چهارشنبه 7 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان شرکت در مراسم چهلمين روز درگذشت ندا آقا سلطان در هايدلبرگ آلمان، پنج‌شنبه ۳۰ جولای

ندا آقا سلطان در ۲۰ ماه جون امسال به واسطه‌ی شليک تيری به قلب‌اش توسط يک بسيجی کشته شد. هنوز اطلاعات موثقی در ارتباط با تعداد کشته‌شدگان در اين روز در دست نيست. گاه حرف بر سر عددی سه رقمی از کشته‌شدگان در اين شنبه‌ی سياه است آيت‌الله خامنه‌ای در نمازجمعه‌ای که در ۱۹ جون در تهران برگزار شد تلاش کرد، تظاهرکننده‌ها را بترساند. او به‌طورجدی به تظاهر‌کننده‌ها در ارتباط با حضور مجدد در خيابان هشدار داد. با اين حال برای شنبه ۲۰ جون چندين تظاهرات بزرگ برنامه‌ريزی شده بود ندا آقاسلطان، دانشجوی ۲۷ ساله‌ی فلسفه از تهران، يکی از اين تظاهر‌کننده‌ها بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او پس از اصابت گلوله‌ی يک بسيجی به قلب‌اش از دنيا رفت. گلوله در قفسه‌ی سينه‌ی ندا منفجر شد، به‌طوری که ندا در کم‌تر از ۲ دقيقه فوت کرد. عکس‌ها و فيلم مرگ دختر جوان ايرانی دنيا را شوکه کرد. مرگ غم‌انگيز او در برابر چشمان دنيا او را به سمبل مقاومت در ايران تبديل کرد.بر اساس سنت ايرانی از زمان خاک‌سپاری به مدت ۴۰ روز خانواده و دوستان متوفی عزاداری می‌کنند. نه خانواده‌ی ندا و نه ملت ايران تا به امروز اجازه داشته‌اند در سوگ شهيد‌شان بنشينند. ما بر اساس سنت در روز چهلم ندا دور هم جمع می‌شويم و از همه‌ی شهروندان ايرانی‌، آلمانی و بين‌المللی می‌خواهيم در اين مراسم با ما هم‌راه باشند. ما در چهلمين روز شهادت ندا، پنج‌شنبه ۲۱ جولای، ساعت ۲۱ در ميدان آکادمی، جنب دانشکده‌ی روانشناسی در خيابان اصلی جمع خواهيم شد، به اميد حضور تعداد زيادی از شهروندان بامسئوليت و دوست‌داران حقوق بشر در اين جمع.
لطفأ گل و شمع همراه بياوريد

Donnerstag, den 30. Juli um 21 Uhr am Akademieplatz - Heidelberg

فعالان احقاق مردم سالاری در ايران - هيدلبرگ

برای کسب اطلاعات بيشتر و همکاری با ما، با آدرس
freeiran.heidelberg@googlemail.com
bachehaye.iran@yahoo.de
تماس بگيريد.
وبلاگ:
http://iranetehad.blogspot.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016