پنجشنبه 15 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بدرالسادات مفيدی، دبير انجمن صنفی روزنامه نگاران: هيچ دليلی منطقی برای پلمپ انجمن وجود ندارد، ايلنا

به گفته دبير انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران اين اقدام می‌تواند با جوسازی‌های برخی رسانه‌های مرتبط به جريان خاص که از مدتی پيش با سوء استفاده از فضای حاکم خواهان برخورد قضايی با انجمن صنفی شده بودند، مرتبط باشد.


ايلنا: دبير انجمن صنفی روزنامه نگاران تاکيد کرد: با توجه به اينکه اختلاف سال گذشته انجمن با وزارت کار بر سر ادامه فعاليت انجمن پايان يافت از اين رو هيچ دليلی منطقی برای پلمپ انجمن وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بدرالسادات مفيدی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به پلمپ انجمن صنفی روزنامه نگاران گفت: شب گذشته ماموران قضايی در خارج از ساعات اداری با حکم دادستانی دفتر انجمن صنفی واقع در خيايان کبکانيان را پلمپ کردند.
با اعلام اين مطلب اظهار داشت: ساعت ۹ شب گذشته ۵ مامور قوه قضاييه مشغول فيلمبرداری کردن از دفتر و ساختمان انجمن صنفی روزنامه نگاران بودند و اين مجموعه را در حالی پلمپ کردند که هيچ کدام از مسوولان اجرايی انجمن در محل حضور نداشتند.
وی با بيان اين که در زمان پلمپ تنها مسوول تعاونی مسکن انجمن صنفی روزنامه نگاران در ساختمان حضور داشت، گفت: ماموران آنقدر سريع نسبت به پلمپ انجمن اقدام کردند که هنوز از دلايل اين اقدام خبر نداريم.
دبير انجمن صنفی روزنامه نگاران يادآور شد: اين اقدام در حالی صورت گرفت که تنها چند ساعت بيشتر تا زمان برگزاری نوبت دوم مجمع عمومی و فوق‌العاده انجمن صنفی روزنامه نگاران باقی نمانده بود.
به گفته مفيدی قرار بود ساعت ۱۱ صبح امروز اعضای انجمن با حضور در نوبت دوم نسبت به انتخاب بازرسان و تغيير اساسنامه اقدام کنند.
وی تاکيد کرد: با توجه به اينکه اختلاف سال گذشته انجمن با وزارت کار بر سر ادامه فعاليت انجمن پايان يافت از اين رو هيچ دليلی منطقی برای پلمپ انجمن وجود ندارد.
به گفته دبير انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران اين اقدام می‌تواند با جوسازی‌های برخی رسانه‌های مرتبط به جريان خاص که از مدتی پيش با سوء استفاده از فضای حاکم خواهان برخورد قضايی با انجمن صنفی شده بودند، مرتبط باشد.
وی يادآور شد : هفته گذشته نوبت اول مجمع عمومی ساليانه به دليل به حد نصاب نرسيدن اعضاء برگزار نشد.
به گفته مفيدی حدود چند هفته پيش نيز قرار بود در محل انجمن جلسه‌ای در اعتراض بازداشت‌های اخير برگزار شده در پی تماس مسوولان امنيتی و اطلاعاتی اين جلسه منتفی شد.
وی گفت: عده‌ای از اعضا از جمله اعضايی که از شهرستان‌ها برای شرکت جلسه امروز به تهران آمده‌اند از بسته شدن دفتر انجمن بی خبر هستند و از اين رو در اولين اقدام بايد از اتفاقات رخ داده آنها را با خبر کنيم.
دبير انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران در خصوص پيگيری‌های انجمن گفت: هيات مديره در اولين جلسه خود دراين باره تصميم خواهد گرفت اما از آن جا که هيچ دليلی منطقی برای پلمپ شدن انجمن وجود ندارد بعيد است هيات مديره از پيگيری‌های قانونی چشم‌پوشی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016