چهارشنبه 31 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت ۵ تن از دراويش سلسله نعمت اللهی گنابادی

آقای عباس زارع حقيقی از دراويش سلسله نعمت اللهی گنابادی و خدمه مزار متبرک سلطانی بيدخت ( آرامگاه اقطاب و بزرگان دراويش گنابادی ) ظهر روز سه شنبه ۳۰ تيرماه بازداشت شد . آقای حقيقی صبح روز شنبه ۲۷ تيرماه از سوی دادستانی شهرستان گناباد احضاريه ای را دريافت کرد که بر اساس آن می بايست ظرف سه روز خود را به دادستانی معرفی نمايد و صبح روز سه شنبه به دستور دادستان گناباد حجت الاسلام علی موحدی راد بازداشت شد. تاکنون خبری از نوع اتهام و دليل بازداشت آقای حقيقی دريافت نشده اما به گفته برخی اهالی منطقه ، علت بازداشت اين درويش گنابادی ، جريان دفن اموات در مزار سلطانی بيدخت می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اسفند ماه ۱۳۸۷ شبکه بهداشت شهرستان گناباد به دستور محرمانه فرمانداری و اداره اطلاعات ، طی بخشنامه ای ضمن اهانت به مکان متبرکه سلطانی ، دفن اموات در اين مکان مقدس را ممنوع اعلام نمود و متعاقب آن حجت الاسلام علی موحدی راد دادستان گناباد ، عباس زارع حقيقی متصدی دفتر توليت اين مکان زيارتی را به اتهام تهديد عليه بهداشت عمومی از طريق دفن اموات در محل ممنوعه تحت پيگرد قضايی قرار داد که منجر به محکوميت قطعی وی به تحمل ۴ ماه حبس تعليقی شد. از همان زمان تا کنون کراراً ، نيروهای امنيتی با دفن پيکر مومنين در مزارسلطانی بيدخت مخالفت می کنند که اين امر اعتراضات گسترده دراويش و وکلای آنها را در بر داشته است .
حسين پاياب يکی از دراويش سلسله نعمت اللهی گنابادی که روز يکشنبه ۲۸ تير ماه ۱۳۸۸ به رحمت ايزدی پيوست عليرغم حضور و تهديد مامورين امنيتی ، با حضور خانواده اش و جمع کثيری از دراويش و اهالی بيدخت در مزار سلطانی بيدخت به خاک سپرده شد اما پس از اين خاکسپاری همسر ، دو فرزند و يکی از بستگان مرحوم پاياب صبح روز ۴ شنبه ۳۱ تيرماه به دستور دادستان گناباد بازداشت شدند . خانم هاجر طاهری (همسر مرحوم) و آقايان حميد و علی پاياب (فرزندان مرحوم ) و آقای عزيز الله صفری از بستگان متوفی ، از جمله بازداشت شدگان هستند . خانم طاهری به دليل کهولت سن و بيماری قلبی در وضعيت نابسامان جسمی قرار دارد و سلامت وی در خطر است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016