سه شنبه 13 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبری که از روی سايت ايلنا حذف شد: گزارش مرتضوی به نمايندگان و افشای شکستگی جمجمه‌ محسن روح‌الامينی، موج سبز آزادی

خبرگزاری ايلنا دقايقی پيش خبر مربوط به حضور مرتضوی در جمع گروهی از نمايندگان مجلس و اظهارات اميدوار رضايی، برادر محسن رضايی، در خصوص شکستگی جمجمه شهيد محسن روح‌الامينی را از سايت خود حذف کرد. به نظر می‌رسد علت حذف، همين اظهارات باشد؛ چرا که مرتضوی و مقامات ديگر پيش از اين ادعا کرده بودند روح‌الامينی به علت مننژيت فوت کرده است. متن خبر حذف شده از سايت ايلنا:


سعيد مرتضوی با حضور در جلسه کميسيون حقوقی و قضايی مجلس گزارشی از روند رسيدگی به مجموعه مسائل مطرح شده در مورد کودتای مخملی به نمايندگان عضو اين کميسيون و اعضای کميته ويژه بررسی وضعيت بازداشت‌شدگان اخير ارائه داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد کرمی‌راد عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، با اشاره به اينکه در گزارش مرتضوی نسبت به وضعيت متهمان اين پرونده نيز توضيحاتی ارائه شد، ادامه داد: در اين گزارش در مورد افرادی هم که ناآگاهانه به خيابان‌ها آمده بودند، افرادی که نسبت به عملکرد خلاف قانونشان توجيه شده و با قرار وثيقه آزاد شده‌اند، حضور سازمان‌يافته عناصر منافق و حضور اين افراد در ستادها، آشوب‌ها و اغتشاشات اخير، مطالبی مستند عنوان شد.
به گفته وی مرتضوی در مورد طراحان فتنه‌های اخير، عوامل برنامه‌ريز و محرکين اصلی توضيحات مفصلی به نمايندگان مجلس داده است.

کرمی راد همچنين از گزارش دادستان تهران در مورد سه نفر از کشته‌شدگان حوادث اخير، خبر داد: وی در پاسخ به اينکه منظور از اين کشته‌شدگان علاوه بر روح‌الامينی و کامرانی چه کس ديگری است؟، افزود: نام اين فرد را به خاطر ندارم. اما گويا يک نفر از مضروب‌شدگان در تجمعات و اغتشاشات اخير بوده است که به بينی و پای وی آسيب وارد شده است. وضعيت اين فرد پس از بستری شدن در يکی از بيمارستان‌ها، به خانواده وی اطلاع داده می‌شود و آنها او را به يک بيمارستان خصوصی ديگر منتقل می‌کنند اما اين فرد در بيمارستان فوت می‌کند.

عضو کميته ويژه مجلس در پاسخ به اينکه آيا پرونده پزشکی روح‌الامينی و کامرانی که نمايندگان مجلس از دادستان تهران خواسته بودند، آن را در اختيار نمايندگان قرار دهد، به مجلس ارائه شده و مورد بررسی نمايندگان قرار گرفته است يا نه؟، گفت: گويا آقای اميدوار رضايی به عنوان پزشکی که عضو کميته ويژه مجلس نيز هست، پرونده پزشکی اين افراد را بررسی کرده و متوجه شکستگی جمجمه شده است.

کرمی‌راد در پاسخ به اينکه اين شکستگی جمجمه در جسد روح‌الامينی ديده شده يا ديگر کشته‌شدگان حوادث اخير؟، گفت: مطمئن نيستم اما تصور می‌کنم، در مورد شخص روح‌الامينی بوده است.

وی در مورد اينکه دادستان تهران پيش از اين اعلام کرده بود اين افراد به دليل ابتلا به بيماری مننژيت در زندان درگذشته‌اند، گفت: بنده در جزئيات اين مسائل قرار ندارم و بيش از اين نمی‌توانم توضيح بدهم.

نماينده کرمانشاه با اشاره به سخنان صبح امروز مرتضوی در جلسه کميسيون حقوقی و قضايی مجلس، ادامه داد: دادستان تهران اعلام کرد که نسبت به پيگيری مجازات آسيب‌زنندگان در مسائل اخير جدی است و مطابق دستور رهبری در مراسم تنفيذ رياست‌جمهوری به اين مساله عمل خواهد کرد.

به گفته وی، مجموعه تلاش‌های قوای مقننه و قضاييه در راستای آن است که اگر احيانا برخورد غيرقانونی با بازداشت‌شدگان اخير چه در بازداشتگاه کهريزک و چه از سوی نيروی انتظامی صورت گرفته است، مورد بررسی قرار گرفته و از آسيب‌ديدگان دلجويی شود.

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس از تقسيم کار اعضای کميته ويژه بررسی وضعيت بازداشت‌شدگان اخير، خبر داد و افزود: قرار بر اين است که ملاقات‌هايی با آيت‌الله شاهرودی و دادستان تهران داشته باشيم. همچنين از بازداشتگاه‌ها و بند زندانيان سياسی اوين بازديد کنيم. علاوه بر اين برخی نمايندگان مسوول دلجويی از آسيب‌ديدگان اخير شده و برخی نيز اخبار کذب منتشره در سايت‌های داخلی و خارجی در مورد حوادث اخير را پيگيری خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016