یکشنبه 4 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حزب گوران (تغيير) در انتخابات کردستان عراق اعلام پيروزی کرد، ايلنا

در حالی‌که حزب «گوران» از پيروزی خود در استان سليمانيه خبر داد؛ حزب دموکرات کردستان اعلام کرد که فهرست مشترک آن‌ها با حزب اتحاديه ميهنی کردستان ۵۹ درصد آرا يعنی حدود ۵۵ کرسی پارلمان را در اين انتخابات به‌دست آورده است.


ايلنا: «گوران»، حزب جديد مخالف حکومت کردستان عراق اعلام کرد که در انتخابات پارلمانی بالاترين آرا را در دومين استان بزرگ اين منطقه به‌دست آورده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب گوران (تغيير) از احزاب مخالف حکومت کردستان عراق در بيانيه‌ای اعلام کرد که بيشترين آرا را در شهر «سليمانيه»، دومين شهر بزرگ منطقه کردستان عراق به دست آورده است.
در اين بيانيه آمده است: «ما در شهر سليمانه و استان سليمانه پيروز انتخابات هستيم.»
بنا بر اين گزارش، موفقيت اين حزب در انتخابات تسلط دو حزب اصلی و حاکم در کردستان عراق يعنی حزب دموکرات کردستان به رهبری «مسعود بارزانی» و حزب اتحاديه ميهنی کردستان به رياست «جلال طالبانی» را به چالش می‌کشد.
اين در حالی است که حزب دموکرات کردستان اعلام کرده است که فهرست مشترک آن‌ها با حزب اتحاد کردستان ۵۹ درصد آرا يعنی حدود ۵۵ کرسی پارلمان را در اين انتخابات به‌دست آورده است.
پيروزی حزب گوران در سليمانيه به اين معنا است که فهرست مورد حمايت آن می‌تواند حدود ۳۰ کرسی در پارلمان را به‌دست آورد.
پارلمان کردستان عراق ۱۱۱ کرسی دارد که دو حزب اصلی در انتخبات سال ۲۰۰۵ توانستند ۷۸ کرسی آن را به دست آوردند.
پيش‌بينی می‌شود که حزب دموکرات کردستان به رهبری «مسعود بارزانی» و حزب اتحاديه ميهنی کردستان به رياست «جلال طالبانی» که ده‌ها سال است در منطقه کردستان حضور دارند، در کل بيشترين کرسی‌های پارلمان را به‌خود اختصاص دهند.
انتخابات مجلس و رياست منطقه کردستان عراق در سه استان کردنشين اربيل، سليمانيه، دهوک بدون هيچ مشکل امنيتی برگزار شد.
«فرج حيدری»، رئيس کميساريای عالی انتخابات عراق در کنفرانسی خبری در اربيل اعلام کرد که نتايج شمارش آرا حداکثر تا سه روز ديگر اعلام خواهد شد.
همچنين کميساريای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که شمارش آرا در مراکز انتخاباتی کردستان صورت می‌گيرد، اما نتيجه نهايی آن از بغداد اعلام می‌شود.
اين کميساريا ميزان مشارکت مردم در انتخابات منطقه کردستان را ۷۸ درصد اعلام کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016