شنبه 3 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده کل سپاه: خبر آزمايش هسته‌ای ايران در شش ماه آينده کذب است، ايلنا

- نتيجه تحولات ساختاری سپاه را در حوادث اخير که از نوع تهديدات نرم عليه انقلاب بود، شاهد بوديم
- موشک‌های ما می‌توانند تا شعاع قابل توجهی از کشورهای حامی و دشمن در منطقه را پوشش دهند


فرمانده کل سپاه حوادث اخير کشور را از نوع تهديدات نرم عليه انقلاب دانست و گفت: اين حوادث نشان داد که دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کنند و نيروهای انقلابی بايد آمادگی همه‌جانبه خود را برای حفظ نظام حفظ کنند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار محمدعلی جعفری صبح امروز در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: گزارش آلمان در خصوص آزمايش هسته‌ای و اتمی ايران در شش‌ماه آينده کذب محض است و ايران به دنبال اين مساله نيست.
سردار جعفری با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين خبر کذب بوده و ايران به دنبال اين آزمايش‌ها نيست. البته اين گزارش‌ها زمينه‌سازی برای مقابله با پيشرفت ايران است و دشمن مجبور است که با عمليات روانی و زدن تهمت برای مقابله با پيشرفت ايران زمينه‌سازی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ضمن تبريک اعياد شعبانيه و روز پاسدار به پاسداران و بسيجيان از آمادگی کامل سپاه برای دفاع از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن وظيفه‌ای است که طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی به اين نهاد انقلابی محول شده است و هرچند که ما به سمت يک وضعيت مطلوب پيش می‌رويم اما آمادگی سپاه در حال حاضر قابل قبول و مطلوب است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به تغيير ماهيت تهديدات عليه انقلاب اسلامی که از تهديدات سخت نظامی به سمت تهديدات از جنس نرم و فرهنگی پيش می‌رود، گفت: طبيعتا ماموريت سپاه نيز برای انجام ماموريت بايد اصلاح شده و انعطاف داشته باشد.
سردار جعفری حوادث اخير کشور را نيز از نوع تهديدات نرم عليه انقلاب دانست و افزود: اين حوادث نشان داد که دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کنند و نيروهای انقلابی بايد آمادگی همه‌جانبه خود را حفظ کند.
وی گفت: سپاه، پاسداری را يک شغل نمی‌داند بلکه وظيفه دينی به حساب می‌آورد.
در ادامه اين نشست خبری خبرنگاران از فرمانده کل سپاه سوالاتی را پرسيدند که سردار جعفری به آنها پاسخ داد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه با توجه به ورود به دهه چهارم انقلاب مهم‌ترين شاخص‌های سپاه چيست؟ پاسخ داد: انقلاب به عنوان موجودی زنده، پويا و در حال تکامل است و به سمت اهدافی که اسلام، قرآن و امام(ره) ترسيم کردند پيش می‌رود طبيعتا اهداف و وظايف سپاه نيز در دهه چهارم انقلاب بايد پويا و دارای انعطاف باشد و ابعاد آمادگی‌ها در سپاه نيز بايد به غير از آمادگی نظامی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سياسی و هر نوع تهديدی که وجود داشته باشد، صورت گيرد.
وی همچنين در خصوص تغييرات ساختاری سپاه اظهار داشت: از ميان هدف‌گذاری‌هايی که در برنامه‌های رزم در مورد وضعيت امروز سپاه بعد از اقدامات تحولی در ساختار اين سازمان صورت گرفته است، تحول ساختاری مهم‌ترين تحولی بود که انجام گرفت و سپاه را در تمام استان‌های کشور از انسجام و يکپارچگی بهتر و بيشتری برخوردار کرد و اين انسجام سازمانی سپاه را در انجام ماموريت‌های محوله مقتدرتر کرده است و نتيجه اين تحول ساختاری را در حوادث اخير نيز شاهد بوديم.
فرمانده کل سپاه همچنين در خصوص تاکتيک ماموريت بين نيروی دريايی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامی ايران در خليج فارس گفت: اين تفکيک در راستای مشخص شدن مسووليت‌ها و انجام گرفتن بهتر کارها صورت گرفته که البته نيروی دريايی سپاه اين مسووليت را به کمک واحدهايی از نيروی دريايی ارتش انجام می‌دهد و امروز می‌توان گفت که امنيت خليج فارس در حد صددرصدی برقرار بوده و توازن قوا در آنجا برقرار است.
وی افزود: سپاه در زمينه تجهيزات مختلف دريايی و بحث رصد کردن شناورها در اين منطقه متمرکز بوده و ماموريت خود را انجام می‌دهد.
فرمانده کل سپاه در ادامه نشست خبری، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عبور چند ناو و زيردريايی رژيم صهيونيستی تنگه سوئز و ورود آنها به دريای سرخ، گفت: دشمنان از اين گونه اقدامات خود دو هدف را دنبال می‌کنند، يکی اين که همواره خود را به صورت مهاجم نشان دهند و ديگر اينکه تهديدات نظامی خود عليه ايران همواره حفظ کنند، اما غافل از آن که دوران تهديد نظامی عليه ايران گذشته است.
وی افزود: اهدافی را که دشمن در اين راستا دنبال می‌کند، جز برای مرعوب ساختن ايران و به سازش وادار کردن آن در مقابل خواسته‌های نامشروع خود نيست.
سردار جعفری تاکيد کرد: ما اسراييل را کوچک‌تر از آن می‌دانيم که ايران اسلامی را تهديد کند. امروز ايران از نفوذ عميق وگسترده‌ای در سطح کشورهای منطقه و جهان برخوردار می‌باشد و بنابراين پاسخ همه اقدامات دشمن را می‌توانيم هم از طريق نظامی و هم از طرق ديگر بدهيم.
فرمانده کل سپاه با بی‌تاثير خواندن تمام مانورها و تهديدات نظامی دشمنان به سوال خبرنگار ديگری مبنی بر اينکه آيا حوادث اخير کشور نيز جزو تهيدات نرم دشمنان محسوب می‌شود، افزود: حوادث اخير نيز از تهديدات نرم دشمن عليه انقلاب اسلامی بود.
وی با اشاره به جمله‌ای از حضرت امام (ره) در وصيت نامه‌اش مبنی بر اينکه خطرناکترين تهديدات عليه کشور از داخل است، اضافه کرد: ما مهمترين تهديدات عليه انقلاب اسلامی و جهت‌گيرهايی کليه نظام را از داخل می‌دانيم و اين طبيعی است که آسيب‌پذيری انقلاب‌ها و حرکت‌های ارزشی بيشتر از درون می‌باشد، زيرا تهديدات خارجی تاثير عکس داشته و موجب انسجام درونی کشور می‌شود.
فرمانده کل سپاه به استفاده استکبار جهانی و غرب از فرصت انتخابات برای راه اندازی انقلاب مخملی اشاره کرد و گفت: هرچند که خيلی از آنان می‌دانستند اين روش در ايران کارساز نخواهد بود، اما آن‌را دنبال کردند و در داخل کشور نيز خيلی‌ها بازی‌ خورده و باور کرده‌اند که می‌شود در جهت‌گيری کلی نظام تغيير ايجاد کند.
سردار جعفری ادامه داد: اما اهدافی که از اين طريق دنبال می‌شد با هوشياری مردم و مقام معظم رهبری و مسوولين انقلابی کشور خنثی شد، اما تبعات مادی و معنوی قابل توجهی برای کشور به دنبال داشت که محرکين آن بايد پاسخگوی اين تبعات منفی باشند.
وی با بيان اينکه اين نوع از تهديدات برای انقلاب تمام‌شدنی نيست، اظهارداشت: ما بايد خود را در اين زمينه آماده کنيم.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: گذشته از تجهيزات و سلاح‌ها که بخش قابل توجهی از آمادگی يک سازمان نظامی را تشکيل می‌دهد، آنچه که برای سپاه بعد از ايمان نيروها ارزشمند است، تجربيات گران‌بهايی است که در صحنه‌های نظامی، امنيتی و خصوصا صحنه تهديدات نرم که سپاه در ۱۰ سال گذشته با آن مواجه بوده، بدست آورده است.
سردار جعفری در خصوص آموزه‌های سازمان سپاه در دو دهه رهبری مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا، به مسووليت‌های ايشان در رده‌های مختلف از سال‌های قبل از انقلاب تا پس از آن اشاره کرد و گفت: حضرت آيت‌الله خامنه‌ای به تناسب علاقه به ابعاد نظامی و امنيتی در جبهه جنگ حضور داشته و تسلط خوبی هم به سازمان سپاه دارند و در اين راستا از تدابير ايشان بهره‌های زيادی را می‌بريم.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکيد کرد: بسيجيان و پاسداران ما بايد دارای صفات انسانی برجسته‌ای بوده تا بتوانند مدافع خوبی برای انقلاب باشند.
وی درپاسخ به سوال ديگری مبنی بر اينکه آيا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بحث پدافند هوايی و نيروی هوايی تحول ساختاری خواهد داشت يا خير، گفت: تحول ساختاری جديدی در نيروی هوايی نداريم و آنچه در پدافند نيروی هوايی سپاه شکل می‌گيرد، کامل کننده اقدامات ارتش است. به عبارتی ديگر برادران نيروی هوايی ارتش در حوزه سامانه ارتفاع متوسط و بلند فعاليت می‌کنند و نيروی هوايی سپاه نيز در حوزه سامانه ارتفاع پست و متوسط فعاليت دارند، به اين ترتيب اين اقدامات به طور مکمل انجام می‌شود.
فرمانده کل سپاه درپاسخ به سوال خبرنگاری ديگری در خصوص تهديدات نظامی اسرائيل و احتمال حمله موشکی به ايران گفت: تمام خاک اسرائيل در تيررس توان موشکی ايران قرار دارد و پاسخ ما به آنان قطعی است.
وی افزود: دقت توان موشکی ايران نيز طی اقدامات صورت گرفته در ۲ سال اخير در سطح بالايی قرار دارد.
سردار جعفری موضوع دفاع ضد موشکی و سپر هوايی رژيم صهيونيستی را يک ادعا دانست و تصريح کرد: ممکن است در برابر شليک چند موشک دفاع ضد موشکی آنها موثر باشد، اما در برابر توان موشکی گسترده ايران قطعا با توجه به اينکه اين کار آنها در مراحل مقدماتی است، توان مقاومت نخواهند داشت.
فرمانده کل سپاه ضمن حماقت خواندن عمليات نظامی عليه ايران تاکيد کرد: موشک‌های ما می‌توانند تا شعاع قابل توجهی از کشورهای حامی و دشمن در منطقه را پوشش دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016