایی زندگی می کنید که حداقل حقوق فردی شما در آنها تامین شده است، برای بهره مندی مردم ایران و فعالان اجتماعی از این موهبت آزادی جان خود را به خطر انداخته اید. این نشانه آزادگی و آزاد اندیشی عمیق شماست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رنج مادران و پدران، خواهران و برادران و فرزندان سرگردان بازداشت شدگان و ناپدید شدگان در حومه زندانها و دادگاهها را شما بیش از هر کسی احساس می کنید، و فراتر از همه اینها شما می دانید که رهایی این آزادیخواهان بر عهده تک تک ماست.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران همصدا با شما خواستار آزادی فوری همه بازداشت شدگان و مشخص شدن وضعیت ناپدید شدگان است. نقض خونین حقوق ابتدایی مردم ایران باید بفوریت متوقف و جریان آن باید مستقلانه بررسی شود تا بار دیگر شاهد حوادثی از این دست نباشیم. تلاش متحدانه همه اعضای جامعه مدنی درسطح جهان راهی است که ما و شما در پیش گرفته ایم تا شاید ریشه تجاوز به حقوق انسانی مردم شناسایی و ریشه کن شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016