پنجشنبه 15 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک زن باردار؛ نخستين قربانی ايرانی آنفلوآنزای A، وزارت بهداشت: شايعه است، آفتاب

آفتاب: درحالی‌که مدير کل روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می‌گويد تاکنون موردی از مرگ به علت آنفلوانزای نوع A از هيچ يک از بيمارستانهای ايران گزارش نشده است، يک کارشناس مرکز بهداشت استان هرمزگان مرگ يک مادر باردار بر اثر آنفلوانزای خوکی در قشم را تاييد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی آفتاب، دکتر ابراهيم خواجه کارشناس مرکز بهداشت استان هرمزگان در گفتگو با مهر در بندرعباس گفت: «تا کنون چهار مورد ابتلا به آنفلوانزای نوع A در استان مشاهده شده است که سه مورد در جزيره قشم و يک مورد نيز در حاجی آباد بوده است و به جز اين مورد ساير بيماران در حال حاضر در سلامت کامل به سر می‌برند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی آمار مبتلايان را در کشور بيش از ۱۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: «شانس مرگ و مير در اين نوع بيماری تنها يک درصد است اما با توجه به تسهيل راه انتقال آن می طلبد در اين زمينه مردم با احتياط بيشتری برخورد کنند».

اين در حالی است که دکتر عباس زارع نژاد، مدير کل روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بدون اشاره به اين خبر، گفت: «تاکنون موردی از مرگ به علت آنفلوانزای نوع A از هيچ يک از بيمارستانهای ايران گزارش نشده است».

از سوی ديگر، آمار ارائه شده از سوی مدير کل روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره تعداد مبتلايان به آنفلوآنزای نوع A نيز با آمار ارائه شده کارشناس مرکز بهداشت استان هرمزگان متفاوت است.

زارع‌نژاد بر اساس آخرين آمار مرکز مديريت بيماريها اعلام کرد: «تا امروز ۱۲۵ نفر به اين بيماری مبتلا که حدود ۵۵ درصد آنها مسافران بازگشته از عمره بوده‌اند. بقيه مبتلايان به اين بيماری تنفسی هموطنانی هستند که عمدتا از سفر تايلند به ايران بازگشته يا کسانی هستند که بيماری از زائران بيمار به آنها سرايت کرده است».

در همين حال، معاون مرکز مديريت بيماريهای واگير وزارت بهداشت نيز در خصوص يک مورد مرگ ناشی از ابتلا به اين بيماری در کشور به مهر گفـت: «با روند افزايش تعداد مبتلايان شايعات نيز زياد شده است اما تا کنون به صورت رسمی مرگ در اثر ابتلا به ويروس آنفلوانزای A در کشور گزارش نشده است».

نبوی به يک مورد مرگ در يافت آباد تهران که روز گذشته گزارش شده است اشاره کرد و گفت: «بعد از بررسی متوجه شديم اين خبر درست نيست».

معاون مرکز مديريت بيماريهای واگير وزارت بهداشت همچنين از يک مورد مرگ در اثر ابتلا به اين ويروس در هرمزگان اظهار بی اطلاعی کرد.

گفتنی است که سازمان بهداشت جهانی آمار مبتلايان به آنفلوانزای A را در حال حاضر به طور کلی ميليونها نفر اعلام کرده است که بيش از ۸۰۰ از آنان فوت کرده‌اند. اين بيماری هم اکنون در ۱۷۰ کشور دنيا گزارش شده است و در شرف اعلام همه‌گيری جهانی است.

بهترين راهکار در پيشگيری از آنفلوانزای نوع A که بيماری ترکيبی از آنفلوانزای خوکی، پرندگان و آنفلوانزای آسيايی اروپايی است، رعايت بهداشت فردی است.

بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی واکسن تاييد شده‌ای نيز برای پيشگيری از اين بيماری اوايل پاييز عرضه خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016