یکشنبه 28 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرب و شتم و بازداشت تعداد بسیار زیادی از مردم، کمپین بین المللی برای حقوق بشر در ایران

امروز ماموران دولتی به سوی مردم در تظاهرات مسالمت آمیز گاز اشک آور پرتاب کردند و وکیل سرشناس حقوق بشر را مورد ضرب و شتم قرار داده و ربودند، در حالی که علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور سابق و از رهبران روحانی در ایران، از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی می خواست که تابع قانون باشند و خواستار آزادی اصلاح طلبان زندان و معترضین شد.

به گفته شاهدین عینی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، امروز شادی صدر وکیل حقوق بشر در حالیکه همراه دوستانش به نماز جمعه می رفت بطور خشونت باری مورد حمله نیروهای لباس شخصی قرار گرفت. آنها او را به داخل یک ماشین شخصی هل دادند و بردند. شادی صدر از فعالان شناخته شده حقوق زن، مسئول سازمان غیر دولتی و وکیلی است که از تعداد زیادی محکومین به اعدام دفاع کرده است.

شادی صدر پس از ربوده شدن با همسرش تماس گرفت و از او خواست که کد رمز تلفن همراهش را به او بدهد و به همسرش گفت که بازداشت شده و در بند 209 زندان اوین است. همسر شادی صدر گزارش داد که مامورین امنیتی خانه او را تفتیش کردند و از او سراغ کلید دفتر کار شادی صدر را خواستند.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران بشدت نگران سلامتی شادی صدر در زندان است. شادی صدر از بیماری پیشرفته غددی و استخوانی رنج می برد و به دلیلی دردهای شدید دارو مصرف می کند. قرار بود که شادی صدر در هفته آینده مورد جراحی قرار بگیرد.

در جریان حوادث اخیر، تعدادی از وکلای حقوق بشر از جمله عبدالفتاح سلطانی، کامبیز نوروزی و محمد علی دادخواه نیز بازداشت شده اند.

در جریان تجمع مسالمت آمیز امروز، نیروهای ضد شورش همزمان با پرتاب گاز اشک آوربه سوی جمعیت کثیری برای سرکوب آنها، تعداد بسیار زیادی را نیز بازداشت کردند. یک شاهد عینی به کمپین بین المللی حقوق بشر گفت که فقط در نقطه ای که او ایستاده بود، شاهد بود که حداقل 40 نفر ازمردم توسط نیروهای لباس شخصی بشدت ضرب و شتم و بازداشت شدند آنهم صرفا بخاطر یک تکه پارچه سبزی که به همراه داشتند. او توضیح داد که چگونه این افراد را می زدند و بعد می انداختند صندوق عقب ماشین و می بردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنوز اطلاعاتی در باره تعداد بازداشت شدگان و یا مجروحین این تجمع منتشر نشده است. کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران ضمن ابراز نگرانی شدید در مورد افراد تازه بازداشت شده تاکید کرد که هنوز سرنوشت تعداد کثیری از کسانی که از تاریخ 23 خرداد ماه تاکنون بازداشت و یا ناپدید شده اند مشخص نیست. این کمپین مجددا بر آزادی فوری همه بازداشت شدگان و تشکیل یک هئیت حقیقت یاب مستقل برای شناسایی مسببین این حوادث و یافتن ناپدید شدگان تاکید کرد. این کمپین یادآوری می کند که با توجه به عدم پاسخ مثبت برای تشکیل این هئیت حقیقت یاب توسط قوه قضائیه، بر عهده دبیر کل سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر است که هر چه سریعتر یک هئیتی را به ایران اعزام کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016