چهارشنبه 7 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جبهه مشارکت طی بیانیه ای اقدامات غیرانسانی و خلاف قانون ستاد کودتا را به شدت محکوم کرد، نوروز

نوروز: جبهه مشارکت ایران اسلامی در واکنش به خبرهای رسیده از خانواده های شهداء و زندانیان حوادث اخیر در بیانیه شدید الحنی اقدامات خلاف قانون، خلاف انسانیت و ناجوانمردانه را به شدت محکوم کرد.

آن چه اين روزها از رفتار جريان حاكم در برخورد با اعتراض هاي قانوني و مسالمت آميز مردمي مشاهده مي شود و حتي آن چه بر افرادي كه پيش از آغاز اعتراض ها بازداشت شده اند مي رود، حيرت و تاسف عميق كليه ناظران و آگاهان از امور را به همراه داشته است.

واقعيت آن است كه سطح خشونت و جنايت هاي صورت گرفته و نوع توجيهاتي كه برخي از حاميان اين جنايات از خود نشان داده اند، ناظران را درمانده مي كند كه آيا اين رفتار را بايد تحليل سياسي و امنيتي كرد و يا تحليل رواني زیرا که گاهی اوقات نشانی از بیماری در این رفتارها کاملا نمایان است.

چه كسي گمان مي كرد كه تنها سه دهه پس از انقلابي كه به نام اسلام و آزادي و عدالت و به رهبري مرجعي بزرگ چون امام خميني به فرجام رسيد، جوانان برآمده از اين انقلاب به جرم اعتراض مدني بازداشت شوند و آنگاه پیکر بی جان آنها به خانواده هایشان تحویل داده شود.

چه كسي گمان مي كرد بهترين فرزندان و ياوران انقلاب در اين سطح وسيع در زندان به سر ببرند، بي آنكه وكيل داشته باشند و خبر زنده بودن و یا سلامتی آنان از خانواده هایشان دریغ شود.

چه كسي گمان مي كرد مردمي ترين نهادهائي كه با هدف خدمت بي مزد و منت براي مردم و انقلاب شكل گرفتند، اين روزها روي بر مردم خود ترش كنند و با چماق و باتوم و اسلحه، برادران و خواهران خود را به فجيع ترين شكل ضرب و جرح نمايند؟

چه كسي اين روزها را باور داشت، آن هم پس از آن همه ادعاي مردمي بودن و پس از دوران تثبيت نظام و به نام اسلام؟

نه آقايان حاكم، قرار اين نبود. شعارها و وعده هاي انقلاب چنين نبود. بنيانگذاران انقلاب، شاه و سلطنت را نراندند كه امروز به اينجا برسيم. هدف انقلاب مبارزه با طاغوت و همه چهره ها و مظاهر آن بود كه در برابر سنت الهي به طغيان مي پردازند، قطره قطره خون شهدا نيز در اين راه بود كه امروز شما مست از قدرت بر سبزي آن آرمانها رنگي از سياهي و تباهي مي پاشيد.

آقايان حاكم!

امروز جمعي از پاكترين و صادق ترين رادمردان اين سرزمين به گناه مشاركت در انتخابات و تبليغ براي كانديدايي غير از كانديداي مطلوب شما در زندان به سر مي برند. زندانهائي كه هر روز خبر مي رسد جواني را صحيح و سالم به آنجا برده ايد و آنگاه پس از وعده سر خرمن آزادي آنها و بازي با احساس و عاطفه خانواده هايشان، ناگهان جنازه او را تحويل داده ايد به همراه مشتي تهديد و ارعاب، هم حق تير طلب كرده ايد، و هم پول براي جنازه، آنگاه حق عزاداري و مجلس ترحيم گرفتن را نيز از آنها دريغ مي كنيد. دست مریزاد و مرحبا به این عدالت گستری و مهرورزی.

ما امروز حق داريم بر اساس عملكرد مشعشع شما و قانون ستيزي و شناعتي كه در شما يافته ايم، عميق ترين نگراني هاي خود را بابت سلامت و رعايت كمترين حقوق ياران دربندمان فرياد كنيم.

ما از سرنوشت برادرانمان سيد مصطفي تاج زاده و بهزاد نبوي كه علي رغم بيش از 40 روز از بازداشتشان هيچ خبري از آنها در دست نيست و كوچك ترين تماسي با خانواده هايشان نداشته اند نگرانيم. ما از شايعاتي كه پيرامون فشار و شكنجه آنها به گوش مرسد، نگرانيم. ما نسبت به ديگر زندانياني كه از داشتن حق وكيل و رعايت حقوق مصرح در قانون اساسي و قوانين جزائي و مدني محرومند، نگرانيم.

ما نسبت به سلامت برادر جانبازمان دكتر سعيد حجاريان كه بر اساس اطلاع خانواده محترم شان، تحت فشار قرار گرفته و قصد جانش را كرده اند، نگرانيم.

ما نسبت به رفتار بازجويان شما با تك تك اسراي آزادي خواهي و عدالت جوئي كه دربند جور شما هستند نگرانيم و اين نگراني بيراه نيست. هر كه گزارش پيش شما بيفتد، بايد نگران حفظ حقوق و حتي جانش باشد. صحت اين ادعا را از بازماندگان آنهايي كه صحيح و سالم بازداشتش كرده ايد و جنازه اش را تحويل داده ايد، بپرسيد.

آيا با اسيران جنگي متجاوز به ميهن نيز چنين رفتاري رواست كه امروز با شهروندان معترض و سیاسیون و روزنامه نگاران ایرانی در زندان ها صورت مي پذيرد؟

جبهه مشاركت ايران اسلامي ادامه اين بازداشت ها را سلب حقوق بازداشت شدگان می داند و بي اطلاعي از سلامت و رعايت حقوق عزيزان خود را شديدا محكوم كرده و اعلام ميدارد از هر مسير قانوني و شرعي و با استفاده از تمامي اهرمهاي مدني، داخلي و بين المللي، احقاق حقوق ياران دربند خود را پيگيري مي كند و به زندانبان ها و بازجوپروران حاكم هشدار مي دهد هر چه سريع تر نسبت به آزادي آنها و دلجوئي از خانواده هاي آنان كه در اين مدت پا به پاي عزيزان دربند خود شكنجه روحي و رواني ديده اند، اقدام كنيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سنت الهي و تاريخ سرنوشت خوبي را براي اينگونه رفتاري كه پيش گرفته ايد، نشان نمي دهد. تا فرصت باقي است به آغوش ملت بازگرديد و از ظلم و جور خود نزد خالق متعال و بندگان آزاده و حق جوي يزدان پاك استغفار كنيد.

در ماه ارجمند شعبان المعظم و در اعياد شعبانيه شكايت از حاكمان جور را نزد خداي متعال و صاحبان شرافت اعياد شعبانيه مي بريم و از اينكه در ايام عسرت، جشن و سرور را از مردم اين ديار دريغ كرده اند، عميقا متاسفيم.

نزد اولياء و بزرگان ديني كه در زادروز آنها به سر مي بريم، حضرت اباعبدالله الحسين (ع) حضرت امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و در آستانه نيمه شعبان و زادروز حضرت حجت (عج) سوگند ياد مي كنيم كه يك گام از مسير حق طلبي و آزادگي كه در مكتب ايشان آموخته ايم، عقب نمي نشينيم و سوگوار آنيم كه در ايام شادي ولادت ايشان، عزادار شهداي جنبش سبز ملت سرافراز ايرانيم

جبهه مشاركت ايران اسلامي


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016