پنجشنبه 15 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد رئيس جمهور ايران نيست! گزارش تظاهرات ۵ اوت در بروکسل

هم زمان با روز تحليف تقلبی و کودتايی احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی تظاهراتی در برابر سفارت جمهوری اسلامی در بروکسل برگزار شد. تمرکز اصلی تظاهراتی که کانون مدافعان حقوق بشر در ايران- بلژيک، در بروکسل سازماندهی کرده بود در جهت گفتن نه به احمدی نژاد و نه به به رهبر جمهوری اسلامی علی خامنه ای بود. محيط تظاهرات با پوسترها، شعارها، پلاکارد ها، تعدادی از عکس های جان باختگان، تهيه ليستی ۸۰ نفره به زبان انگليسی از شهدای ماه های اخير، پرچم سه رنگ ايران، تزيين شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين آکسيون بزبان های فرانسه و فارسی توسط شخصيت های سياسی، فرهنگی و اجنماعی ايرانيان در بلژيک، سخنرانانی های به هر دو زبان انجام گرفت. تمام شعارهای فارسی و فرانسوی تظاهرات، در جهت همبستگی با مردم کشورمان، برای اعتراض به سرکوب خشونت آميز آنان در خيابان ها، برای دفاع از حقوق شهروندی، برای مخالفت با کودتای احمدی نژاد، احمد جنتی و علی خامنه ای بود.
بيش از ۲۰۰ ايرانی و بلژيکی در اين تجمع اعتراضی شرکت کردند. در تظاهرات بروکسل برای همبستگی با روز نه به احمدی نژاد، نمايندگانی از کميته های همبستگی با مبارزات مردم ايران از آخن (آلمان) و اتريش و از کانون ره آورد شهر آخن، شرکت کردند. ايرانيان با شرکت خود در اين تظاهرات بارقه ای از اميد و همبستگی را در دل هم ميهنانشان درداخل کشور تاباندند و نشان دادند که به مسائل کشورشان توجه ويژه دارند و خواهان تغييرات عميق و اساسی در ايران هستند و اينکه احمدی نژاد را به عنوان رئيس جمهور ايران به رسميت نمی شناسند. از طرف دو مرکز تلويزيونی از تظاهرات بروکسل گزارش تهيه شد و بزرگترين و مهم ترين آژانس خبری و رسانه ای بلژيک با نام "بلگا" از اين تظاهرات گزارش تهيه و مخابره کرد.
انتهای تظاهرات با خواندن قطعنامه کانون مدافعان حقوق بشر در ايران بلژيک، همراه شد و ايرانيان از افکار عمومی بين المللی و ارگان های بين المللی خواستند که احمدی نژاد را به عنوان رئيس حمهور ايران به رسميت نشناسند و نيز خواهان آزادی تمام زندانيان سياسی شدند و مخالفت خود را با سرکوب اعتراضات مسالمت آميز مردم ايران اعلام داشتند. تظاهرات با خواندن سرود ای ايران به پايان رسيد.

گزارش از طرف: کانون مدافعان حقوق بشر در ايران بلژيک
۵ اوت ۲۰۰۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016