جمعه 9 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله مکارم شيرازی: تکليف زندانيان اخير روشن شود، ايلنا

اميدواريم تا نيمه شعبان، هيچ يک از اين زندانيان در زندان نمانده باشند و آنها که جرم قابل توجهی دارند نيز از بلاتکليفی درآيند.


يک مرجع تقليد شيعه خواستار شد که برای اينکه جامعه به آرامش بيشتر برسد، تکليف زندانيان اخير هر چه زودتر روشن شود.
به گزارش ايلنا آيت الله مکارم شيرازی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی با بيان اينکه جناح‌های مختلف سياسی بجای جنگ و ستيز رسانه‌ای، دور هم بنشينند و برای رسيدن به تفاهم تلاش کنند،اظهار داشت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جامعه ما بحمدالله رو به آرامش می رود مشروط بر اين که از ادبيات ستيزه جويانه که اکنون حاکم بر بعضی از جرايد و سايت‌هاست بپرهيزيم و به شايعات دروغ و تنش زا که بازار داغی دارد دامن نزنيم.

وی ادامه داد : به فکر آينده باشيم و بدانيم اين امور علاوه بر اين که موجب ناآرامی فکری مردم می شود به فعاليت های شديد لطمه وارد می کند و خسارات زيادی به دنبال دارد.

آيت الله مکارم شيرازی تاکيد کرد: برای رسيدن به آرامش بيشتر لازم است تکليف زندانيان اخير هر چه زودتر روشن شود. آنهايی که خطايی ندارند يا خطايشان بر طبق رافت و رحمت اسلامی قابل ارفاق است، هر چه زودتر آزاد شوند و اميدواريم تا نيمه شعبان، هيچ يک از اين زندانيان در زندان نمانده باشند و آنها که جرم قابل توجهی دارند نيز از بلاتکليفی درآيند.
وی افزود: طرفداران جناح‌های مختلف سياسی سعی کنند اختلاف سليقه‌ها را که معمولا در مسائل فرعی است، تبديل به اختلاف در اصول و اهداف کلی و غير قابل تفاهم نکنند و به جای جنگ و ستيز رسانه‌ای که سبب دوری هر چه بيشتر می‌شود، در جلسات خصوصی دور هم بنشينند و برای رسيدن به تفاهم تلاش کنند و خداوند هم به آنها کمک خواهد کرد.
اين مرجع تقليد خاطر نشان کرد: فراموش نکنيم دشمنان خارجی ما اخيرا گفته بودند اين روزها ايرانيان آنچنان به خود مشغولند که به چيز ديگری نمی پردازند. اين هشداری است به همه که بايد عموم علاقه مندان به نظام، آنها را ناکام و مايوس سازند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016