سه شنبه 6 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ملاقات محمد قوچانی و مهسا امرآبادی با خانواده‌هايشان، اعتماد ملی

گروه سياسی: با گذشت بيش از يک ماه از زمان برگزاری انتخابات و به تبع آن بازداشت تعداد زيادی از فعالان سياسی، دانشجويان و معترضان به نتيجه انتخابات، کماکان از وضعيت و سرنوشت تعدادی از اين بازداشت‌شدگان اطلاعی در دست نيست. يکی از اين بازداشت‌شدگان که هنوز با خانواده خود تماس نگرفته، مصطفی تاج‌زاده عضو مشترک سازمان مجاهدين و جبهه مشارکت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانواده سعيد حجاريان نيز از وضع سلامتی او به شدت نگران هستند.اين نگرانی در پی ديدار روز شنبه وجيهه مرصوصی، همسر حجاريان با او در زندان اوين تهران عنوان شده است.اما خبرها حکايت از تماس تلفنی محمدرضا جلايی‌پور با خانواده‌اش دارد. او در اين تماس کوتاه اظهار داشت حال جسمی وی خوب است. اما ديروز مريم باقی همسر محمد قوچانی با وی ملاقات کرد. باقی در اين‌باره گفت: «امروز با آقای قوچانی ملاقاتی داشتيم در حالی که دوهفته بود هيچ ديداری صورت نگرفته بود و در طول۳۷ روز بازداشت فقط دو ملاقات کوتاه صورت گرفته که آن هم به صورت کابينی و از پشت شيشه و تلفنی بوده است. در اين ديدار مادر و خواهر آقای قوچانی ‌و مادر من هم حضور داشتند. متاسفانه کتاب و روزنامه‌هايی را که برای او برديم نپذيرفتند و اين ‌خلاف قانون است و يک فشار مضاعف روحی برای وی که يک نويسنده و روزنامه‌نگار است محسوب می‌شود.» وی افزود: «از نظر جسمی ظاهرا حال ايشان خوب بود و‌لی ضعيف‌تر از گذشته به نظر می‌رسيد. درباره ادامه بازداشت او و برخی فشارهايی که وجود دارد مسائلی هست که در وهله اول به صورت نامه سربسته به مقامات قضايی و پارلمانی می‌نويسيم و اگر ترتيب اثر ندهند آن را انتشار عمومی می‌دهيم. مهسا امرآبادی خبرنگار روزنامه اعتماد ملی هم روز گذشته با مادرش ديدار کرد. مريم نقی وضعيت جسمی و روحی دخترش را مطلوب توصيف کرد و توضيح داد: مهسا در اين مدت توانسته است دو بار با همسرش(مسعود باستانی) که او هم بازداشت است، ملاقات کند. مادر مهسا اظهار داشت: مهسا به نقل از بازجويش گفته که تا قبل از نيمه شعبان آزاد می‌شود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016