دوشنبه 5 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ آيت الله صانعی به نامه خاتمی، موسوی و کروبی: ضرب و جرح، قتل و اذيت و ايذاء زندانيان گناه کبيره است، نوروز

آيت الله العظمی صانعی به نامه حجج الاسلام والمسلمين خاتمی، کروبی و مهندس ميرحسين موسوی پاسخ داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی نوروز، متن کامل پاسخ آيت الله صانعی به شرح ذيل است:

بسمه تعالی

حضور محترم حجج الاسلام والمسلمين آقايان خاتمی، کروبی و دوست مکرم جناب آقای مهندس ميرحسين موسوی و ساير امضا کنندگان محترم نامه مورخ۳/۵/۸۸

بعد التحیة و السلام؛

تظلم های کتبی شما بزرگان که گويای تعهدتان به اسلام و اهداف مقدس جمهوری اسلامی که توسط امام امت (سلام الله عليه) ترسيم گرديده دريافت شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همانطور که همگان می دانند ميزان رأی ملت است و مردم طبق منشور قانون اساسی بايد بر سرنوشتشان حاکم گردند. بر اين اساس بايد به سمتی حرکت کنيم که منطق، آزادی بيان، صدق و راستی و دفاع از حقوق انسان ها جايگزين ظلم، ستم، دروغ و شکنجه روحی و جسمی ـ که ماحصل دولت های غير مردمی، مستبد و خودخواه است ـ گردد. اما متاسفانه همانطور که در نامه شما اشاره شده، مدتی است که شاهد افتراء، دروغ و تضييع حقوق مردم، بازداشت و زندانی نمودن، ظلم و آزار و شکنجه های روحی و حتی کشتن مردمی که برای دفاع از حق خود تظاهرات مسالمت آميزی را داشته اند، هستيم.

اينجانب به حکم لزوم جلوگيری از ظلم ظالمين به همه کسانی که سبباً يا مباشراً در ضرب و جرح و قتل و زندانی کردن انسان ها از اقشار مختلف مردم دخالت می کنند و به اذيت و ايذاء آنها در زندان ها و سلول ها ـ که خود ظلم مضاعفی به آنان می باشد ـ می پردازند می گويم که اينگونه ظلم ها به کسانی که هيچ پناهگاهی جز خداوند ندارند از گناهان کبيره به شمار می رود و آنقدر بزرگ و خلاف انسانيت و معصيتی فوق العاده است که سه امام معصوم به سه فرزند خودشان(عليهم السلام) که آنها هم امام بوده اند و برای درس به ديگران وصيت کرده اند که بايد از آن فاصله گرفت و به آن نزديک نشد: «اياک و ظلم من لايجد عليک ناصراً الا الله» لذا اميدوارم تا دير نشده زمينه آزادی تمام زندانيان و اجازه برگزاری مراسم به خانواده شهدای حوادث اخير داده شود و آمرين و عاملين و محرکين و همه آنها که به نحوی در بروز حوادث اخير دخيل بوده اند توبه نموده و رضايت مضروبين و آسيب ديدگان را جلب نمايند و در يک جمله به نصايح خيرخواهانه آيت الله هاشمی دامت افاضاته توجه کرده و به آن عمل نمايند تا پرونده دولت بيش از مسئله انتخابات و عدم مشروعيت شرعی و مقبوليت که بوسيله قانون اساسی با رأی قطعی و بدون ترديد توده مردم حاصل می شود، سنگين تر نگردد و حقوق اوليه مردم تضييع نشود و به جای توجه به اعتراض توده های مردم در داخل و خارج، سينه وقلب جوانان را نشانه نروند که همه ظلم ها و اذيت ها و اعتراف گيريها و دروغ پردازی ها نه تنها منجر به تقويت حکومت نمی شود بلکه موجب ضعف و بغض مردم نسبت به حکام خواهد شد و در نهايت ناله مظلومان، قطعاً ذلت و گرفتاری ستمکاران را در زمانی نه چندان دور به دنبال خواهد داشت.

در خاتمه همانطور که قبلاً گفته ام، بار ديگر به شما و همه ملت شريف و عزيز ايران اسلامی در داخل و خارج و همه کسانی که تلاش می کنند صدای مظلومين معترض به انتخابات را بگوش جهانيان برسانند عرض می کنم که مبادا فشارها و اذيت ها و حق کشی ها موجب یأس و نا اميدی شما گردد و خواسته ستمکاران تحقق يابد بلکه بايد راه احقاق حق را بدون خشونت و با رعايت حفظ امنيت و رفتار مسالمت آميز ادامه داد. خداوند را شاکرم که شما آقايان با حفظ وحدت، که رمز پيروزی شماست و اتحاد توده های مردمی را نيز به دنبال خواهد داشت، توانسته ايد همگام و همفکر با يکديگر به جلب و جذب مردم مخصوصاً نسل جوان بپردازيد و شهد شيرين دفاع از حقوق انسان ها و حاکميت مردمی را به يادگار بگذاريد.

يوسف صانعی

۴/۵/۸۸
۳ شعبان المعظم۱۴۳۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016