چهارشنبه 31 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاکيد کروبی بر تسريع در روند پيگيری حقوق آسيب ديدگان اخير در ديدار با کميته پيگيری حقوق بازداشت شدگان، سحام نيوز

سحام نيوز: اعضا کميته پگيرحقوق بازداشت شدگان و آسيب ديدگان حوادث اخير با مهدی کروبی ديدار کردند . به گزارش سحام نيوز در اين ديدار گزارشی از عملکرد اين کميته به مهدی کروبی ارائه شد . کروبی در اين ديدار مهدی کروبی بر پيگيری حقوق بازداشت شدگان و رسيدگی به امور خانواده های افرادی که در حوادث اخير به شهادت رسيده اند و کسانی که مفقود شده و خبری از انها نيست تاکيد کرد . کروبی خواستار تعيين وکلايی برای رسيدگی به امور اين خانواده ها تاکيد کرد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همين راستا مقرر شده است که دايره ای حقوقی برای پيگيری اين مسئله تشکيل شود . همچنين قرار بر ان شده است که نمايندگانی را برای پيگيری مسائل خانواده های جانباختگان و شهدای اخير از سوی کروبی و موسوی تعيين شود . در اين راستا عليرضا بهشتی از ديدار با دادستان کل کشور و روسای کميسيون امنيت ملی و قضايی مجلس در اينده ای نزديک خبر داد . عليرضا حسينی بهشتی سخنگوی کميته حقوق بازداشت شدگان و آسيب ديدگان اخير با اشاره به اين ديدار گفت: در اين ديدار گزارشی از نحوه فعاليت کميته به ايشان ارائه شد و آقای کروبی هم راه‌حل‌هايی را برای سرعت بخشيدن به پيگيری وضعيت بازداشتی‌های بعد از انتخابات پيشنهاد کرد و در خصوص پيگيری وضعيت خانواده‌های اين افراد نيز توصيه‌هايی کردند. بهشتی با اشاره به سومين جلسه کميته پيگيری وضعيت بازداشت شدگان بعد از انتخابات گفت: " سومين جلسه اين کميته روز گذشته تشکيل و قرار شد در خصوص تشکيل يک بانک اطلاعاتی از بازداشتی‌ها و کشته شدگان بعد از انتخابات اقدام شود." وی افزود: "در جلسه روز گذشته همچنين مقرر شد به خانواده بازداشتی‌های اخير کمک‌های حقوقی ارائه دهيم. به گفته بهشتی قرار شد در آينده ای نزديک با دادستان کشور و روسای کميسيون امنيت ملی و قضايی مجلس در آينده‌ای نزديک ديدار کنند . مرتضی الويری عضو اين کميته نيز با اشاره به مباحث مطرح شده در اين جلسه گفت : " مقرر شد تا در ملاقات با مقامات هرچه سريعتر وضعت بازداشت شدگان و مفقودشدگان روشن شود و خانواده های انها از نگرانی رهايی يابند . " الويری گفت : " سه دسته بندی صورت گرفت که به امور زندانيان سياسی رسيدگی شود و البته وضعيت کسانی که مفقود شده و تاکنون خبری ازانها نيست مشخص شود."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016