جمعه 2 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحاديه اروپا خواستار آزادی کلوتيلد ريس، شهروند فرانسوی شد، بی بی سی

ديپلمات های ارشد اتحاديه اروپا روز پنجشنبه از ايران خواستند يک مدرس فرانسوی را که به اتهام جاسوسی در ارتباط با ناآرامی های پس از انتخابات دستگير کرده فورا آزاد کند.

در بيانيه ای که از سوی سوئد، رئيس دوره ای اتحاديه اروپا، صادر شده آمده است: "ترويکای اتحاديه اروپا (گروهی شامل سه نماينده ارشد اتحاديه اروپا در امور خارجی) نگرانی خود را نسبت به وضعيت خانم کلوتيلد ريس، شهروند فرانسوی بازداشت شده، ابراز کرد و خواستار آزادی فوری او شد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه اين بيانيه آمده است که پس از بازديد ديپلمات های سوئدی و اسپانيايی از وزارت خارجه ايران در تهران "ترويکای اتحاديه اروپا تاکيد کرد که اتحاديه اروپا يکصدا از اين درخواست پشيتبانی می کند."

سفير فرانسه در تهران روز ۹ ژوئيه با خانم ريس در زندان ديدار کرد.

کلوتيلد ريس، ۲۹ ساله، اول ژوئيه هنگام خروج از ايران بازداشت شد. وی در طول اقامت پنج ماهه اش در ايران به تدريس زبان فرانسه اشتغال داشت.

مقام های فرانسوی پس از ديدار با خانم ريس در زندان گفتند او از نظر سلامت جسمی و روانی در وضع خوبی به سر می برد ولی نگران وضع خود است.

وزارت خارجه فرانسه اتهام جاسوسی خانم رايس را بی پايه دانسته است.

برنارد کوشنر، وزير امور خارجه فرانسه به پارلمان اين کشور گفته است که خانم رايس در تظاهرات معترضان به نتيجه انتخابات ايران حضور داشته و تصاويری را از آن در اينترنت منتشر کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016