پنجشنبه 15 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه نيروی انتظامی در باره تعطيلی بازداشت‌گاه کهريزک: تمام مسووليت بی‌قانونی‌ها با اغتشاشگران است، تخلف چند مسئول محرز است، ايلنا

برابر بررسی‌های به عمل آمده و مصاحبه با بازداشت‌شدگان و مطلعان، سهل‌انگاری و تخلف تعدادی از مسوولان، ماموران و کارکنان بازداشت‌گاه کهريزک و رده‌های نظارتی محرز است.


اداره‌ کل اطلاع‌رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران پيرامون تعطيلی بازداشت‌گاه کهريزک اطلاعيه ای را صادر کرد .
به گزارش ايلنا دراطلاعيه‌نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران آمده است :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسمه‌تعالی
به دنبال دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تعطيلی بازداشت‌گاه کهريزک و بررسی حوادث بازداشت‌گاه توسط هيات ويژه شورای عالی امنيت ملی، به دستور سردار فرمانده نيروی انتظامی تيم ويژه‌ای توسط بازرسی کل ناجا به صورت همزمان مسوول پيگيری موضوع شد که گزارش بررسی‌ها و اقدامات اوليه به شرح ذيل به اطلاع عموم می‌رسد:
۱- بازداشت‌گاه کهريزک برای نگهداری موقت و تاديب اراذل و اوباش دستگير شده در طرح ارتقاء امنيت اجتماعی و با شرايط زيستی سختگيرانه ايجاد و توسط ناجا اداره می‌شد.
۲- تعدادی از دستگيرشدگان اغتشاشات ۱۸ تير به زندان اوين اعزام می‌شوند، ولی به جهت محدود پذيرش، تعدادی از آنها به صورت موقت به بازداشت‌گاه کهريزگ منتقل می‌شوند که با توجه به شرايط يادشده اصولا اعزام بازداشتی‌ها به اين بازداشت‌گاه‌ها صحيح نبوده است.
۳- محدوديت پذيرش بازداشت‌گاه و اضافه شدن دستگيرشدگان ۱۸ تير باعث تراکم جمعيت دربند بازداشتی‌ها شده و شرايط نامساعد زيستی و بهداشتی موجبات آزار و اذيت آنان را فراهم می‌آورد.
۴- برابر بررسی‌های به عمل آمده و مصاحبه با بازداشت‌شدگان و مطلعان، سهل‌انگاری و تخلف تعدادی از مسوولان، ماموران و کارکنان بازداشت‌گاه کهريزک و رده‌های نظارتی محرز است ؛ لذا ضمن تشکيل و تکميل پرونده پرونده جهت ارسال به مراجع قضايی برای افراد فوق اقدامات تنبيهی درون‌سازمانی به شرح ذيل اعمال گرديد:
- عزل و تنبيه مسوولان بازداشت‌گاه به دليل پذيرش بازداشت‌شدگان بيش از ظرفيت بازداشت‌گاه، عدم انعکاس محدوديت‌ها و مشکلات به سلسله مراتب، بی‌توجهی و عدم نظارت و کنترل بر زيرمجموعه و عدم توجه به تدابير ابلاغ در خصوص نحوه‌ی نگهداری و مراقبت از بازداشت‌شدگان.
- عزل و تنبيه دو تن از مسوولانی که در انجام وظايف نظارتی و کنترلی کوتاهی و سهل‌انگاری داشته‌اند.
- برخورد و تنبيه دو تن از افسران نگهبان وقت به دليل اقدام خودسرانه در تنبيه بدنی بازداشت‌شدگان.
- تنبيه انضباطی تعدادی ديگری از مسوولان و مامورانی که به صورت مستقيم و غيرمستقيم در ايجاد شرايط به وجود آمده نقش داشته‌اند.
نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران با وجود تمام فتنه‌آفرينی‌های تحريک‌کنندگان و اغتشاشگران ضمن متوجه دانستن تمام مسووليت پيامدهای تحريک‌ها و بی‌قانونی‌های صورت گرفته به آنان، اعتقاد راسخ بر اين دارد که تحت هيچ شرايطی حقوق مردم نبايستی توسط ماموران ناجا که داعيه‌دار قانونگرايی است مورد نقض قرار گيرد و با اندک موارد و مصاديق آن برخورد می‌نمايد.
در پايان لازم به ذکر است که موارد فوق نتايج اقدامات اوليه بازرسی کل ناجا می‌باشد و نتايج اقدامات تکميلی متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016