جمعه 2 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحاد جمهوريخواهان ايران: با شرکت در تظاهرات ۲۵ ژوِِِييه عليه نقض حقوق بشر در ايران، به ياری هزاران زندانی تحت شکنجه بشتابيم!

کنش گران و سازمان های بين المللی حقوق بشر با انتشار فراخوان مشترک، روز ۲۵ ژولای (سوم مرداد) را روز جهانی اقدام در دفاع از حقوق بشر در ايران اعلام کرده اند. در اين روز برای ابراز همبستگی جهانی با حقوق شهروندی مردم در ايران، در بيش از ۶۰ شهر جهان، ايرانيان و همراه با آنان، آزادانديشان کشور های محل زندگيشان، دست به تظاهرات خواهند زد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در شرايطی که جمهوری اسلامی ايران با کنترل و سانسور منابع اطلاع رسانی و سرکوب اعتراضات و امنيتی کردن فضای سياسی کشور، می کوشد مبارزان راه آزادی و دمکراسی در ايران را به سکوت و تمکين وادارد و جهان از را آنچه که در ايران می گذرد بی خبر بگذارد، فراخوان و اقدام فعالان و سازمان های بين المللی حقوق بشر و حرکتی که به نام "اتحاد برای ايران" نام گذاری شده است، فرصت مناسبی برای جلب پشتيبانی هرچه بيشتر افکار عمومی و نهادهای بين المللی از مبارزات مردم ايران است.

هيت سياسی – اجرايی اتحاد جمهوريخواهان ايران ، هم صدا با کوشندگان حقوق بشر، از همه هم ميهنان مقيم خارج از کشور دعوت می کند تا با شرکت در اين تظاهرات سراسری، پشتيبانی يکپارچه خويش از مبارزات حق طلبانه مردم ايران و عزم خود برای ادامه پيکار تا شکست کودتا چيان را به نمايش بگذارند.
مردمی که با حماسه ۲۲ خرداد و ادامه ايستادگی در مقابل کودتای انتخاباتی احمدی نژاد- خامنه ای ، برگ زرينی برتاريخ ميهنمان افزودند، امروز در شرايط دشواری و در حالی که گزمگان حکومت از هيچ خشونت و دنايتی فروگزار نمی کنند، به پيکار مسالمت آميزخويش ادامه می دهند.

در جريان سرکوب وحشيانه اعتراضات حق طلبانه مردم، صد ها تن کشته و مجروح و چند هزار تن از بهترين فرزندان مردم ايران، شخصيت های سياسی نامدار کشور، روزنامه نگاران، نويسندگان و وکلای دادگستری از سوی کودتا گران به اسارت گزفته شده اند و در زندانهای آشکار و پنهان حکومت ، در بی حقوقی مطلق، تحت شکنجه قرار دارند تا عليه خويش ومردم مظلوم ايران، " اعتراف " کنند.

با شرکت در تظاهرات سراسری ۲۵ ژوييه ، برزخم جانکاه خانواده شهدا مرهم نهيم و با فرياد رسايی که ديوار های اوين و اسارتگاه های پنهان حکومت جور وفساد را در می نوردد، به اسرا بگوييم که آنها را تنها نخواهيم گذاشت وبا پيکار يکپارچه خود، دست آلوده متجاوزان به جان وحيثيتشان را کوتاه خواهيم کرد.

مردم شجاع وفهيم ايران با مقاومت مسالمت آميز خود عرصه را هر روز بيش ازروز پيش بر سارقان آرای ملت، تنگتر کرده و می کنند وما چند ميليون ايرانی مقيم خارج از کشور، با بهره جويی از حمايت صدها ميليون انسان آزاده جهان، می توانيم دنيا را به دادگاهی عليه کودتاگران بدل کنيم و جايی در جهان برای حضور عمال دولت نامشروع وغير قانونی احمدی نژاد باقی نگذاريم.

هيت سياسی – اجرايی اتحاد جمهوری خواهان ايران
پنج‌شنبه ۱ مرداد ۱٣٨٨ - ۲٣ ژوئيه ۲۰۰۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016