چهارشنبه 17 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسئول اداره سياسي سپاه: مهر باطل شد بر انقلاب مخملي!

متن مقاله ای از يدالله جواني که در ایرنا منتشر شده است: براندازي نرم به سبک انقلاب هاي مخملي تجربه شده در گرجستان، اوکراين و قرقيزستان، آخرين تير در کمان غربي ها براي رسيدن به آمال و آرزوهاي سي ساله آنان در قبال انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي بود که در همان ابتداي پرتاب به سنگ سختي خورد و ترکش هاي آن گريبان خودشان را گرفت. خانم رايس به هنگام تصويب بودجه 75 ميليون دلاري در کنگره آمريکا براي پيشبرد دمکراسي و حمايت از گروه هاي طرفدار حقوق بشر در ايران گفت:« ما توانستيم با يک براندازي نرم از لهستان و با جنبش همبستگي تا پشت مرزهاي روسيه، انقلاب هاي رنگين را سامان دهيم و رژيم هاي حاکم را ساقط و رژيم هاي دمکراتيک موردنظر آمريکا را به قدرت برسانيم. تنها راه براي تغيير نظام در ايران، استفاده از همين تجربه است.»

آنچه در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري رخ نماياند و نظام اسلامي و مردم مسلمان و انقلابي ايران را چند روزي به زحمت انداخت، نتيجه کاري فشرده و چندين ساله دو جريان بيروني و داخلي براي تغيير نظام ديني با محوريت ولايت فقيه در ايران بود که با شکست کامل مواجه شد و در واقع اين حرکت با هوشياري مردم در نطفه خفه گرديد. گر چه حوادث پس از انتخابات، شيريني حماسه با شکوه حضور 40 ميليوني مردم در انتخابات را تاحدودي تحت تأثير قرار داد و کام مردم را تلخ کرد، لکن اين رخداد را بايد در رديف الطاف جليه الهي قرار داد. چه لطفي بالاتر از اين که در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامي، فتنه عميقي که منافقان جديد کوردل در جامعه اسلامي با همدستي بيگانگان شکل داده بودند، با عنايت خداوند مکر مکاران به خودشان برگشت و پرده هاي چهره نفاق جديد کنار رفت و چشم فتنه کور گرديد. با افشاي چهره نفاق جديد، انقلاب اسلامي از خطر بزرگي به سلامت عبور کرد و با شناخت عميقي که مردم هوشيار و ولايتمدار ايران اسلامي نسبت به احزاب و گروه هاي سياسي و تهديد نرم و ماهيت ناتوي فرهنگي غرب و سبک هاي براندازي نرم به ويژه با مدل انقلاب رنگي پيدا کردند، بايد گفت حداقل 20 سال انقلاب اسلامي بيمه گرديد.

دلايل زير مي تواند مويد اين نگاه باشد:

1- مردم ايران با ابعاد، ويژگي ها و مختصات انقلاب رنگي به خوبي آشنا شدند.
2- دست دروغگويان واقعي و کساني که به دنبال فريب مردم بودند اعم از احزاب و گروه هاي سياسي و همچنين شخصيت هاي سياسي که در قالب رجل سياسي رخ نمايانده بودند و تا سطح نامزدي براي تصدي جايگاه رياست جمهوري ارتقا پيدا کرده بودند براي مردم رو گرديد.
3- پرده از چهره منافقان جديد در جامعه اسلامي فرو افتاد.
4- پيوند يک جريان وابسته داخلي که ريشه در انقلاب داشت با بيگانگان آشکار گرديد.
5- ماهيت واقعي دولت اوباما که با شعار تغيير به دنبال فريب ملت ايران بود براي مردم و تمامي نخبگان سياسي و مذهبي آشکار گرديد.
6- در ميان اصولگرايان ، چهره هاي خدوم و صادق شناخته شدند و عناصر مدعي اصولگرايي و فرصت طلب نيز رخ نماياندند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


7- افراد و جريان هاي سياسي غير معتقد به قانون اساسي و ولايت فقيه براي مردم و نظام اسلامي کاملاً شناخته شدند و شوراي نگهبان در تمامي انتخابات آينده بايد مواضع آنها را در حوادث اخير براي احراز صلاحيت ها مدنظر قرار دهد. به عبارت ديگر دوراني که افراد غيرمعتقد به نظام اسلامي، قانون اساسي و ولايت فقيه به دليل پرده نفاق بر چهره داشتن مي توانستند وارد عرصه رقابت هاي انتخاباتي شده و به قدرت سياسي دست پيدا کنند پايان يافت و اين مهم را بايد به عنوان يکي از دستاوردهاي ارزشمند حوادث به ظاهر تلخ اخير براي آينده مورد توجه قرار داد.

در پايان مي توان بر اين نکته کليدي تأکيد داشت که در انتخابات دهم با همه فراز و فرودي که داشت، اين اتفاق مبارک نيز رخ داد که بر پيشاني روياي انقلاب مخملي و پيشاني تمامي کسانيکه براي بازيگري و بازيگرداني انقلاب مخملي در ايران اسلامي داراي استعداد بودند يک مهر باطل شد ضرب گرديد.
_______________________________________
يدالله جواني: مسئول اداره سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016