شنبه 17 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو انجمن پادشاهي در دادگاه: مامور به نفوذ در احزاب ، دانشگاه‌ها و اصناف كارگران شده بوديم، فارس

خبرگزاري فارس: محمدرضا علي زماني متهم پرونده كودتاي مخملي در دادگاه گفت: از جمله برنامه‌هايي كه ما در قالب اقداماتي براي نيروهاي آمريكايي و انجمن پادشاهي ايران مامور به انجام آن بوديم نفوذ در احزابي بود كه قصد شركت در انتخابات داشتند .

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمدرضا علي زماني يكي از متهمان پرونده كودتاي مخملي صبح امروز در دومين جلسه علني رسيدگي وظايف خود را توضيح داد.

وي اتهاماتي همچون محاربه از طريق عضويت و فعاليت در گروهك انجمن پادشاهي و توهين به مقدسات، فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي، اجتماع و اقدام عليه امنيت داخلي و همچنين خروج غيرقانوني از كشور را در پرونده خود دارد.

علي زماني طي سخناني در دادگاه گفت: با توجه به اينكه رابطه‌اي طولاني و طي مراحل مختلفي با اعضاي انجمن پادشاهي مستقر در لندن و لس انجلس داشتيم و آنهانيز ما را در كردستان عراق با نيروهاي آمريكايي از جمله شخصي به نام فرانك مسئول ارشد سرويس اطلاعاتي آمريكادر منطقه آشنا كرده بودند كه مجموعه اين گروهك و همچنين اعضاي سرويس آمريكا اصلي‌ترين موضوع مد نظر خود انتخابات قرار داده بودند.

اين متهم حوادث اخير خاطرنشان كرد: نفوذ در احزابي كه قصد شركت در انتخابات داشتند به همراه نفوذ در دانشگاه‌ها و اصناف كارگران از جمله برنامه‌هايي بود كه قرار شده بود ما در قالب اقداماتي براي نيروهاي آمريكايي و انجمن پادشاهي ايران انجام بدهيم.

علي زماني ادامه داد: برنامه‌هاي مختلفي براي نفوذ در ستادهاي انتخاباتي كانديداي مختلف به منظور جهت‌دهي اين ستادها از جمله ديگر برنامه‌هايي بود كه قرار شد ما براي انجم پادشاهي ايران و سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريكا انجام بدهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي افزود: انجمن پادشاهي نيز اقداماتي را براي انجام روي ميز خود داشت كه به غير از آن اقداماتي بود كه قرار شد به همراهي وكمك نيروهاي آمريكايي انجام شود كه از جمله اين اقدامات مي‌توان به بمب‌گذاري و عمليات تروريستي كه كشته‌هاي زيادي از مردم و مسئولان به جاي بگذارد، اشاره كرد.

اين متهم حوادث اخير اظهار داشت: بنده كه پس از طي مراحلي از ايران به صورت قاچاق خارج شده بودم پس از گفتگوها و بحث‌هاي متعدد با سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريكا در عراق و رابطين خود از انجمن پادشاهي به ايران باز گشتم.ورود بنده به ايران را حزب كوموله كه از معاندان جمهوري اسلامي است به عهده گرفت. از اين رو من توسط برخي از اعضاي اين حزب به صورت قاچاق وارد ايران شدم.

علي زماني اضافه كرد:‌رابط بنده بين انجمن پادشاهي ونيروهاي آمريكايي در بدو ورود به ايران شخصي بنام جمشيد مستقر در لس آنجلس بود و قرار بر اين شد كه پس از ورود به ايران و استقرار در محل مشخص به جمشيد اعلام سلامتي كنم.

وي در ادامه با بيان اينكه ايجاد ارتباط با رابطين خود در ايران از جمله اولين اقدامات خود در بدو ورود به كشور بود تاكيد كرد: نفوذ رابطين خود در احزاب، دانشگاه‌ها و مراكز دولتي بايد صورت مي‌گرفت چرا كه ما نياز به اطلاعات به روز داشتيم البته جمع‌آوري اطلاعات، شناسايي افراد مستعد نيز جزئي از برنامه‌ها بود لذا قرار شد كه پس از جمع‌آوري اطلاعات ، بنده اين اطلاعات را به جمشيد در لس آنجلس داده و وي هم اطلاعات را مستقيما به مقامات واشنگتن بدهد.
اين متهم حوادث اخير در ادامه اظهار داشت: بنده فكر مي‌كردم اقدامات و كارها به خوبي پيش مي‌رود در حالي كه اين طور نبود بلكه ما و كساني كه با ما در ارتباط بودند از زمان ورود به ايران همگي تحت نظر بوديم.

علي زماني خاطرنشان كرد: از جمله اقدامات ديگري كه براي مديريت آن بنده به ايران سفر كرده بودم، تشويش اذهان عمومي و كاهش حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي بود كه در اين بين مي‌توانم به مهمترين اقدامات اشاره كنم كه ايجاد شك و شبهه براي ابطال انتخابات و راي گيري مجدد است. البته قبل از هر گونه اقدام نه تنها بنده بلكه همه رابطين ما هم توسط وزارت اطلاعات دستگير شدند.

وي در پايان ضمن ابراز تاسف از اقدامات خود ابراز داشت: اعلام مي‌كنم كه بنده از طريق شبكه تلويزيوني يورتي‌وي اغفال شدم لذا اميدوارم رهبر معظم انقلاب و مردم بنده را عفو كنند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمدرضا علي زماني در دادگاه گفت: همه موضوعاتي را كه معاون دادستان در كيفرخواست عليه بنده قرائت كرد مي‌پذيرم البته لازم است كه توضيحاتي را ارائه بدهم.

وي افزود: پيش از هرچيز بايد بگويم كه بنده در خانواده‌اي مذهبي به دنيا آمده‌ام و فعاليت‌هاي فرهنگي بسياري را نيز تاكنون انجام داده تا جايي كه كانوني را در تهران و اسلام‌شهر ايجاد كردم كه با استفاده از اين كانون در جهت خدمت مردم و فعاليت‌هاي فرهنگي اقدام كنم. البته بنده تا جايي تاثيرگذار شده بودم كه حتي در جلسات مسئولان استاني هم براي اتخاذ تصميمات عالي شركت مي‌كردم.

اين متهم حوادث اخير ادامه داد: در كنار جلساتي كه با مسئولان داشتم جلساتي نيز با احزاب مختلف برگزار كرده و برنامه‌هايي را طراحي و سپس طبق آن برنامه‌ها عمل مي‌كرديم.

علي زماني ادامه داد: بنده براي خدمت بيشتر به مردم و كمك به ايجاد جامعه‌اي بهتر به سراغ شبكه‌هاي ماهواره‌اي رفتم تا بينش‌هاي مختلف كساني را كه در آن طرف دنيا هستند مشاهده و از آنها كمك بگيرم در بين بحث‌هاي مطرح‌شده در شبكه‌هاي فارسي‌ زبان تناقضاتي مشاهده كردم و البته كنجكاو شدم تا پاسخ آنها را پيدا كنم اين روند ادامه داشت تا اينكه با شبكه‌اي بنام يور تي وي آشنا شدم.

وي افزود: در برنامه‌هاي مختلفي كه از اين شبكه پخش مي‌شد سخنگوي انجمن پادشاهي ايران از ايجاد جامعه بدون مشكل صحبت مي‌كرد كه ايجاد چنين جامعه‌اي بنده را به خود جذب كرد البته سخنگوي انجمن پادشاهي ايران طرح‌ها و صحبت‌هايي نيز از براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران نيز مطرح و خواهان انجام آن بود و در واقع همه مشكلات مردم و ملت ايران را نظام اسلامي حاكم بر ايران مي‌دانست.

اين متهم حوادث اخير در ادامه اظهار داشت: سخنگوي انجمن پادشاهي ايران در سخنان خود هميشه از بين بردن پايه‌هاي نظام ديني را مطرح مي‌كرد.

وي مي‌گفت: ما اصلي‌ترين كارمان ياد دادن و آگاهي از راه‌هاي مختلف براي ايجاد نوعي دين گريزي و دين ستيزي بود تا بتوانيم پشتوانه نظام را از بين ببريم و حتي اين عمليات را هم، عمليات شكاف دره نامگذاري كرده بود. البته انجام عمليات تروريستي نيز از جمله ديگر اقدامات مدنظر گروهك انجمن پادشاهي ايران بود.

وي خاطرنشان كرد:بنده مخاطب اين شبكه بودم و البته در كنار اين مباحث هم سخنگوي انجمن پادشاهي مباحثي از قرآن و تفاسيري به راي خود از كلام‌الله مجيد بيان مي‌كرد. وي حتي مي‌گفت تفسير قرآن همين است كه ما مي‌گوئيم و تفاسير موجود در ايران اشتباه است. كار وي به جايي مي‌رسيد كه حتي به اهل بيت هم توهين مي‌كرد. و بنده هم تحت تاثير اين سخنان قرار گرفتم و حتي تفكرات اين گروهك تروريستي را با عده‌‌اي در ميان گذاشته و آنها را با خود همفكر كردم تا جايي كه اتحادي فكري بين ما شكل گرفت.

علي زماني تاكيد كرد: نهايتا به اين نتيجه رسيديم تا با انجمن ارتباط ايجاد كنيم. لذا براي اولين بار با دفتر لندن انجمن پادشاهي ايران ارتباط برقرار كرده و موقعيت و وضعيت خود را به خانم دردانه فولادوند اطلاع داديم.

وي خاطرنشان كرد: با ادامه فعاليت‌هاي ما تصميم گرفتيم به همراه دوستان به خارج از كشور رفته و به انجمن بپيونديم لذا موضوع را با خانم فولادوند درميان گذاشته و به وي اطلاع داديم؛ فولادوند از ما خواست كه قبل از خروج فعاليتي را براي انجمن انجام بدهيم و قرار بر اين شد تا ما سي دي‌هايي را تهيه كنيم كه در آن دين گريزي، دين ستيزي، خدشه وارد كردن به ولايت فقيه و نظام اسلامي وجود داشته باشد و حتي كتاب ضد ديني آيات شيطاني را تهيه كرديم. پس از تهيه اين سي‌ دي‌ها آنها را در نقاط مختلف تهران پخش كرده و سپس به سمت شمال عراق حركت كرديم و به صورت قاچاق از ايران خارج شديم.


وي اضافه كرد: پس از ورود به عراق در اولين ارتباط خود در شهر اربيل و در منطقه استقرار نظاميان آمريكايي و سرويس اطلاعاتي آمريكا با آنها ارتباط گرفتيم و با شخصي به نام فرانك كه سرويس اطلاعاتي آمريكا در منطقه بود آشنا شديم. پس از گفتگوها و گفتن وضعيت خود آنها به ما پول داده و براما هتلي رزرو كردند و حتي يك خط تلفن همراه ويژه نيز به ما دادند تا اگر با مشكل امنيتي برخورد كرديم توسط اين خط با شخص فرانك در ارتباط باشيم.

اين متهم حوادث اخير اظهار داشت: پس از مدتي مسائل را با دردانه فولادوند در ميان گذاشتم كه وي نيز از وضعيت كنوني ابراز خرسندي كرد. همان موقع بود كه فولادوند شماره جديدي با نام جمشيد كه در لس‌‌انجلس مستقر بود به بنده داد و گفت كه از اين پس با وي ارتباط داشته باشم. لذا با جمشيد تماس گرفته و موضوعات و وضعيت خود را به وي توضيح دادم كه البته جمشيد هم از وضعيت ابراز خشنودي كرد.

علي زماني در ادامه سخنان خود اظهار داشت: جمشيد پس از مدتي سرفصل‌هاي كاري به من ارائه داد از جمله آنها انجام مصاحبه با شبكه يور تي وي، بمب‌گذاري و عمليات تروريستي بود. البته با توجه به ارتباطي كه با نيروهاي آمريكايي مستقر در عراق داشتيم آنها نيز از ما اطلاعاتي در خصوص مسائل داخلي ايران از جمله مسائل دولتي و مسائل مربوط به دانشجويان مي‌خواستند.

وي افزود: بنده با شخصي به نام ايمان آفاق كه ساكن اسرائيل بود آشنا شده بودم وي هم بنده را با شخصي در كردستان عراق ارتباط داد كه بعدا اين شخص به بنده گفت كه عضو سرويس اطلاعاتي اسرائيل است. اين شخص همچنين در جلسه‌‌اي به ما گفت كه اطلاعاتي نياز داريم كه آنها را به واشنگتن ارائه كرده تا آنها براي ايران تصميم‌گيري كنند.

اين متهم حوادث اخير تاكيد كرد: از جمله طرح‌هايي كه روي ميز انجمن پادشاهي قرار دارد شناسايي مسئولان نظام و مكان‌هايي كه بتوان در آنجا بمب‌گذاري كرد همچنين شناسايي نيروهاي بسيج بود. كه اين طرح هم طرح سلمان نام داشت. در كنار اين برنامه، برنامه شناسايي سرمايه‌داران نيز در اقدامات عملي ما قرار گرفته بود تا آنها را با مشخصات كامل شناسايي كنيم تا از اين طريق انجمن به وسيله اخاذي از اين سرمايه‌داران بتواند هزينه‌هاي مبارزات خود را جمع‌آوري كند.

وي با بيان اينكه گروهك تروريستي انجمن پادشاهي فرمول‌هاي ضعيف و قوي توليد بمب‌ها را براي ما ارسال مي‌كرد تصريح كرد: انجمن با ارسال اين فرمول‌ها براي ما در عراق از ما مي‌خواست تا آنها را به رابطان خود در ايران داده تا آنها نيز بتواند از طريق ايجاد بمب و انفجار به ناامني دست بزند كه در مرحله اول فرمول بطري‌هاي انفجاري و پس از آن نيز فرمول بمب‌هاي قوي را در اختيار ما قرار دادند كه نهايت هدف آنها كشتار بيشتر هرچه بيشتر مردم و مسئولان نظام بود. البته بايد بگويم كه انفجار حسينيه سيد‌الشهداي شيراز نيز از جمله اقداماتي بود كه ما از طريق همين دريافت فرمول انفجار بمب انجام داده بوديم.

وي در پايان سخنان خود اظهار داشت: ما از طرف آمريكايي‌ها و دفتر انجمن پادشاهي ايران بودجه‌هايي را براي ادامه كار و تامين معاش دريافت مي‌كرديم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016