جمعه 16 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کروبی: آزار و اذيت دانشجويان، هنرمندان و دراويش اشتباه است، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
دبيرکل حزب اعتمادملی عصر روز گذشته با حضور در يکی از مساجد ملاير در جمع پر شور و صميمی مردم ملاير حاضر شد و به ايراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش ايلنا, مهدی کروبی با اشاره به برخی نقدها به مجلس ششم گفت: در اينکه مجلس ششم همچون هر مجلسی ديگری دارای اشکالات واشتباهاتی بوده حرفی نيست؛ اما مجلس ششم اقدامات و تصميمات کارشناسی شده بسيار بزرگی را اتخاذ کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: برای راه‌آهن غرب کشور که ملاير هم در آن مسير است, مجلس ششم قانونی را تصويب کرد اما امروز پس از هفت سال متاسفانه در اين زمينه هيچ کار مهمی صورت نگرفته است. آن هم با درآمد بالايی که در سال‌های اخير داشته‌ايم.
کروبی در بخش ديگری از سخنان خود به درخواست و نامه‌های مردم اشاره کرد و گفت: امروز برخی از مردم که با من صحبت می‌کردند از خود گردان شدن بيمارستان‌ها گلايه داشتند البته خصوصی‌سازی اقدام بسيار خوبی است، اما اولويت بايد با صنايع و مواردی از اين قبيل باشد نه با مواردی که با نيازهای اوليه مردم گره خورده است.
دبيرکل حزب اعتماد ملی در ادامه اظهار داشت: اگر چه در شهر ملاير اقداماتی صورت گرفته است, امام هنوز نيازها بسيار زياد وکمبود ها به شدت احساس می شود.
مهدی کروبی در بخش ديگری از سخنان خود در جمع مردم ملاير گفت : در همدان شنيدم گروهی روزهای جمعه در آرامگاه بابا طاهر جمع می شدند و به شعرخوانی می‌پرداختند. اکنون چند ماهی است که جلوی آنها گرفته شده است. در حالی‌که کشور ما مورد تهديد بيگانگان و دچار مشکلات عديده است, واقعا اين نوع برخوردها جای تعجب دارد.
وی تاکيد کرد: اينکه هنرمندان ، دراويش و دانشجويان را هر کدام به گونه‌ای آزار و اذيت می‌کنند, اشتباه است در حالی‌که حکومت بايد با سعه صدر برخورد کند البته که بايد از حريم‌شکنی‌ها نيز پرهيز شود اما اين چه کاری است که برويم و حسينيه و قبرها را خراب کنيم.
وی در ادامه اظهار داشت : شب گذشته در مسجد همدان عده‌ای را مأمور اخلال در جلسه کردند. امروز هم پيش از ظهر همان افراد در نهاوند حاضر شدند و اقدام خود را تکرار کردند. من واقعا متاسف شدم از اينکه گروهی از جوانان ساده دل مردم را مأمور در چنين کارهايی کنند.
شيخ اصلاحات تاکيد کرد: ايرادی ندارد که اعتراض و نقد مطرح شود اما اين هم درست نيست که شهر به شهر با ميهمانشان بگردند و اقدام به اخلال کنند. اين نشان می‌داد که تعداد اين نيروها بسيار کم است.
کروبی به اهميت تضارب آرا و افکار اشاره کرد و گفت : با تنش و اخلال نمی‌توان به نتيجه رسيد بلکه بايد در فضای معقول و آرام حرف‌ها و ديدگاه ها را بيان کرد.
همچنين پايگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتمادملی مدعی شد: عده قليلی از آشوب‌طلبان که در مسجد مهديه همدان قصد ايجاد اخلال در مراسم سخنرانی کروبی را داشتند, بصورت سازماندهی شده و با چند دستگاه خودروی سواری، شهر به شهر در تعقيب کاروان همراه کروبی بودند و با استقرار در محل‌های سخنرانی و به نام دفاع از ارزش‌ها قصد ايجاد فتنه و آشوب داشتند.
بر اساس اين گزارش فيلم ها و عکس‌های آشوب‌طلبان از طريق کميته سفر به مقامات امنيتی و انتظامی ارايه خواهد شد و در صورت لزوم در جرايد منتشر خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016