شنبه 17 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناصر عبدالحسيني در دادگاه: نحوه ساخت كوكتل مولوتف و آتش‌زدن اتوبوس‌ را آموزش ديديم، فارس

ناصر عبدالحسيني در دومين دادگاه رسيدگي به پرونده كودتاي مخملي به تلاش براي تبديل تجمعات مسالمت‌آميز به اغتشاش، تهيه تصاوير از شعبه‌هاي خالي اخذ راي و ارسال آن به منافقين، تهيه اقلام تبليغاتي همچون تصاوير سران منافقين و الصاق آن در اطراف دانشگاه‌ها اعتراف كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، اكبري نماينده دادستان در ادامه دادگاه امروز كه به منظور رسيدگي به اتهامات دست‌اندركاران اغتشاشات اخير برگزار شد، به بيان كيفرخواست ناصر عبدالحسيني با نام مستعار بهروز پرداخت كه وي متهم به محاربه از طريق همكاري با گروهك منافقين، اجتماع عليه امنيت ملي و شركت در اغتشاشات به دعوت اين گروهك،‌ خروج غيرقانوني از كشور و ارحاب و نيز تلاش براي تخريب اموال عمومي بوده است.

بنابر اعلام نماينده دادستان اين متهم در سال 86 جذب گروهك منافقين شده و با خروج غيرقانوني از كشور براي انجام دوره‌هاي آموزشي به پادگان اشرف مقر گروهك منافقين عزيمت كرده است. وي در سال 87 به كشور بازگشته و با حضور در تجمعات غيرقانوني اقدام به فعاليت‌هاي تبليغاتي به نفع گروهك منافقين و جمع‌آوري اطلاعات و ارسال آن براي اين گروهك كرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ناصر عبدالحسيني همچنين اعتراف كرده كه با هدايت فردي به نام زهره در اغتشاشات حاضر شده و تلاش داشته ضمن تخريب اموال عمومي و ساختمان‌هاي دولتي و نظامي، تصاوير آن را به خارج از كشور ارسال كنند.

وي در پايان كيفرخواست خود به استناد مواد 186 ،189 ،190 ،610 و 698 قانون مجازات اسلامي و ماده 34 قانون گذرنامه خواستار محاكمه و مجازات شد.

به گزارش فارس ناصر عبدالحسيني نيز پس از قرارگرفتن در جايگاه متهم ضمن قبول تمامي مواردي كه در كيفرخواست مطرح شده، به نحوه حضور خود در مقر منافقين پرداخت و گفت: من از طريق مرز قصر شيرين به صورت غيرقانوني به آنجا رفتم و زير نظر فردي به نام سياوش آموزش‌هايي را ديدم تا آنها را در تهران به اجرا بگذارم.

وي در خصوص نوع آموزش‌هاي ارائه شده نيز گفت: تبديل تجمعات مسالمت‌آميز به اغتشاش، تهيه تصاوير از شعبه‌هاي خالي اخذ راي و ارسال آن به منافقين، تهيه اقلام تبليغاتي همچون تصاوير سران منافقين و الصاق آن در اطراف دانشگاه‌ها و همچنين تهيه بالن‌هايي با مضامين حمايت از منافقين را انجام داده‌ام.
اين متهم دليل اقدامات خود را دريافت پول عنوان كرد و افزود: پس از انتخابات نيز خانمي به نام زهره با من تماس گرفت. وي از اعضاي گروهك منافقين و در لندن ساكن بود.او به ما نحوه ساخت كوكتل مولوتف و آتش زدن اتوبوس‌ها و مساجد را مورد تاكيد قرار داد اما پيش از آنكه اقدامي انجام دهد توسط نيروهاي امنيتي ايران دستگير شد.

احمدي ‌وكيل مدافع متهم نيز در مقام دفاع از ناصر عبدالحسيني به سن كم وي و اغفالش اشاره كرد و گفت: اقدامات موكل من فاقد عنصر مادي جرم بوده و ضمن درخواست يك هفته استمهال براي تكميل دفاعيه، خواستار برائت وي از اقدامات عليه امنيت ملي هستم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016