پنجشنبه 15 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس کل بانک مرکزی: به احمدی نژاد قول داديم تا شهريورماه نرخ تورم نقطه‌ای را تا ۱۵ درصد کاهش دهيم، ايسنا

رييس کل بانک مرکزی خبر داد که نرخ تورم در تيرماه ۱۳.۹ درصد بوده و درواقع نرخ آن از ماه پيش که ۱۴.۵ درصد بوده به ۱۳.۹ درصد رسيده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، محمود بهمنی صبح امروز در مراسم افتتاح بانک توسعه تعاون که در نهاد رياست جمهوری برگزار شد با اشاره به اهميت سازماندهی موسسات مالی و پولی و پيگيری اين امر از سوی دولت نهم گفت: ساماندهی موسسات مالی و پولی، سه سالی است که شروع شده و ما اميدواريم بتوانيم تمام اين موسسات را تا پايان آذرماه سامان دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين که ما درصدديم با صندوق‌های مالی و پولی که بدون مجوز سعی می‌کنند برروی مسائل مالی کشور تاثيرگذار باشند برخورد کنيم تاکيد کرد: ما به آقای رييس جمهور قول داده‌ايم که تا شهريورماه امسال نرخ تورم نقطه‌ای را تا ۱۵ درصد کاهش دهيم و طبق آمار نرخ تورم در ماه گذشته يعنی تيرماه به ۱۳.۹ درصد رسيده است در حالی که نرخ تورم در ماه گذشته ۱۴.۵ درصد بود.

او با اشاره به اهميت بانک توسعه تعاون گفت: اين بانک‌ها می‌توانند به اقشار ضعيف که در اين ارتباط فعاليت می‌کنند کمک کنند؛ ما در اين چند سال تلاش کرديم ارزش پول خود را حفظ کنيم، کشور ما در چند سال گذشته از نظر حفظ ارزش پول در بهترين شرايط قرار دارد و درواقع توانسته‌ايم در برابر تورم و مسايلی که وجود دارد ارزش پولمان را حفظ کنيم.

بهمنی تصريح کرد: در جلسه گذشته شورای پول و اعتبار تصميم گرفته شد که به مطبوعات و صدا و سيما اعلام شود که هيچ سازمان دولتی ديگر حق ندارد تبليغ خريد و فروش وام را بکند، درصدديم که با اين کار واسطه‌گری پول را از بين ببريم و اين را به زودی اعلام خواهيم کرد و اگر اين سازمان‌ها نخواهند خود را با اين مساله تطبيق دهند بانک مرکزی ديگر از آنها حمايت نخواهد کرد.

وی همچنين گفت: در جلسه شورای پول و اعتبار دستورالعمل قرض‌الحسنه در دستور کار قرار دارد و در تلاشيم که بتوانيم آن را به نقطه مناسبی برسانيم.

در اين مراسم همچنين محمد عباسی - وزير تعاون - نيز با اشاره به اهميت تعاونی‌ها در قانون اساسی و اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: اميدواريم با تشکيل چنين بانکی در راستای ارجاعی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی قدم‌های خوبی برداريم.

وی با بيان اين که اين بانک با سرمايه ۵۰۰ ميليارد تومان ايجاد شده است افزود: اميدواريم با نگاه و حمايت‌های مردمی بتوانيم به اهداف تعيين شده دست پيدا کنيم.

شمس‌الدين حسينی - وزير امور اقتصاد و دارايی - نيز در اين مراسم تشکيل بانک توسعه تعاون را نقطه عطفی در پيشبرد فعاليت‌های تعاونی در کشور عنوان کرد.

او همچنين به اعضای مجمع اين بانک نيز توصيه کرد که تلاش کنند اين بانک را به صورت حرفه‌يی اداره کنند چرا که حرفه‌يی اداره کردن اين بانک يکی از الزامات توفيق اين بانک است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016